part 3 : begining for human girl .

152 8 0
                                    

Jackson belari mencari ahli elf yang lain sambil memegang loket yang dijatuhkan oleh saeron sementar tadi .

"Hyung , noona !" Jerit jackson apabila melihat Hoya dan Jimin sedang sibuk berbual di kafeteria.

Mereka pon menoleh kearah Jackson yang berlari ."kau kenapa ? Buang tabiat panggil aku noona ?Kau panggil aku noona kalau kau panik je." Sindir Jimin .

jackson tercungap cungap .

"relax bagi tahu slow slow ." Kata Hoya

."Korang tahu tak ni apa ?" Tanya Jackson sambil menunjukan rantai yang dijatuhkan oleh saeron.

"Itukan..."Hoya ragu ragu ."yes , ni lambang diraja elf ."kata Jackson dengan bersemangat .

"Mana kau dapat ? kau mana ada keturunan diraja .

Tak mungkin lah ,kau dilantik sebagai ahli diraja .

Aku mati kali ke-100 pun belum tentu lagi, kau terpilih."kata jimin .

" Pedas sungguh kata kata anda ya?" Sindir jackson ." Terima kasih , wahai saudaraku ."kata jimin .

"ishh , mana kau dapat ni ? Ada elf baru datang ke ? "Tanya Hoya pula .

"Yang ni yang pelik , aku dapat ni dari manusia . Manusia biasa ." Balas Jackson

."weird " .ucap Hoya .

"Tapi loket ni siapa yang punya ?" Tanya jimin pula .

" aduh , dia ni buat lawak pulak , kan aku dah kata ni budak perempuan manusia punya , kau tak korek telinga ke ?" Jackson .

"No , Kalau dia manusia tak mungkin loket ni dia punya. Kita kena cari pemilik asal loket ni ."jelas jimin .

"but how ?" Tanya Hoya . Satu meja itu sunyi memikirkan idea .

"haaa !" Jerit Jackson tanda dia mendapat idea. "Kita pergi malam ni".kata Hoya pula , kerana dia membaca pikiran Jackson .

"Apa ? Apa ? Apa ! " tanya jimin .

Mereka hanya ketawa .

DITANGGA TEMPAT LEPAK VAMPIRE

"Vampire !" Jerkah naeun .

"yes wolf girl ? Anything can i help you ? " ucap jongsuk .

"Jangan lagi ganggu puak kami ! or you'll sorry ."kata jerit Naeun .

" Whow , takutnya aku ." Kata Hani pula .

"Kau telek muka kau tu senyap senyap boleh tak ?" Jerit naeun .

Hani hanya menjeling .

Manakala Junhyeon hanya membaca buku dan tidak menghiraukan naeun seorang diri .

"kau datang sesorang ? Mana puak kau yang lain ?" Tanya jongsuk .

"kau tak perlu tahu ." Kata Naeun lalu meninggalkan vampire.

KAFETERIA

"Mana naeun " bisik chanyeol kepada dirinya sendiri .

"Hyung , kita boleh ke rasa guna lidah ?" Tanya bo young kepada chanyeol .

"bo young , kita memang rasa guna lidah ." Kata chanyeol .

" Yeke ? Saya ingat selama ni kita rasa guna tangan .

"mana kau ni naeun." Bisik chanyeol tidak tahan dengan perangai bo young .

"Ish , geram betul aku , kalau aku ada kuasa lama dah aku penyet diorang sampai jadi macam semut ."marah naeun secara tiba tiba datang dari belakang chanyeol .

"eh , kau pegi mana ?" Tanya chanyeol ." Aku pegi menuntut bela atas maruah kau lha , hyung ." Jawap naeun

."dah tak payah nak mengada aku dah settle semua tu."jawap chanyeol sambil tersenyum .

DITANGGA

"Ada hadiah lah ."jawap Hani .

Mereka pun membuka kotak hadiah tersebut .terdapat satu whistle kecil .

Jongsuk meniup whistle itu . "Tak ada apa apa pun ." Kata Jun hyeon .

jonsuk meniup sekali lagi whistle itu .tiba tiba tempat yang yang mereka duduki itu bergetar

. Mereka keluar dari tangga dan lari kearah padang .

Mereka terkejut apabila melihat beratus ratus serigala mengejar mereka . Mereka pun berlari . Tetapi sempat di tangkap oleh serigala tu .

KAFETERIA

"wah , hebatnya hyung ." Kata naeun sambil menepuk tangan dan dikuti bo young , selepas chanyeol menceritakan apa yang berlaku .

"Bo young lagi hebat , bo young boleh buat ni ."kata bo young sambil melastik ice cream kepada Hoya .

"Opss," kata Bo young .dia tidak sengaja .

"Kau kenapa wolf !" Jerit hoya apabila melihat hanya puak wolf dibelakang mereka .

"i'm sorry ." Kata bo young .

"kita tak mintak maaf kepada elf ."marah naeun .

"ouh , kalau macam tu , saya tarik balik maaf saya." Jerit bo young .

Hoya kehabisan kata kata apabila melihat perangai bo young .

"aku malas layan orang macam korang ni ."hoya dan diikuti ahli elf yang lain pun meninggalkan wolf di kafeteria itu .

PADA MALAM ITU ,

"Mana perginya loket tu ." Saeron mencari loket ommanya itu .

"kejap , pagi tadi ada . Lepas tu pergi kolej pon. Masa tu ada , kejap , aku terlangar sorg mamat putih ni . Maklumlah serba putih . Mesti jatuh kat kolej ni . Alamak kalau esok aku amik mesti dah tak de . Aku kena pegi malam ni jugak .

DI KOLEJ

"Aduhh , sakitnya muka aku, see kan dah tak lawa ."runggut Hani .

"Kau ingat kau sorang aku ni sakit tulang sendi dah ."kata Lee jongsuk pula .

"arghhh ! " suara jeritan wanita itu mengemakan seluruh kolej pada waktu malam .

"macam kenal suara tu ." Kata Junhyeon.

KISAH ELF PULA ,
"Kenapa tak bagi tahu kita nak pegi rumah atok? and why we here ? Can anyone tell me ? " marah jimin .

"okay , atokkan pembuat loket diraja so, kita tanya dia kalau dia penah buat loket ni ." Terang Jackson.

Jimin menumbuk bahu jackson." knape tak cakap !"marah jimin

"kan aku dah cakap" jerit jackson ."dah lah , jom masuk .

▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼↭▼

"Lama dah kamu tak lawat atok ni ."kata atoknya .

"Kami sibuk sikit ." Jawap Hoya .

" Atok? Atok kenal tak loket ni." Jackson memberi loket itu kepada atok.

"Ehh , loket ni . Mana mungkin atok tak ingat . Loket ni mengabiskan banyak khudrat atok ."kata atok mereka menjadi gembira .

"Jadi loket ni siapa punya ? " tanya jimin ." Loket ini atok buat untuk pemaisuri kita yang hilang tanpa khabar berita .

Semasa kelahiranya , atok menghadiahkan loket ini .

"pemaisuri yang hilang ? " jerit mereka serentak .



ヽ('▽`)/ part3 dah siap ! As always drop your comment And vote it . Just press that star and star will be change colour to yellow (*'∀`*)

War Of Supernatural [complete]Where stories live. Discover now