Arya sınıfta göz gezdirdiğinde nereye oturacağını elbette biliyordum. Bir tek benim yanım boştu. Yavaş ve biraz da huzursuz adımlarla yürüyüp benim yanıma oturduğunda üzerindeki gözler de tek tek kaybolmaya başladı. İlk farkedilen şey kokusuydu. Garip bir kokusu vardı. Güzeldi.
Dediğim şeyle kafamı iki yana sallayıp nereden geldiğini bilmediğim bu saçma fikri uzaklaştırdım.
Ben Yiğit Soysal'dım. Hayatındaki tek ve daimi olan kadına -annesine- sevgi duyan...Arya adını söyleyip elini uzatırken çatık kaşlarla bir süre ince parmaklarını izledim. Tam elini indiriyordu ki içimden gelen bir dürtüyle elini sıktım.
"Yiğit."dedim sadece. Arya elini çekip çantasına uzanırken elinin ne kadar yumuşak olduğunu farkettim. Ne diyordum ben ya? Kafamı iki yana sallayıp önüme döndüğümde tip tip bakan Arda'yla göz göze geldim.
Arya'ya kısa bir bakış atıp hemen bana döndü. Dudaklarını oynatarak:
"Sen.Aptalsın." kelimelerini okumamı sağladı.
"Dön önüne."diye sertçe uyardığımda Arya da bize bakmaya başlamıştı. Gülümseyen Arda elini uzatıp Arya'nın elini sıktı.
"Hoşgeldin Arya. Ben de Arda. Ne kadar uyumlu oldu isimler öyle değil mi? Tekerleme gibi."diyerek güldüğünde gözlerimi devirdim. Budala. Arya gülümsedi.
"Çok sıcakkanlı birine benziyorsun."dedi.
Arda bu iltifatı memnuniyetle karşılayıp göz kırptı."Herkes böyle söylüyor. Okul hakkında aklına bir şeyler takılırsa Yiğit'e, bana ve şuan fosur fosur uyuyan Can'a sorabilirsin."diyerek elini Can'ın omzuna vurunca, Can küfür ederek sinirle doğruldu.
"Benim başıma bela mısın çocuk sen?"
Boğazımı temizleyip Can'ın dikkatini çektim ve o da Arya'yı farketti. Ciddi bir ifadeyle:"Hoşgeldin. Kusura bakma arkadaşla ilişkimiz biraz farklıdır da."derken ters ters Arda'ya bakıyordu. Arya kıkırdadı.
"Memnun oldum Can. Ben de Arya. Az önceki fizik öğretmeniydi galiba?"
"Evet, fizik öğretmenimiz. Aslına bakarsan geldiğin çok iyi oldu. Yiğit'e ders eşi bulamıyorduk. Sınıfta 13 kişi olunca biz de mecbur üçlü grup oluyorduk."diyen Arda beni sinirlendirirken alttan ayağına vurdum. Ama hiç bozuntuya vermeyip pişkince sırıtıp bana baktı. Elimde kalacaktı bir gün!
Arya tereddütle bana dönerken gözlerim hala Arda'nın üzerindeydi. Can güldü.
"Umarım rahatsız olmazsın?"diyen Arya'ya bir süre bakıp derin bir nefes aldıktan sonra susmayı tercih ettim. Cevap vermek istemiyordum.
"Yiğit'in fiziği berbattır."diyen Can durumu toparlamaya çalıştı. Çaktırmadan göz kırpınca gözlerimi devirdim.
"Sağol kardeşim."dedim iğneleyerek.
"Sanki yalan!"diyen Arda'ydı. Arya bana gülümseyerek baksa da dikkatimi Arda'dan çekmedim. Katil edecekti bir gün beni bu ikisi.
"Ben yardım ederim."diye tereddütle cevap veren Arya ne olduğunu anlamaya çalışıyor gibiydi. Az önce sorduğu soruyu yinelemişti.
"Dikkat et de senin notunu da düşürmesin."dedi Arda. Can sinsice gülümseyip bakışlarını beyaz tavana çevirdi. Arya'nın gözleri üçümüz arasında geziniyordu. Biz üçlü hep atışırdık. Alışırdı zamanla. Neden umursuyordum ki zaten... Alışmasını önemsemiyordum.
"Kes zevzekliği de önüne dön." dediğimde oflayarak önüne dönen Arda defterine gömüldü. Fizikmiş de dersmiş...
Gerçekten umrumda değildi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişe Bir Kala
Ficção Adolescente"Anne ve babamı hiç tanımadım. En başından beri evlatlık verildiğim bir ailem olduğunu biliyordum. Çok güzel geçirdiğim bir çocukluğum oldu. Ama hep bir şeyler eksik, hep bir şeyler yarım... Annemi ve babamı bilmediğim halde, yaşıtlarım okulda resim...