◇1◇

256 55 10
                                    

Mutlu olmak... Güzel ama bir o kadarda zor bir uğraştı. Kimse isteyince mutlu olamıyordu. Bu da mutluluğu değerli bir duygu haline getiriyordu.
......

Kitabı sinirle kapattım. Öfkelenmiştim çünkü kitap asla sahip olamayacağım bir şeyi anlatıyordu. Hayatımda asla mutlu olmamıştım. Nedeni ise bir hastalıktı. Beynimdeki bir kaç hasar nedeniyle mutluluk duygusunu hissedemiyordum.

Bu hastalığımın tanısı konulduğunda henüz yedi yaşındaydım. Annem ki ben ona Jane diyorum benim psikolojik sorunlarım olduğunu düşünmüştü. Kendisi de psikolog olduğundan tanıyı koymuş ve kendince bir tedavi uygulamaya başlamıştı. Tabi ki işe yaramamıştı ve annem başımı yardığım için götürüldüğüm hastanede öğrenmişti beynimde bazı sorunlar olduğunu. Bir kaç ay süren çalışma ve araştırmalar sonucu da ilk vaka olarak ve bazı beyin eksikliklerine sahip olduğumu öğrenerek, tedavi edilmesi mümkün olmayan hasta olarak araştırmalardan men edilmiştim.

Tarihteki ikinci vakanın ben olduğu söylemişlerdi. İlk vaka ise tam bin yıl önce yaşamıştı. Beş yıl önce bir kazı yapılmıştı ve bir takım papirüsler bulunmuştu.
Papirüslerde kayıtlı halde hastalık ve nedeni yazıyordu ama papirüsler eksikti. Geriye kalanlarda iyileşmeme yardım edecek şeyler yazdığına inanıyordum. Tabi bu papirüsler tam hastalığımın tanımın konulduğu gün kazılarda bulunmuştu. Bir yıl sonra ise ilk değil ikinci vaka olduğum haberi gelmişti. Papirüsler dilimize anca çevrilmiş herkesi dehşet içinde bırakmıştı. O zamanlarda insanların beynin yapısını bu kadar ayrıntılı bilmeleri beni de şaşırtmıştı. Neden böyle bir hastalığa muzdarip olduğumu da bilmiyordum.

Ama garip bir şekilde beynimdeki hasarlar bana matematik dehası kazandırmıştı. Oysaki matematik dersinden de nefret ediyordum. Hiç istemediğim halde gördüğüm problemler beynimde bir kaç saniye içerisinde yorumlanıyor ve cevap ortaya çıkıyordu. Bu benim için korkutucuydu. Başkaları için güzel bir beceri olsa da sahip olmak istemediğim bir özellikti.

Buna rağmen gelecekteki hedeflerim çoğu kişiye saçma geliyordu. Gelecekte bilim adına çalışacaktım. Bu iyi ama zor bir hayaldi. Ama en çok istediğim bir şey vardı; imkansız olsa bile mutlu olmak.

Bu bölüm kısa fakat diğer bölüm daha uzun. İlk bölümde öncelikle hastalığı ve durumu bilmeniz gerektiğini düşündüm. Bu arada böyle bir hastalık var mı yok mu bilmiyorum. Her neyse okuyucu olan vote veren herkese teşekkür ederim :) :) :)

İmkansızlıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin