8. kapitola

37 11 0
                                    

Po probuzení se Lieztte lekla.

„Doprkýnka! Kde to jsem?! Ajo, tady"

A znovu usnula, a spala do té doby, než ji Žofie probudila.

„Zachvíli bude snídaně"

Lizette vstala a s pomocí Žofie se oblékla do krásných šatů, v barvě večerních červánků. Pak jí Žof učesala drdol a ozdobila jej růžemi. Připnula jí náušnice a náhrdelník s perlami.

„Do snídaně máte ještě půl hodiny čas"

„Děkuji, ano přijdu"

Lizette tuto chvíli využila ke koukání z okna.

„Krása..."

Nechala se tak moc unést že málem nezaslechla, že někdo klepe na dveře. Kdo to může být?

Otevřela, byla to Beatrice.
Udělala hluboké pukrle. Dnes měla temně modré šaty a klobouk, a černé vlasy stejně učesané jako včera.

„Dobré ráno, drahá Lizette. Jak se vám spalo? Napadlo mě, že bychom mohly jít spolu na snídani, pokud budete souhlasit"

„Ano, půjdu ráda"

Cestou do malé jídelny pronesla Beatrice další kázání o královském chování.

„Milá Lizette, teď vás vyzkouším. Řeknite mi, jak pozdravíte princeznu, kterou ani neznáte?"

Chjo, já jsem neposlouchala.

„Hm... Asi hlubokým a dokonalím pukrlem?"

Byla si skoro jistá, že to tak je.

„Špatně! Neznáte ji moc dobře! Proto musíte středním pukrlem, tady se to tak dělá!"

No tak sorry no, já se snažím.

Když vešly do velké jídelny(Liz se předtím divila, proč se jde do velké) bylo tam strašně moc lidí, asi 20. Liz se posadila vedle matky napravo. Naproti Lizette byla Beatrice, která očividně věděla, proč ty lidi tady jsou. Vedle Lizette seděla jakási pihovatá slečna, stejně stará jako ona sama, a chovala se hůř než Lizette. Např.: neutírala si ústa, slintala, otravovala tu holku, co seděla vedle ní na druhé straně a hlavně se nechutně hinňala s jídlem v puse. Žena co seděla kousek od té nechutné holky, ji pořád napomínala.

Lizette se naklonila k Agátě a šeptem se jí zeptala.

„Ach, ta holka je tak nechutná!"

A Agáta se usmála a odpověděla.

„To je také naše příbuzná. Musíš si toho nevšímat."

Tak si jí nevšímala, a docela jí to šlo.
Snídaně byla dobrá, až na brokolici, která se na Lizette tak hnusně koukala. Nesnáší brokolici.
Po snídani šla do knihovny a tam byla skoro celou dobu, pokud se nepočítá oběd.
Do knihovny vešla Beatrice a ještě jedna holka, tu Liz asi vyděla na obědě. Ta holka byla blonďatá a měla hráškově zelené šaty.
Udělala pukrle a Beatrice je seznámila.

„Má drahá, toto je jedna z mých oblíbených dvorních dam. Zveme vás na projížďku na koni do města, pokud budete souhlasit"

A složila vějíř.

Jo, to by šlo, kdybych uměla na tom koni jezdit!

Království FantazieKde žijí příběhy. Začni objevovat