part 11: love me .

117 9 0
                                    

Saeron melangkah ke dalam rumah dengan letih. Dia melihat appanya sedang tidur diatas sofa. Dia pun menaiki tangga ke biliknya. Dia merebahkan dirinya diatas katil empuk itu. Pikirannya celaru memikirkan rap mon dan jaackson. Dia tidak tahu samaada patut mempercayai jackson atau tidak. "Stress !"jeritnya. "Apa awak yang stress sangat tu."kaata jackson ditepinya. "Awak ada kat sini ke?"tanyanya dengan lemah. Dia pun bangun dari katil. "Saya... sayaa tak tahu . Saya tak tahu nak percaya atau tidak."kata saeron sambil melihat tangannya yang berbalut itu. "Jom."jackson menarik tangan saeron dengan lembut. "Kita nak pergi mana?"tanya saeron. "Rumah saya."balas jackson dia pun mendukung saeron. "Pejam mata".saeron pun memejam matanya. Dia rasa selamat."buka mata."katanya selepas 1minit. Dia membuka matanya. Dia melihat satu rumah berwarna putih di tengah tengah hutan. Dia pun turun dari dukungan jackson. Dia berjalan kearah rumah itu. Dia memandang rumah itu dengan lama. dia merasakan ada yang merangkul pinggangnya. dia melihat siapakah yang melakukannya. terlihat jackson tesenyum manis memandangnya. saeron memandang senyuman itu dengan lama. "jom masuk"bisik jackson ketelingannya. saeron hanya mengikut.

-DALAM RUMAH ITU-

hoya dan jimin sedang rancak berborak . sehinggalah mereka berhenti dan melihat kearah jackson dan saeron yang memasyki rumah itu."saeron ? Apa yang puteri buat kat sini ?"tanya hoya."hyung, kenapa ? Hyung tak suka ke?"tanya jackson pula sengaja membuat hoya panik. "mana ada, kami amat mengalu alukan kamu puteri."sampuk jimin . Saeron hanya tersenyum melihat jimin. Jackson menyuruh saeron duduk . dia pula menutup pintu . Dalam beberapa minit kemudian. Pintu itu diketuk dengan kuat. jimin berjalan membuka pintu. Dia amat terkejut melihat vampire dihadapan pintunya. Jongsuk memapah junhyung yg dipenuhi darah. Mata jimin tertarik kearah wolf yang berada dibelakang mereka."jimin, tolong junyeon. Tolong dia."kata hani. jimin hanya diam. Jackson dan hoya pun keluar. "Bawak masuk."kata hoya. Vampire masuk dengan cepat. tapi wolf cuma berdiri diluar. "Korang nak buat apa kat luar ni ? Masuklah. Capang, bawak anak buah kau masuk."kata hoya . chanyeol hanya membuat muka tak puas hati."aku kata masuk!"jeritan hoya membuat wolf masuk kedalam . Diatas pokok berdekatan dengan rumah elf, nampak satu mata merah menyala memandang kearah mereka."thanks junyeon. Sebab kau aku tahu mana rumah elf."mata itu milik rap mon . Senyuman mengerikan muncul dari bibirnya.

-FLASHBACK-

Junhyeon, hani, jongsuk sedang sibuk menonton cerita. Junhyeon bangun dari sofa. Dia pergi kedapur untuk mendapatkan sedikit darah untuk membasahi tekak vampirenya. "Kau akan derita junhyeon."suara itu menembusi telinganya. Dia mencari manakah sumbernya. Dai cukup kenal suara itu. "Kau.. kau..."suara junhyeon tersekat. Sebelum satu jeritan yang nyaring memecahkan gegendang telinganya. junhyeon Jatuh . Dia menekup telinganya."arghh!"jeritannya tidak boleh melawan jeritan itu . Junhyeon betul betul terseksa. Urat lehernya membiru, matanya menjadi hitam keseluruhannya. Telinganya tidak berhenti mengeluarkan darah. Matanya mula kabur sebelum dia jatuhkan kepalanya dilantai. Jongsuk dan hani berlari kedapur apabila terdengar jeritan junhyeon . Mereka melihat junhyeon terbaring tidak bermaya diatas lantai. Bajunya dipenuhi darah. "Wei, kenapa ni? Jongsuk kita nak buat apa?"tanya hani."manalah aku tahu."kata jongsuk sambil menggoncangkan junhyeon. "Shin jimin."kata hani. "Kita tak tahu dia kat mana sekarang ni."kata jongsuk. "Wolf!"jerit hani."no way."kata jongsuk. "What your choice now?"kata hani. jongsuk hanya berdiam diri.

-DI RUMAH WOLF-

"Wolf !"jerit hani. Beberapa saat kemudian keluar chanyeol dari rumahnya. "Benda kau nak?"tanya chanyeol sambil memandang hani yang paras bahunya itu. "Tolong kami. Tolong junhyeon."rayu hani. "Tak nak."jawap chanyeol dengan ringkas. Dia pusing untuk masuk kedalam rumahnya. naeun dan boyoung pun keluar dari rumah itu."park chanyeol."panggil hani. Chanyeol pusing kearah hani. Hani dengan perlahan lahan melutut dihadapan chanyeol . Semua orang terkejut melihat tindakan hani."aku nak kau tolong tunjukan dimana rumah jimin. Lepastu aku akan bagi kau bunuh dan minum darah aku."kata hani dengan sayu. "Hani-ah!"jerit jongsuk dengan marah. Hani tidak memperdulikan jeritan jongsuk .

3 ekor werewolf, 3vampire dan satu new born merentasi hutqn yang tebal itu untuk sampai kerumah elf. "Bertahan junhyeon ."bisik hani. Lalu dia terdiam memikirkan sama ada perkara ini patutkah berlaku seperti ni.

-END FLASHBACK-


Hoya , jackson, Saeron, hani ,jongsuk dan wolf hanya diam menunggu diruang tamu. chanyeol memandang muka hani yang penuh gelisah itu. Pandangannya dilarikan apabila dia perasan hoya memandangnya .Jimin pun keluar dari bilik itu . "Keadaan dia teruk. Dia kena minum darah untuk mengembalikan kekuatan dia. Dan dia dah sedar. Korang boleh melawat dia."kata jimin . hani Dan jongsuk berlari kearah bilik itu dan ikuti yang lain .Mereka membuka pintu terlihat junyeon sedang memembaca buku. "Junhyeon-ah ."jerit hani berlari lalu memeluk junhyeon. Chanyeol yang tersenyum kini kehilangan senyumannya melihat hani memeluk junhyeon. "Yak . Aku sakit ni".kata junhyeon sambil meleraikan pelukan itu. "Apa yang buat kau sampai macam ni?"tanya jongsuk . "Rap mon."kata junhyeon lalu memandang kearah jackson dan saeron . Mereka hanya memandang antara satu sama lain ."rap mon !"satu bilik itu bergema. Pandangan hani kini memandang kearah chanyeol yang asyik merenungnya dari tadi . "Aku perlu settelkan something."kata hani lalu dia bangun memandang tepat kearah chanyeol dengan sedih . Chanyeol dapat merasakan kesedihan itu. "Aku nak korang berkumpul diluar."kata hani . Mereka binggung tapi mereka hanya mengikut . Chanyeol paham maksud pandangan hani. Tapi sanggupkah dia ?

Hani mengeluarkan pisau dari seluarnya
memberi pisau kearah chanyeol. Chanyeol menerimanya. "Janji mesti di tepati."kata hani lalu melutut dihadapan chanyeol . Saeron mendaratkan mukanya didada jackson. Dia tidak sanggup melihatnya. Jimin menutup matanya sambil memapah junhyeon . Chanyeol menarik nafas dia menghayunkan pisau itu dan ...

ヽ('▽`)/ guys ! Sorry sebab lambat update T.T . Author nak pt3 . Macam mana part ni? Korang rasa , sanggupkah chanyeol ? Hani kan musuh dia.anyway , Happy Chinese new year guys .
#myzahraa


War Of Supernatural [complete]Where stories live. Discover now