*15

85 8 0
                                    

De week ging snel voorbij. De lessen waren hetzelfde ze werden alleen wel steeds moeilijker. Ook heb ik elke avond geoefend met zwerkbal soms met Harry en soms met Fred en George. Vanavond is zijn de audities. Vermoeid kijk ik om me heen de klas rond, bijna iedereen licht te slapen of staart wezenloos voor zich uit. professor Binns blijft maar door ratelen over de Reuzenoorlogen. Zuchtend laat ik mijn hoofd op mijn armen vallen. Er is serieus niemand die naar hem luistert! Behalve Hermione natuurlijk. Ik draai mijn hoofd even en zie Hermione  druk aantekeningen maken. Ik draai mijn hoofd de andere kant op en ze Harry glazig voor zich uit staren half in slaap. Ron daarnaast ligt met open mond te slapen. Grinnikend kijk ik even naar Ron. Er drupt langzaam een straaltje slijm uit zijn mond. Ik pak een stuk perkament en maak er kleine propjes van die ik op Ron en Harry begin te gooien. Harry kijkt verschrikt op en kijkt om zich heen. Snel kijk ik voor me uit en doe alsof ik heel geïnterneerd luister. Ik kijk weer om als ik ook een prop tegen mijn hoofd aan krijg gegooid. Harry kijkt me grijnzend aan. ´serieus Isa als je onverdacht wil blijven ga dan vooral niet doen alsof je de les volgt. Dat doe je nooit.´ zegt hij lachend. Vrolijk steek ik mijn tong naar hem uit. nu hoef ik me niet meer te vervelen de rest van de les. Lachend begin ik samen met Harry propjes op Ron te gooien. Ron mompelt verstoord wat in zijn slaap en begint dan te snurken. Ik barst in lachen uit en verberg mijn gezicht in mijn armen. Verstoord kijkt Hermione mij en Harry aan. Snel trekken we onschuldige gezichtjes. Ze zucht en kijk ons nog even geïrriteerd aan, dan draait ze haar hoofd en luistert weer naar professor Binns. Lachend kijk ik Harry even aan en laat mijn hoofd dan weer op mijn armen vallen. Opgelucht spring ik op als de bel 20 minuten later gaat. Iedereen schrikt wakker en pakt snel zijn boeken. Professor Binns praat rustig verder niets merkend van de onrust om zich heen. Snel loop ik met Ron en Harry het lokaal uit. als ik me om wil draaien botst er iemand tegen me aan. ´oh sorry het..´ ik kijk recht in het chagrijnige gezicht van Malfoy. ´kijk uit waar je loopt Sneep.´ zegt hij geïrriteerd. Boos kijk ik hem aan. Maar voor ik iets kan zeggen sleurt Harry me mee. Als we de gang uit zijn trek ik me los. ´ugh ik haat dat jog!´ roep ik. Harry en Ron slaan lachend een arm om  me heen. ´welkom bij de club.´ zeggen ze. Lachend lopen we naar onze laatste les. ´he wacht waar is Hermione?´ verbaasd blijven Ron en Harry staan en kijken achterom. ´he net was ze er toch nog?.´ mompelt Ron. Ik haal mijn schouders op. ´ze zal zo wel weer komen toch?.´ de jongens knikken en we lopen het lokaal van professor McGonagall binnen en gaan achterin zitten. Opeens zit Hermione naast ons. Verschrikt kijk ik op. ´huh waar kom jij opeens vandaan?´ ´ik zat hier al de hele tijd.´ ´nee niet waar.´ Hermione zucht. ´laat nou maar zitten Isa.´ twijfelend knik ik mijn hoofd en kijk let op de les. Als ook de les van McGonagall afgelopen is lopen we met zijn allen naar de toren van Gryffindor. Ik ren snel de trappen op met Harry, Ron en Hermione achter me aan. Bij de Fat Lady blijven we staan. Ze is weer eens bezig met zingen. Parvati staat voor ons en draait zich wanhopig om. ´ze is nu al 10 minuten bezig maar ze krijgt dat stomme glas maar niet stuk.´ ´het lukt me wel. Wacht maar af.´ zegt de Fat Lady. Ze begint weer te zingen deze keer nog harder dan daarvoor. Snel sla ik mijn handen voor mijn oren. Als het haar nog steeds niet lukt slaat ze het glas snel stuk op de muur achter haar. ´kijk, kijk het is me gelukt!.´ roept ze vrolijk. ´Fortuna Major!.´ roep ik snel voor ze nog een keer gaat zingen. Vrolijk knikt ze en zwaait ze open. Snel klimmen we de trap op de common room in. Hermione en ik lopen naar onze kamer om onze tassen te dumpen. Daarna lopen we weer naar beneden en ploffen bij Ron en Harry op de bank. ´Isa, Isabella is het waar ga je auditie doen voor het zwerkbalteam?.´ Ginny komt vrolijk op me af rennen. Blozend knik ik mijn hoofd. ´succes vanavond dan. Ik hoop dat je in het team komt.´ ze geeft me snel een knuffel en loopt dan achter haar vriendinnen aan de Common room uit. na een tijdje volgen wij haar ook maar opweg naar de eetzaal. Na Perkamemtus zijn speech verschijnt het eten op tafel. Meteen valt iedereen aan. Ik pak ook wat eten maar naar 1 hap heb ik al geen trek meer. Ik speel wat met mijn eten terwijl ik wacht tot iedereen klaar is. ´moet je niet eten Isa?.´ Hermione kijkt me een beetje bezorgt aan. Ik haal mijn schouders op. ´ik ben te zenuwachtig om te eten.´ mompel ik. Ze legt haar bestek neer en loopt samen met me de zaal uit. ik wacht buiten de zaal samen met Hermione op de jongens. We zitten wat in de vensterbanken en praten over van alles en nog wat. ´ben je er klaar voor Isa?.´Harry en Ron staan bij ons. Ik knik en loop met ze mee naar buiten.

Zenuwachtig sta ik op het zwerkbal veld met een schoolbezem in mijn hand. Harry, Fred en George glimlachen even bemoedigend naar me en stappen dan op hun bezems. Ik sta samen met de andere kandidaten nog op de grond. Plank komt voor ons staan en begint alles over zwerkbal uit te leggen. ´iedereen die dit nog niet wist mag nu weg.´ meteen rennen een paar eerste jaars weg. Oke de rest op jullie bezems!´ na een uurtje staan we allemaal weer op de grond. Zenuwachtig huppel ik heen en weer. ´oke er zaten een heleboel goede Chasers tussen maar 1 iemand was echt goed.´ zegt Plank. Meteen komt er een arrogante uitdrukking op het gezicht van het meisje naast me. ´dat was Isabella.´ meteen kijk ik op. ´wat?´ ´welkom bij het team Isabella.´ zegt Plank lachend. ´dankje!.´ juichend komen Harry, Fred en George op me af en trekken me in een knuffel. Ook Ron en Hermione komt het veld opgerend en knuffelen me. ´kom dit moeten we vieren!.´ roept George vrolijk. ´nee eerst naar de keukens! Ik heb honger.´ lachend  slaat Hermione een arm om me heen. ´nou lets go!.´ 

Al his secrets - hpWhere stories live. Discover now