Gefascineerd kijken luisteren Harry en ik naar professor Lupin. In het hele lokaal is muisstil. Iedereen luistert geïnteresseerd naar Lupins verhaal over roodkopjes. Akelige koboldachtige wezentjes die zich schuilhouden op plaatsen waar bloed vergoten word of is, zoals in de kerkers van oude kastelen of in kuilen op verlaten slagvelden. Waar ze wachten om verdwaalde reizigers neer te knuppelen. Hiervoor hadden we het over Kappa´s, griezelige waterbewoners die eruitzagen als geschubde apen, en handen met zwemvliezen hadden die jeukten om argeloze pootje baders in hun vijvers te wurgen. ´ik wou dat alle andere lessen ook zo leuk waren als deze van professor Lupin.´ zucht Harry als we opweg zijn naar toverdranken. Papa is de laatste weken in een erg wraakzuchtig bui en iedereen wist waarom. Het verhaal van de boeman die in mijn vader veranderd was en dat Marcel hem de kleren van zijn grootmoeder had aangetrokken, had zich als een lopend vuurtje door Hogwarts verspreid. Pap kon er de humor niet van in zien. Zijn ogen schoten vuur als hij de naam Lupin ook maar hoorde en hij blafte Marcel erger af dan ooit. Marcel was me erg dankbaar want ik was de gene die elke keer tegen mijn vader inging als hij weer eens tegen Marcel tekeer ging. Ik kreeg dan wel straf en een chagrijnige blik maar dat is niet erg. In het lokaal ging iedereen achter zijn of haar ketel staan en wachtte tot Sneep binnen kwam. ´iedereen boeken op tafel, toverstokken weg en monden dicht!.´ iedereen deed meteen wat hen gevraagd werd of eerder toe geschreeuwd werd. ´we gaan verder waar we de vorige les gebleven waren. Ik wil de hele les geen woord horen. Als ik wel iets hoor vlieg je er uit en kan je een week strafwerk schrijven.´ zuchtend opent iedereen zijn boek en begint met de toverdrank. Na toverdranken hebben we waarzeggerij en verzorging van fabeldieren, wat zins Malfoy´s ongeluk ontzettend saai was. Nadat ze een uur fijn gehakte sla aan die vieze flubberwormen hadden gevoerd was de schooldag eindelijk voorbij. Snel dump ik mijn tas in de slaapzaal en trek andere kleren aan. Als ik in de leerlingenkamer kom zit Harry ongeduldig heen en weer te lopen. ´he har.´ zeg ik vrolijk als ik bij hem ben. ´he he ben je eindelijk klaar kom mee.´ hij pakt men hand vast en sleurt me mee. ´we moeten snel wat eten en dan ons omkleden en richting het zwerkbalveld. Snel scheppen we wat te eten op onze borden en proppen het naar binnen. Iets verderop aan de tafel zitten Fred, George, Oliver, Angelina en Alicia ook hun eten naar binnen te proppen. Als ik aan mijn toetje begin komt Katie Bell naast me zitten. ´he Isa, ik wil je alvast veel succes wensen dit seizoen. Wood kan een behoorlijke tiran zijn maar hij wil gewoon heel graag winnen.´ zegt ze glimlachend. ´bedankt Katie. Het is wel jammer dat je dit jaar niet meer mee speelt.´ ze haalt haar schouders op. ´nu is het jou beurt om die beker voor ons te winnen.´ ik glimlach even naar haar waarna ik samen met Harry naar de Gryffindor toren ren en we ons snel aankleden. Als we de kleedkamers van het zwerkbal veld inlopen zit bijna iedereen er al. Alleen George en Fred waren er nog niet. Als ook Fred en George er zijn en zitten staat Wood op. ´dit is onze laatste kans – mijn laatste kans – om de zwerkbal cup te winnen.´ zegt hij terwijl hij door de kleedkamer ijsbeerd. ´ik zit in m´n laatste jaar. Zo´n kans krijg ik nooit meer. Gryffinfor is al zeven jaar geen kampioen meer geweest. We hebben gewoon heel veel pech gehad – allerlei blessures – en toen werd het kampioenschap vorig jaar ook nog eens afgelast.´ plank slikt even moeizaam alsof hij het er nog steeds moeilijk mee heeft. ´maar we hebben verdorie het beste team van de school!,´ hij slaat met zijn vuist in zijn hand en die maniakale schittering kwam weer terug in zijn ogen. ´we hebben drie magnifieke jagers.´ hij glimlacht even naar mij, Alicia en Angelina. ´we hebben twee haast onverslaanbare drijvers.´ zegt hij met een blik op Fred en George. ´ach hou op, Oliver je maakt ons verlegen.´ zeiden Fred en George in koor. ´en we hebben een geweldige zoeker die tot nu toe al onze wedstrijden voor ons heeft gewonnen.´ zegt hij met een soort trots. ´en ik zelf.´ voegt hij er aan toe. ´wij vinden jou ook heel goed hoor Oliver.´ zegt George. ´een eerste klas wachter.´ voegt Fred eraan toe. ´het punt is dat we die rotbeker 2 jaar geleden al moeten hebben, toen Harry er bij kwam. Met een nieuwe chaser er bij komt het helemaal goed.´ ´we gaan die beker winnen Oliver.´ maakt Fred Olivers verhaal af. ´dit word ons jaar!.´ zegt Angelina. ´zeker weten!.´ roepen Harry en ik.
-------
he jongens dit was voor nu even het laatste hoofdstuk. ik ga morgen avond op vakantie en zal over ongeveer twee weken weer terug zijn. tot die tijd komt er geen nieuw hoofdstuk. ik zal op vakantie misschien wat schrijven maar dat kan ik niet beloven. liefs ivanaloveshoran.