°9

106 6 0
                                    

de rest van de dag gebeurt er niet veel bijzonders meer we volgen gewoon de lessen. ´nou je kunt niet zeggen dat het geen interesante eerste dag was.´ mompelt ron onder het avond eten. na het eten lopen ze samen naar de toren van gryffindor en proberen ze hun huiswerk voor gedaanteverwisseling te maken. ´er brand ligt bij Hagrid!.´roept Harry opeens. ´als we snel zijn kunnen we nog ongezien weg glippen.´zegt ron. ´ik weet niet hoor Harry.´ zegt Hermione twijfelent. ´ik mag wel buiten komen hoor Hermione. Serius zwarts is echt niet langs die dementors gekomen hoor.´ ze zucht even maar geeft dan toch toe. ´sirius zwarts?.´vraag ik verbaasd. hermione begint me uit te leggen dat hij achter harry aan zit. ik kijk even angstig om me heen als we over het nu donkere terrein lopen wat als het hem toch gelukt is?. ze kloppen aan en hagrid doet meteen open. hij zegt hen binnen te komen. ze openen de deur en zien hagrid aan een houten tafel zitten met de kop van muil op zijn schoot. je kan meteen ruiken dat hij gedronken heeft. ook staat er een beker ter grootte van een emmer naast hem met een fles drank. ´het zal een reccord zijn als ik nu al ontslagen ben.´ mompelt hij. ´je bent toch niet ontslagen?.´ vragen Hermione en ik tegelijk geschrokken. hagrid schud zijn hoofd. opgelucht haal ik adem. ´maar dat is een kwestie van tijd.´ zegt hij terwijl hij een grote slok neemt uit de emmer. ´die malfidus.´ mompelt hij er achter aan. ´hoe gaat het met hem?´vraagt Ron terwijl hij gaat zitten. ´ ´het viel wel mee. madame plijste heb um zo goed mogelijk opgelapt.´ zucht hagrid. ´hij zegt dat hij vergaat van de pijn .. een en al verband en gekreun.´zegt hij dof. ´allemaal nep!.´roept harry vel. madame plijster kan alles genezen vorig jaar heeft ze bijna de helft van mijn botten terug laten groeien. ´ ´het schoolbestuur weet ervan.´zegt Hagrid afwezig. ´het is allemaal mijn eigen domme schuld.´ ´je kunt op ons rekenen Hagrid. wij waren er allemaal bij.´stel ik hem gerust. er biggelt een traan over zijn gezicht. hij knuffelt ron en harry zo stevig dat je hun botten kan horen kraken. ´volgens mij heb je wel genoeg gedronken hagrid.´zegt hermione hoofd schuddend. ze bergt de emmer op en komt dan weer bij ons zitten. hagrid strompelt naar buiten. we schrikken allemaal van een luide plons. ´wat was dat´ vraagt harry verbuisterd. ´hagrid die zijn hoofd in de regenton stopt.´ zegt hermione lachend. hagrid komt weer binnen bij ons zitten. ´luister ik vind het heel lief van jullie maar... ´ hagrid stopt opeens in zijn zin. HOE DURVEN JULLIE HIER TE KOMEN! NA HET DONKER MAG JE NIET MEER BUITEN KOMEN!.´ roept hij opeens. ,.´EN DAT JULLIE HARRY NAAR BUITEN LATEN!´ roept hij nu naar ons. hagrid staat op en pakt harry bij zij schouder beet en trekt hem naar buiten. ´meekomen allemaal ik zal jullie wel terug brengen.´ snel lopen we achter hem aan. het kasteel weer in. snel kruipen ik en Hermione in ons bed en na elkaar nog een goede nacht gewenst te hebben val ik in een diepe slaap.

Al his secrets - hpWhere stories live. Discover now