*22 - Hogsmeade

36 3 1
                                    

Hi jongens. Ja ik leef ook nog schokkend he xD het is een hele tijd geleden dat ik geschreven heb en dan vooral aan dit verhaal. Dat spijt me enorm en daarom nu ook goed nieuws, nouja dat hoop ik dan. Ik ben de laatste paar maanden nogal druk bezig geweest met school. Dat is de reden dat ik niet geschreven heb. Dus nu het goede nieuws: ik ben geslaagd en het is bijna vakantie voor de meesten van jullie. Omdat het nu vakantie is heb ik meer tijd om te schrijven. Ik zal dn ook heel erg mijn best doen om vaker te schrijven. Ik kan alleen niks beloven. Ik ga mijn best voor jullie doen (; xxx i

De stemming bij de Gryfindors kon de afgelopen dagen niet beter. Door de overwinning van Ravenclaw op Hufflepuff waren alle gryfindors in een feeststemming. Gryffindor doet nog steeds mee in de zwerkbalcompetitie! We kunnen het ons  alleen niet veroorloven om nog eens te verliezen. Iemand die dat ook door had was Wood. Hij beult ons nog harder af tijdens trainen dan eerst. Maakte niet uit wat voor weer  het was het team van gryffindor was buiten te vinden. Gelukkig werd het weer beter. En kerst kwam er aan. Het hele kasteel was al gedompeld in kerstversiering.

´hermione word wakker! Moet je kijken!´. vrolijk schud ik hermione door el kaar en trek haar uit haar bed als ze haar ogen langzaam open doet. ´Isa doe eens rustig wat is er nou zo belangrijk dat je, oh wouw´. Met open mond kijkt ze naar buiten. ´mooi is het he´. Glimlachend trek ik Hermione naast me in de vensterbank en samen kijken we naar de kassen en de daken van de school die onder een dikke laag sneeuw bedekt liggen. ´ik zal jou en Ron wel missen hoor met kerstmis´. Zucht ik zachtjes. Harry en ik blijven op school met kerstmis. Harry omdat hij niet terug wil naar zijn oom en tante en ik omdat pap en ik toch nergens heen gaan met kerst. Hermione kijkt me glimlachend aan. ´maar je hoeft ons niet te missen. Ron en ik blijven ook hier met kerst´. Ik kijk haar verbaasd aan. ´echt?!´. ze knikt haar hoofd. Gillend vlieg ik haar om de nek en knuffel haar even. ´omg dat word zo leuk!´. lachend knuffelt ze me terug. ´kom laten we ons maar om gaan kleden voor we te laat zijn voor het ontbijt´. Zeg ik en spring uit de vensterbank. Hermione kijkt me verbaasd aan. ´hoe bedoel je te laat?´. ze kijkt de slaapzaal rond en kijkt me geschrokken aan.´hoe laat is het?!´. ´bijna half 9 we hebben dus nog…´. ´neee!´. snel springt Hermione uit de vensterbank en rent naar de stoel naast haar bed. Voor ik nog iets kan zeggen is ze in de badkamer verdwenen. Grinnikend schut ik mijn hoofd en loop naar mijn koffer. Ik haal mijn uniform er uit en kleed me snel om. Ik loop naar de badkamer en poets mijn tanden en doe mijn make-up. Ik kam even snel mijn haar en laat het dan gewoon los. Ik loop terug de slaapzaal in waar ik mijn schoenen aantrek. Ik pak mijn tas en ga ermee weer in de vensterbank zitten. Geduldig wacht ik tot Hermione de badkamer weer uitkomt en even een moedeloze blik op haar haar werpt via de spiegel. Ze trekt haar schoenen aan en pakt haar tas. ´klaar om te gaan?´. ik knik en spring op uit de vensterbank. ´weet mione misschien moet je je haar s´avonds invlechten. Misschien helpt dat een beetje´. Ze haalt haar schouders op. ´ik kan het altijd proberen´. Zucht ze. Als we in de grotezaal aankomen gooien we onze tassen onder de tafel en gaan zitten. Ik praat even met Simon tot mijn blik op mijn vader valt. ´wacht even Simon ik ben zo terug´. Vrolijk loop ik naar de lerarentafel en knik even naar professor Dumbledore die me glimlachend aankijkt. Ik loop helemaal naar de linkerkant waar mijn vader chagrijnig voor zich uit zit te staren. (wat een verassing) ik geef hem een knuffel en een kus op zijn wang. ´goeiemorgen pap´. Hij glimlacht lichtjes en aait even door mijn haar. ´goeiemorgen Isabelle heb je lekker geslapen?´. ik knik. ´ik denk dat je vrienden je niet langer kunnen missen´. Zegt pap grinnikend. Verbaasd kijk ik achterom en zie Harry, Hermione, Ron, Ginny en Fred en George naar mij staren. Als ze zien dat ik kijk beginnen ze allemaal vrolijk te zwaaien. Lachend schut ik mijn hoofd en draai me weer om naar pap. ´ik zie je vanmiddag weer. Tot later pap´. Ik geef hem nog snel een kus op zijn wang en loop dan snel weer terug naar de Gryffindor tafel. ´hi jongens´. Zeg ik vrolijk als ik tussen Hermione en Ginny ga zitten. Verschillende mensen roepen/mompelen een begroeting. Niet veel later verschijnt het eten op tafel en begint iedereen op te scheppen. ´he jongens er is een nieuw uitstapje naar Hogsmeade een week voor de kerstvakantie!´. zegt Neville vrolijk als hij bij ons komt zitten. ´mooi dan kunnen we daar mooi onze kerstinkopen doen´. Zeg ik grijnzend tegen Hermione en Ginny.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 22, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Al his secrets - hpWhere stories live. Discover now