Part5 : they will know about each other .

145 9 0
                                    

      "Shin jimin ? Shin jimin !" Jerit vampire diluar rumah atok .

"ye ke jimin ada kat sini . Kalau salah masak kita . Dahlah kita duduk dekat tanah elf  ni ."tanya jongsuk .

"iyee . Dia ada kat sini." Kata junhyeon ."abis tu mana dia ? perempuan ni dah kehilangan banyak ..."Hani terhenti , dia melihat junhyeon . 'Klik' bunyi pintu rumah itu terbuka .

"Vampire ? Kau nak mampos ? Kau buat apa kat sini ? "Bisik jimin .

hani menolak junhyeon kehadapan .

"kami nak mintak tolong kau . Perempuan ni sakit ."kata junhyeon sambil memandang kearah saeron .

"Aku tak akan menolong kau , vampire !" Jerit jimin .

Hoya dan jackson keluar

. "Kau nak apa kat sini . Kau tahu vampire diharamkan menjejakan kaki di tanah elf ."marah hoya .

  Mereka mula bertengkar . Atok pun keluar dari Rumahnya .

Dia memandang vampire tanpa berkelip ."atok , kami boleh jelaskan ."kata jackson , dia takut atok mengheret mereka ke pemaisuri .

"silakan masuk , wahai saudaraku ."kata atok

. Elf pun sangat terkejut . Vampire hanya berdiam diri.

"masuk lah jangan malu ."kata atok . Mereka pun melangkah .

"Bagaimana dengan kamu pula wolf ? Cuaca malam ni sejuk .saya tak rasa awak semua boleh bertahan ."kata atok sambil memandang semak yang jauh dari mereka . semak itu bergerak .

Keluar tiga ekor werewolf yang besar . Mereka bertukar menjadi manusia biasa.

"Wolf ?!" Jerit mereka .

"Kamu semua ni berpakat mati together  ehh ?" Tanya jimin .

" Dah lha tu jimin . "Atok !" Jerit jimin ."mari masuk ." Kata atok lalu masuk ke dalam .

"tak malu eh , masuk umah orang?" Tanya jimin kepada junhyeon apabila junhyeon melangkah masuk .

" Jimin !" Jerit atoknya .

Mereka semua pun masuk ."letak peremuan tu dekat sana ." Arah jimin sambil menunjukakn sebuah sofa panjang

. Jongsuk hanya mengikut . Jackson hanya melihat gadis itu . Jimin duduk tepi saeron lalu memegang kepala saeron .

Dalam beberapa minit jimin mengalihkan tangannya ."keadaan dia dah stabil , sekarang tunggu dia sedar je .

"kata jimin dengan keadaan lemah . "Kenapa dia nampak penat je ?"tanya junhyeon kepada hani .

"itulah kuasa dia , dia memindahkan tenganya kepada orang lain ." Sampuk hoya . Junhyeon memandang jimin yang kepenatan .

"Mari semua orang duduk disini buat bulatan ."panggil atok .

Mereka duduk berjauhan ."kenapa ni ? Duduklah dekat dekat ." Kata atoknya lagi ."kami tak duduk sebelah vampire. "Kata chanyeol .

"kalau taknak kenapa kau datang sini ? Pergi lha berambus , pergilah tempat busuk kau tu." Marah hani .

" kau ni melampau lha , syaitan !" Jerit chanyeol ."kau panggil aku ,syaitan ? Vampire dengan syaitan sama ekk ? Pandai betul kau belajar ." Jerit Hani .

"heyy !..." chanyeol kehabisan kata kata .

"Dah puas gaduh ? " tanya atok mereka hanya membisu .

"atok tak kira , buat bulatan sekarang !" Marah atok .

Mereka hanya mengikut .

"Letak tangan dekat tengah ."

mereka menurut . Atok meletakan tangannya diatas sekali . Atok memejam mata . Dia mula tersenyum .

"Apa yang atok buat ?"tanya bo young . "Atok boleh tengok masa depan ."kata hoya .

Dahi atok mula berkerut . Dia ketakutan pula . Atok membuka matanya dengan nafas yg laju .

"kenapa atok ?" Tanya mereka .

atok mula tersenyum ." Atok melihat persahabatan yang sejati .

Dan percintaan yang bermula dengan kekasaran ." Kata atoknya  .

"Sahabat ?  , cinta ? Eeuuu !" Kata mereka serentak .

" Abis tu kenapa atok takut ? "tanya bo young .

Senyuman atok mula padam .

"Kerana ada banyak cabaran yang perlu kamu semua tempuhi ." Kata atok .

"Atok cuba atok terangkan apa lihat sebenarnya."kata jongsuk pula .

"atok melihat kamu semua bersama sambil memegang tangan pasangan kamu . Sambil melalui laluan yang penuh duri ." Kata atoknya .

"Atok , saya rasa atok tengah keliru ni . Saya vampire ," kata jongsuk sambil memengang dadanya .

" dia ni elf ajet baik "sambil tunjuk pada hoya .",

ni pulak wolf busuk ." Sambil tunjuk kepada chanyeol .

"woi , cakap baik sikit , bloodsucker !" Jerit chanyeol .

"yes , iam bloodsucker ,but i dont want your blood because its smelly !" Kata jongsuk .

"Hahaaha," atok ketawa .

"Dulu , zaman atok , 40-60 ribu tahun yang lalu . Elf , vampire dan wolf hidup bersama . Elf , ditugaskan untuk memasak dan membuat kerja harian , wolf pula sebagai pemburu . Dan vampire pula tugas mereka mengawal . Kalau kalau musuh datang ."kata atok .

"Percayalah , kamu semua memerlukan antara satu sama lain . Mungkin kamu tak nampak hari ni , tapi suatu hari kamu akan sedar . Dan jangan lah menyesal apabila ditinggalkan . Jika sahabat sejati pergi meninggalkanmu  , untuk apa kau bersedih kerana dia pasti kembali ." Kata atok .

Mereka tunduk diam . "Tapi atok , sekarang ni . Mana ada dah elf , vampire dan wolf berbaik . Zaman sekarang lain ."kata jackson

."kamu lah yang patut membawa tradisi zaman atok . kamu bukan musuh ."

Mereka terdiam selepas atok bercakap macam tu .

"Ermm ," dengar suara gadis yang pengsan itu mula sedarkan diri .

saeron pon membuka matanya . Dia bangun dia terkejut melihat semua mata tertumpukannya .

" Saya kata mana ni ? Saya ingat saya kena attack dengan hantu ." Kata saeron

Wolf dan elf memandang vampire . Vampire hanya tersenyum malu .

Ehh ? Terangnya , saya tak pakai cermin mata pun . Saya dapat tengok dengan terang ."kata saeron dengan teruja .

"cermin mata ? haaaa ! Baru aku ingat dialah pemilik rantai tu ."kata jackson .

"rantai ? Eh , ye , rantai , mana rantai saya ? " tanya saeron .

atok bangun lalu . Berjalan mendekati saeron . "Mari sini , tangan kamu ."kata atok sambil tersenyum . Saeron pon mengulurkan tangannya .'

Gatai jugak dia ni tak padan dengan tua 'kata saeron didalam hatinya .

Atok memegang tangan saeron lalu memejam matanya . Atok pun tersenyum . Atok pun membuka mata .

"atok dah agak . Kamu akan sama dengan dengan omma kamu , pemaisuri Gong nare . Wahai puteri half elf ".kata atok sambil tersenyum .

"Hah ? Puteri half elf ?" Jerit elf , vampire dan wolf serentak .

ヽ(´▽`)/ how about this part ?

Read , vote , comment dear . See you in next part . (*´∀`*)

War Of Supernatural [complete]Where stories live. Discover now