17. Grote Ruzie

101 33 5
                                    

Saskia P.O.V

Het is nu alweer een dag later, ik heb al dagen lang ruzie met Rens. Van Marcel heb ik al heel lang niks gehoord. Als ik ze vandaag zie zal ik wel met ze praten.

Als ik op school aankom zie ik Stacey en Tess al staan. Andere meiden kijken me met een vieze blik aan. Maar Marcel en Rens zijn nergens. Ik loop naar Stacey en Tess. "Hebben jullie Marcel of Rens gezien?" Vraag ik. Dan beginnen ze hard te lachen. "Denk je dat hun nog met je om willen gaan?" Vraagt Tess lachend. "Wat bedoel je? Ik heb niks verkeerd gedaan" antwoord ik terug. Daar gingen ze alleen maar harder van lachen.

"Gisteren liet jij Rens en Marcel vechten de winnaar zou jou krijgen, maar raad eens NIEMAND WILT JOU!" Zegt Tess met een arrogante stem. "Vechten? Rens en Marcel?" Vraag ik. "Ach Saskia doe nou niet zo dom je weet het best wel, we hebben je allang door en de rest van de school ook" zegt Stacey. Dan lopen ze weg.

Tijdens de lessen werd ik door iedereen genegeerd, in de pauzes ook. Hebben Stacey en Tess dan echt gelijk...Is het mijn schuld van alles?

In de pauze wou ik Rens appen. Maar hij had me geblokkeerd...Marcel ook. Nu voelde ik me pas echt eenzaam. Ik ben mijn vriend en mijn beste vriend kwijt, en vriendinnen heb ik niet echt door Stacey en Tess die van alles over mij zeggen tegen iedereen.

Na schooltijd ga ik naar Marcel's huis, hij woont toch maar 2 straten verder. Ik klop aan. Het duurt een lange tijd voordat er iemand open doet. Zijn moeder opent de deur. "MARCEL VOOR JOU!" Roept zijn moeder. Niet veel later staat Marcel daar. Hij zag er niet uit, blauw oog allemaal krassen op zijn gezicht. Het was dus een echt gevaarlijk gevecht.

Marcel wilt de deur dichtgooien maar ik hou hem tegen. "Marcel we moeten praten" zeg ik. "Praten? Zoals je rijke vriendje gisteren kwam doen, met dank aan Tess" antwoord hij. "Ik heb al dagen lang ruzie met hem, en wat heeft Tess dan gedaan?" Vraag ik. "Het komt allemaal door jou, Tess was er toevallig toen jij mij zoende, en ze heeft het gefilmd en aan Rens laten zien, als je dat nog niet wist" zegt Marcel.

Ik kijk hem Verbaasd aan. Dus Tess doet dit de hele tijd? Ik dacht dat Stacey erger was maar ik had het dus mis. "Dat komt niet door mij Tess mag mij gewoon niet" vertel ik. Marcel schud zijn hoofd. "Nee, jij mag hun niet en je wilt hun daarom de schuld geven. Maar jij bent het probleem van alles" zegt hij. Hij slaat de deur dicht.

Zo denken mensen dus over mij. Ik dacht toen ik naar een andere school moest dat alles voorbij zou zijn en dat ik een nieuwe start kon maken. Maar ik had het fout...alles is zojuist erger geworden.

Toen ik bij Marcel weg ging, ging ik naar het kleine winkelcentrum die vlakbij mijn huis is. Ik moest een paar boodschappen doen. Ik stond een beetje te kijken en hoorde een paar bekende stemmen ik luister ernaar.

"Dankje Tess! Je kan wel mijn ex zijn maar je bent echt geweldig! Ik ben eindelijk van Saskia af" zegt hij. Dat kon maar een iemand zijn...Rens. De andere persoon zal vast wel Tess zijn.

"Geen probleem, ik had je gewoon eerder moeten waarschuwen voor haar maar ik heb je nog op tijd kunnen helpen" zegt Tess.

Waarom moet Tess zich altijd met mijn leven bemoeien. Ik loop naar de andere kant om ze aan te spreken... Ik zag ze...Zoenen...

Ik stond te kijken. Ze zijn weer samen. Ik liep snel weg zodat ze mij niet zagen. Ik liep de winkel uit en liep naar huis.

True Or Nah?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu