Ehm, nechajte ma odkašľať si.Tak, teraz to je už omnoho lepšie.
Asi čakáte, ze začnem, však? Neviem prečo začiatky príbehov nemám rád, no je to tak. Akoby som sa odrazu ocitol na mieste, ktoré vôbec nepoznám. Určite viete, o čom hovorím. Vlastne nemám rád akékoľvek začiatky. Sú obvykle namáhavé a vyžadujú veľa úsilia.
Toľko na úvod. Otázky?
Dobre, dobre, priznávam. Mal by som sa vám v prvom rade predstaviť. Volám sa James Eglantine Rose a pochádzam zo zapadákova. Nie, tá diera sa nevolá zapadákovo, len sa mi o nej teraz nechce rozprávať. Možno keď ma pozvete na drink a tak.
Mám dvadsaťšesť rokov a dva mesiace. No a čo, že si rátam aj mesiace. Nikdy neviete, kedy otrčíte kopytá.
Teraz vás asi zaujíma moje povolanie. Čerta starého, každý sa v jednom kuse vypytuje na povolanie. Staré strigy na daňovom sa na to vždy vypytujú, otravní poisťováci tiež, a zlatokopky na červenom koberci takisto. Je pravda, že sa za svoju prácu aj trochu hanbím, preto sa vyhýbam takýmto citlivým otázkam. Som totiž učiteľom geografie na strednej škole. Ak ste teraz pregúľali očami, verte, že ja tiež. Určite viete, že je to nafigu robota.
Čo ja viem, prečo som sa stal učiteľom. Na to sa ma nepýtajte, lebo to popravde ani neviem. Možno som sa ním stal preto, lebo okrem geografie nič neviem. To je jedno.
Horšie je to, že pracujem na tej najvšivavejšej a najodpornejšej škole na svete, na strednej škole Benjamina Franklina v Detroite. Ten sa vám teraz iste obracia v hrobe pri pomyslení na to, že takáto hnusná rozpadávajúca sa budova nesie jeho meno. Je stará ako svet, sám Franklin ešte do nej musel chodiť, alebo ja neviem čo. Ošarpaná a zastaralá takto vyčnieva z radu ostatných stredných škol ako obrovská bradavica na nose. Len si to predstavte.Už chápete, prečo nerád rozprávam o svojej práci? Každý deň musím chodiť do tej zasranej školy a robiť šaša dospievajúcim faganom, čo sa aj tak figu učia. Povedzte, existuje na svete ešte väčší chudák ako ja? Určite nie, lebo Jimmy Rose je stelesnené nešťastie. Nemyslite si, že ste väčší smoliari ako ja, lebo na dvesto percent nemáte pravdu. Neviem, čím ste si museli vo vašom živote prejsť, a je mi to tak šumafuk, no nabetón ste nemali takú smolu ako ja. Veď to sami o chvíľu zistíte.
Človek by si myslel, že aspoň doma nájde nejakú tú oázu pokoja. Viete, také to miesto, kde môžete bez obáv vypnúť a zrelaxovať svoju zničenú telesnú schránku, či ako sa to dnes moderne povie. Pravda je však taká, že môj domov je len pokračovanie tej istej tortúry. Bývam v Cantone, čo je tá najšpinavšia mestká štvrť Detroitu. Presnejšie na 23 Wheaton Street, keby ste mi náhodou chceli poslať súcitný list alebo čo. Je to strašná diera. Je to horšia diera, ako nejaká ozajstná diera v zemi. To vám poviem, oveľa radšej by som býval v tej diere v zemi. Taká to je diera. Všade samé ošarpané bungalovy a iné provizórne príbytky, v ktorých žijú samí kriminálnici, prostitútky a vydedenci ako ja. Nechceli by ste tam žiť, verte mi.
Ja tiež bývam v bungalove. Nie je to žiaden palác, aby som vám pravdu povedal. Je mojím domovom už celé dva roky, zrovna minulý týždeň sme spolu oslávili výročie. Za ten čas, ktorý v ňom bývam, som ho parádne zveľadil. Napríklad, v žiadnom okne už nie je diera po guľke(minulý majiteľ žil vzrušujúcim spôsobom života). Nízky, no o to rozkošnejší plot som vlastnoručne opravil a premaľoval. No a tá najťažšia výzva bola určite garáž. Keď som sa prisťahoval, bolo z nej iba ďalšie laboratórium na výrobu pika. Na Wheaton Street takých narátate do aleluja. Tu v jednom kuse niekto vyrába drogy. Potom ich predáva, znova vyrába, predáva a tak ďalej. Kým ho nezašijú do basy alebo do hrobu. Nikdy som do tohto biznisu príliš nestrkal nos, aby som vám pravdu povedal. Asi preto som ešte stále nažive, ktovie.
Moja snaha splniť si sen o dokonalom bývaní však bola márna. Práve pred rokom som spravil tú najväčšiu chybu v mojom živote. Potreboval som peniaze, a preto som sa rozhodol, že si zaobstarám podnájomníka. Zo začiatku sa ten onen nápad zdal geniálny, no onedlho sa ukázalo, že som sa poriadne prerátal.
YOU ARE READING
Belangerova Čajka
General FictionMyslíte si, že ste od prírody smoliari? To ste zrejme ešte nepočuli o mužovi menom Jimmy Rose. Belangerova Čajka (Belanger's Gull) je biografická fiktívna novela odohrávajúca sa v lete roku 2001 v Detroite. Mladý muž, Jimmy Rose, typický ideál več...