part9 : new born

144 9 0
                                    

Jackson berjalan jalan mencari kelibat saeron yang tidak dijumpai . Tetapi niatnya terbatal apabila melihat seorang lelaki yang amat dikenalinya berjalan di koridor bilik muzik. Jackson meneliti lelaki itu. "Rap mon ? Apa dia buat kat sini ? Ni mesti pemaisuri seol Hana suruh dia buat kerja . Baik aku follow dia ."kata jackson . Jackson pun mengikuti rap mon sampailah ke kefeteria. Dia melihat rap mon duduk di belakang saeron. Dia memesan air dan air itu sampai dalam masa beberapa minit . ."rap mon ? Saeron ?" jackson mula binggung. Saeron sudah bangun dari tempatnya . dia melalui meja rap mon . Jackson melihat Rap mon segaja tumpahkan air semasa saeron lalu . "Maafkan saya,"kata saeron . "Tak pe , tak pe . Eh, awak lagi ?" Tanya rap mon . Dia kemulakan lakonanya. Mereka berbual , saeron di jemput duduk oleh rap mon. Saeron pun duduk .  Mereka tergelak gelak dan asyij berbual . Manakala jackson hanya memandang rap mon dengan penuh kebencian ."has something weird ."kata jackson dia pun meninggalkan kafeteria itu .

DI LIBRARY

"Junhyeon , lambat lagi ke ? Aku bosan ni ."runggut jongsuk ."tidur je lah , hani dah lena dari tadi lagi."kata junhyeon matanya tidak lepas dari buku itu . "Haish , budak ni ... sabo je lah ."kata jongsuk kepada hani yang sudah lena tidur . Tiba tiba , dia melihat kelibat jackson mendekati mereka.  jackson Kelihatan marah ."nak benda ?"tanya jongsuk apabila melihat jackson memandangnya tidak puas hati ."kau tahukan ? Yang new born ada kat college ni ?"tanya jackson dengan muka yang marah ."new born ? Sapa pulak ?" Kini junhyeon pun turut tertarik dengan pembincangan new born ini . Hani pun mula tersedar dari mimpinya "rap mon."jawap jackson dengan ringkas ."rap mon ?!"jerit mereka serentak . "Shuh!" Marah orang lain yang di dalam library itu . Mereka mula terdiam . "So , korang tak thu lagi ? Aku rasa dia datang atas perintah pemaisuri seol hana . cakap kat dia . Jangan dekat dengan puteri aku . She is mine . Aku tak teragak agak nak bunuh dia ."jackson pun mula pusing untuk meninggalkan mereka ."tapi aku tak fikir , kau sanggup kotorkan tangan kau dengan darah." Sinis jongsuk . Jackson pun memusing kembali kearah jongsuk . "That what you think , i will do it if he touch my princess . warn him about this ." Kata jackson dan kini dia keluar dari library.

WOLF ,

chanyeol , naeun dan bo young berjalan jalan . Mereka terserempak dengan lelaki yang berambut grey dan memakai pakaian serba hitam . Mereka hanya memandang lelaki itu . Akhirnya mereka terselisih . Jelingan sahaja diantara mereka ."macam kenal jekan hyung ?"kata bo young selepas melepasi lelaki itu ."patut lah busuk, ada wolf rupanya ."kata lekai itu . Wolf amat terkejut mereka terus pusing kearah lelaki itu . Dan lelaki itu pun memusing kearah mereka ."rap mon ?!"jerit mereka ."apa new born macam kau ni buat kat sini ?"tanya chanyeol ."Ingatkan vampire je tahu pasal new born ni rupanya pyak kau pun tahu ? Popular lah aku macam ni." Sinis rap mon . "Mana mungkin kau  tidak dikenali , kau dilahirkan sebagai vampire selepas pengistiharan pemaisuri seol hana . dan terus kau dilantik sebagai orang besar diraja , vampire . Kau juga akan hukum sesiapa sahaja yang tidak mahu mendengar perintah kau . " jelas naeun yang begitu marah . Kerana rap mon eonninya berada di penjara , akibat tidak mahu menjadi perempuan simpanan rap mon ." Banyak kau tahu pasl aku ?".rap mon membalas tenungan naeun . "Kau ni, kalau lihat betul betul sama macam eonni kau tu."Kata rap mon dia membelai rambut naeun tapi ditepis oleh chanyeol ."stop be a childish ."kata chnyeol sebelum wolf meninggalkan rap mon .rap mon mengetap bibirnya tanda marah akan chanyeol .

"Hyung tahu tak ?" Jerkah jackson tiba tiba itu mengejutkan jimin . Manakala , hoya hanya diam ."eh , kau ni . Da kenapa ?"marah jimin atas adab jackson . "Ni ada berita ..." ."rap mon ada kat sini eh ?"teka hoya ."haish , susahlah kalau hyung boleh baca fikiran orang lain . "Marah jackson. "What rap mon? Rap mon that new born? Whoa . Daebak."jimin tidak tahu reaksinya setelah mendapat tahu kehadiran rap mon. "Apa dia buat kat sini ?nak cari perempuan lagi ke?"marah jimin. Jackson dan hoya hanya diam.

DI KELAS SAERON

"Kim saeron? Oh my god . That you ? really? Mana cermin mata bulat kau? Where your nerd style ?" Krystal terkejut dengan personality baru saeron. "Kau tak yah terkejut sangat lah . Aku penat ni semalam aku tak study pon ."kata saeron dia meletakkan kepalanya diatas meja. "Kenapalah sikap dia tak boleh berubah."bisik krystal . "Apa kau cakap ?!"jerit saeron . "nothing."jawap krystal dengan ringkas. Tiba tiba kelas mereka yang seperti pasar itu menjadi sangat sunyi. "Kenapa senyap ?"tanya saeron . "Entahlah".jawap krystal. Mata satu kelas tertumpu kepada seorang lelaki berpakaian serba hitam . Lelaki itu berambut kelabu , tinggi serta pucat. "Eh , dialah . Dia amik courst ni jugak ke?"bisik saeron. "Kau kenal ke?"tanya krystal yang cemburu. "Hmm , aku langgar dia tadi masa nak datang kelas."jawap saeron dengan selamba. "Ciss , macam mana rasa langgar laki handsome ? Best ?" Tanya krystal dengan marah. "Best like a hell ".  Kata saeron. "Amboi, sejak bila kau masuk neraka ni?" Sinis krystal . "Kurang ajar lawak kau. Kaki nak?"marah saeron . Krystal hanya senyum. Rap mon dudduk dibelakang krystal . Dia asyik menenung akan saeron dan rancak berborak."comel jugak dia ni."bisik rap mon.

Jackson berjalan ditepi kelas saeron untuk mencarinya. Langkahnya terhenti apabila melihat rap mon didalam kelas saeron . Dia pun masuk . Sekali lagi kelas menjadi sunyi. "Jackson? Apa awak buat kat sini."tanya saeron. "Saya datang nak berlajar."katanya lalu dia duduk disebelah rap mon . Rap mon hanya melihat gelagat jackson . Dia pun bangun dari tempatnya dan melangkah untuk meninggalkan kelas itu. "Kau nak lari ke? Takut ke ? Dasar pengecut!"kata jackson . Rap mon terus berpaling kearah jackson . "Kau siapa nak cakap macam tu. Kau kenal tak aku siapa. Kau akan menyesal atas kata kata kau sekarang ni." Kata rap mon sambil mengetap bibir . Jackson hanya tersenyum sinis.

Hello guyss ! Sorry sibuk . Author nak study . Doakan author tau supaya berjaya dalam first year exam . Kalau berjaya , author akan update banyak banyak . Sebab tak yah g kelas . Jangan tiru perangai i tauu. Muehehe ...

War Of Supernatural [complete]Where stories live. Discover now