‘hermione kom op! De wedstrijd is over een uur en ik moet ook nog eten’. Zucht ik. ‘ja ja rustig ik ben al klaar’. Hermione komt naast me staan. Ze bekijkt me even en glimlacht dan. ‘staat je goed’. ik kijk even naar mijn zwerkbaluniform en grijns. ‘zulle we gaan?’. Ik knik en samen rennen we snel de leerlingenkamer uit door de gangen naar de eetzaal. Snel ga ik naast Harry zitten en schep wat te eten op. Als ik een hap neem kijk ik zuchtend naar men bord.’je bent zenuwachtig of niet?’. Ik kijk op naar Harry en knik. Hij glimlacht even bemoedigend. ‘goed eten Is, het komt allemaal goed. we hebben zoveel getraind. We kunnen niet verliezen’. Ik knik en neem langzaam nog een hap eten. ‘dit gaat moeilijk worden’. Zucht wood. Terwijl hij even naar hij even naar het plavond van de grote zaal kijkt. Ik kijk ook naar boven en zucht. Het plavond geeft het weer van buiten aan. Het regende en waaide verschrikkelijk hard buiten. ‘het komt wel goed Olivier we kunnen wel tegen een beetje regen’. Zegt George grijnzend. Het is jammer genoeg alleen een beetje meer dan een beetje regen. Zwerkbal was enorm populair op Hogwarts, dat zie je wel aan alle leerlingen die in kleine groepjes over het gazon rennen richting het zwerkbalstadion. Voorover gebogen tegen de wind onder grote parapluen tegen de regen. ‘kom op Harry’. Ik pak zijn hand en stap onder het afdakje vandaan. Meteen zijn we helemaal doorweekt. Ik grijp Harry’s hand Stevig beet en laat me door hem over het veld heen trekken. Opgelucht zuchten we als we de warme kleedkamer inlopen. Snel gaan we op de banken zitten en kijken afwachtend naar Wood voor zijn peptalk. Hij opend zijn mond en sluit hem weer. Hij doet verschillende pogingen om wat te zeggen en schut dan verslagen zijn hoofd. Bezorgd kijken Alice en ik elkaar even aan en volgen hem dan naar buiten. Het gejuig van het publiek toen ze het veld opliepen was maar zacht te horen. Ik kijk even angstig naar boven bij het horen van het gedonder in de lucht. Hufflepuff komt aan de andere kant van het veld oplopen. De aanvoerders geven elkaar een hand. Cedric Diggory schud glimlachend Woods hand terwijl wood eruit zach alsof hij kaakkramp had. Ik zwaai even kort naar Cedric wat me een glimlach terug oplevert en kijk dan naar madame Hooch. Ik zie haar ‘op uw bezems’ zeggen en stijg op. Ik knik even naar Alice en Angelina en neem dan mijn plaats in. Harry vliegt hoger dan ons op zoek naar de snitch. Na 5 minuten was iedereen helemaal doorweekt en verkleumd. Ik zie dat Alice de bal heeft en vlieg snel naar haar toe. Ze speelt hem naar mij over en ik werp hem naar Angelina iets verderop. Zo overspelend gaan we het veld over. Ik krijg de bal en gooi hem door de middelste doelring van Hufflepuff. Juichend vlieg ik een rondje en krijg highfives van iedereen uit mijn team. Na een tijdje schalt het fluitje van Madame Hooch over het veld. Verbaasd kijk ik om en zie plank wild met zijn armen gebaren dat we naar hem toe moeten komen. ik zie iedereen al zijn kant op komen behalve Harry. Ik fluit even op mijn vingers en Harry kijkt verbaasd om. Ik gebaar hem te komen en vlieg dan snel naar plank. Ik stap van mijn bezem af en ren snel onder de paraplu. Niet veel later komt ook Harry bij ons staan. ‘hoeveel staat het?’. ‘we staan 50 punten voor’. Zeg ik grijnzend. ‘ja maar als we die snitch niet snel te pakken hebben spelen we vanavond nog’. Zucht Oliver. ‘ik maak geen schijn van kans met die ding op mijn neus’. Zucht Harry terwijl hij zijn bril schoon probeert te vegen met zijn natte gewaad. ‘wacht Harry ik heb een idee! Geef je bril’. Verbaasd geeft hij hem aan me. Ik pak mijn toverstuk uit mijn laars en richt hem op de bril. ‘nonpluvius!’. Ik geef de bril weer terug aan Harry. ‘asjeblieft. Nu is hij waterafstotend’. Zeg ik grijnzend. ‘briljant! Oke team we gaan ervoor!’. Roept wood met nieuwe hoop. We knikken allemaal en springen weer op onze bezems. Meteen begint het spel weer. Grommend vlieg ik achter een chaser van Hufflepuff aan. Ik krijg die stomme bal maar niet te pakken. gillend ontwijk ik een beuker die me net op een haartje na mist. Woedend slaat Fred de beuker terug tegen de Beater van Hufflepuff aan. Ik geef hem even lachend een highfive en speel dan de bal die ik net van Alice heb gekregen door naar Angelina. Zo gaat het een tijdje door. Ik kijk even naar Harry die boven ons rondjes vliegt op zoek naar de Snitch. Mijn blik valt op Diggory die vast beraden ergens naar toe vliegt. ‘Harry!’. Roep ik paniekerig. ‘achter je!’. Harry draait zich om en ziet Cerdric ook. Met volle snelheid vliegt hij op hem af. Gespannen kijk ik naar Harry en Cedric. Dan word alles opeens stil. Het word verschrikkelijk koud om ons heen. Verbaasd kijk ik om. Beneden op het veld zweven honderden Dementors. Ik gil even en vlieg een beetje omhoog. Ik gil het uit als ik Harry zie vallen. hij laat zijn bezem los en valt naar beneden.