Het weer werd steeds slechter en het werd ook steeds kouder. Toch Trainden Harry, Isa en de rest van het Gryffindor team gewoon door. Ze moesten gewoon winnen dit jaar. Op een avond liepen Harry en Isa verkleumd en nat door de gangen van Zweinsten op weg naar de common room. Daar binnen klonk opgewonden geroezemoes. ‘wat is er aan de hand?.’ Vraagt Harry. ‘de datum van het tweede weekend dat we naar Hogsmeade mogen is bekend.’ Ron wijst naar een stuk perkament aan het prikbord. ‘Eind oktober. Halloween.’ ‘mooizo, ik moet nodig weer eens naar Zonko’s.’ zegt Fred die na Harry door het portret gat was geklommen. Harry laat zich chagrijnig naast ron op de bank ploffen. ‘volgende keer mag je vast ook mee Harry.’ Probeert Hermione hem weer op te vrolijken. ‘het duurt vast niet lang meer voor ze Black hebben gevonden.’ Val ik Hermione bij. ‘Black is heus niet zo dom om iets in Hogsmeade te vlikken.’ Zegt Ron. ‘vraag McGonagall anders of je mee mag.’ ‘Ron Harry moet op school blijven!.’ Roept Hermione. ‘ah kom op Mione, hij kan toch niet de enige derdejaars zijn die achterblijft op school. Vraag McGonagall Harry.’ ‘mmh ja misschien doe ik dat wel.’ Mompelt Harry. Hermione wou er tegen in gaan maar op dat moment sprong Knikkebeen op haar schoot met een grote dode spin in zijn bek. ‘moet hij die nou perse voor onze neus opvreten?’ moppert Ron. ‘knappe Knikkebeen, heb je die helemaal zelf gevangen?’ Hermione aait de kat terwijl ze Rons gemopper negeert. Niet veel later komt Lily ook aan trippelen. ‘he kleine.’ Grinnikt Harry als hij haar optilt en op zijn schoot zet. Lily nestelt zich tevreden op zijn schoot en sluit haar ogen. Knikkebeen draait zijn kop naar Ron en eet dan de spin op. Walgend kijkt Ron naar de kat. ‘als je hem maar bij je houd, Schurfie ligt in mijn tas te slapen.’ Ron buigt zich zuchtend over de sterrekaart waar hij mee bezig was en Harry pakt hem er ook maar bij. Hij gaapt even en begint dan te schrijven. Snel pak ik de mijne ook maar en schrijf de laatste namen erbij daarna stop ik hem weer in mijn tas en laat me onderuit in de stoel zakken. Ik ben zo moe!. Ik schrik op van Ron die woedend achter Knikkebeen aan rent. ‘stomme rot kat laat hem met rust!, laat iemand die kat stoppen!.’ George grijpt naar de kat en miste. terwijl Schurfie tussen alle benen door rende en zich later onder een oude kast verstopte. Knikkebeen zakte door zijn knieën en begon woedend met zijn poot onder de kast te klauwen. Hemrione en Ron rennen er snel heen. Ron duikt op de grond en begint tegen de bange rat te praten terwijl Hermione de kat bij de kast weg trekt. ‘kijk nou hoe hij er uit ziet!,’ roept Ron boos naar Hermione. ‘Knikkebeen weet gewoon nog niet dat het verkeerd is.’ Zegt Hermione met trillende stem. ‘alle katten jagen op ratten Ron.’ ‘die van Isa niet! Er is iets raars aan dat beest.’ Hermione zucht. ‘hij rook Schurfie gewoon Ron.’ ‘die kat heeft het gewoon op mijn rat gemunt hermione!.’ Roept Ron zich niks aan trekkend van de mensen om zich heen. ‘en hij is nog ziek ook!.’ Woedend beent Rond de trap richting de jongensslaapzaal op. Hermione rent met Knikkebeen de andere trap op. ‘ik pak mijn tas maar en sta op. Harry kijkt me even vragend aan. ‘ik denk dat ik maar even bij Hermione moet gaan kijken. En ik zal ook maar gaan slapen, die trainingen van Wood killen me.’ Harry grinnikt even en geeft me Lily terug. Na Harry en Fred en George weltrusten gezegd te hebben loop ik de slaapzaal in en leg Lily op mijn bed. Hermione ligt al op bed en heeft haar gordijnen gesloten. Ik zucht en neem een snelle douche om het wat warmer te krijgen. Daarna doe ik mijn pyjama aan en stap ook in bed. ‘weltrusten Mione.’ Ik krijg geen antwoord dus sluit ik de grodijnen maar en ga slapen.
De volgende dag was ik vroeg wakker. ik sta even twijfelend voor mijn kast en besluit maar mijn warme zwart trui over mijn bloes heen te trekken het was al aardig koud, ook binnen Hogwarts dus trek ik ook maar mijn sokken hoog op. uiteindelijk mijn balerina´s aan en snel doe ik mijn mantel om en loop naar beneden voor het ontbijt. Ron was nog steeds boos op Hermione en zei hij geen woord tegen haar tijdens kruidenkunde, ookal werkten ze samen aan dezelfde pufpeul. Harry helpt me om de glanzende bonen van onze pufpeul in een emmer te doen. Ik pluk de dikke velroze peulen en hij haalt de bonen eruit. ‘hoe gaat het met Schurfie?’ vraagt Hermione zachtjes. ‘hij heeft zich trillend aan het mijn voeteneind van mijn bed verstopt.’ Antwoord Ron nijdig waarna hij een boon in de emmer gooit. ‘voorzichtig Weasley!.’ Roept professor stronk als hij de emmer mist en de boon op de kasvloer valt en de boon meteen in een plant veranderd. Na kruidenkunde lopen ze naar gedantenverwisseling maar er is opstopping in de rij. Verbaasd lopen Isa, Harry, Ron en Hermione naar voren om te zien wat er is. Belinda staat huilend in de gang terwijl Pervati een arm om haar heen slaat. ‘wat is er aan de hand?’ vraag ik aan Pervati. ‘Belinda heeft een brief van thuis gekregen dat haar konijn is opgegeten door een vos.’antwoord die stilletjes.’ Welke dag is het vandaag?’ vraagt Belinda. ’16 oktober watdan?’Hermione snapt er zo te zien helemaal niks meer van. Ze kijkt me even vragend aan. Ik haal mijn schouders op. ’ze had gelijk!.’ Snikt Belinda. ‘wie?’ Hermione kijkt vragend naar haar. ‘Proffesor Trelawney. Ze zij dat het ergste wat ik vreesde op 16 oktober zou gebeuren.’ ‘maar waarom vreesde je dat je konijn doodging?’ vraagt Hermione verbaasd. Ron zucht. ‘let maar niet op haar hoor Belinda, Hermione vind de dieren van andere mensen gewoon niet zo belangrijk.’ Roept Ron. Op dat moment deed proffesor McGonagall de deur open. En dat was maar goed ook. Ron en hermione kijken elkaar woedend aan en gaan beiden aan de zeiden van de tafel zitten. Zuchten laat ik me naast Hermione op een stoel zakken. Naast me gaat Harry ook zuchtend naast Ron zitten. Hij kijkt me even hopeloos aan en pakt dan zijn boeken. Ik grinnik even en focus me dan op de les. De rest van de dag hebben Ron en hermione niks meer tegen elkaar gezegd. Ook Harry was niet erg vrolijk. We moesten vandaag onze formulieren voor Hogsmeade inleveren en Harry had nog gevraagd of hij niet gewoon mee mocht, maar McGonagall vond dat niet een goed idee.
----
zo na een lange tijd weer een hoofdstukje. het duurde wat langer dan ik had verwacht. ik hoop dat jullie allemaal een leuke vakantie hebben/ hebben gehad. ik zal nu maar gaan slapen. veel plezier met lezen (;