hoofdstuk 2

37 8 4
                                    

'Ik ben terug!' roept mijn moeder naar boven. 'Ik ben er oowk!' zegt Finn. 'Hey Finn,' zeg ik als hij in de deur opening staat. 'Weet je wat ik vandaag heb gedaan?' ik schud mijn hoofd. 'Ik ben met school naar de dierentuin geweest! En ik heb een papagaai geaait.' 'Leuk.' ik grinnik. 'Maar het is papegaai,' zeg ik er nog achteraan. 'Nee, papagaai!' hij loopt stamp voetend de trap af. Dat doet hij altijd als hij boos is. Het is nu half 5. Zou pap al bijna thuiskomen?
Ik weet het niet. Ik denk dat hij om 5 uur komt. Of later.. -
We zitten met z'n alle aan de keukentafel. Mam schept bij iedereen het eten op. 'Mamaa, waarom gaan papa en Joya een week weg?' ik kijk mn vader aan, maar hij kijkt diepnadenkend naar zijn bord. 'Omdat ze samen gaan survivallen en dat gaan ze alleen met z'n tweeën doen.' hij kijkt verbaasd naar mij en papa. 'Waarom?' 'Ja waarom, omdat ze dat leuk vinden.' Morgen gaan we. Ik heb er zo veel zin in. Alleen zonder telefoon word wel de hel. Maar ja. Ik heb daar toch geen bereik, dus wat heeft het voor zin? Eigenlijk niks. Ach ja, het word vast super leuk en dan ben ik blij dat ik hem niet bij me had. Hopelijk. Na het eten ga ik naar boven en plof op bed. 'Jou moet ik ook even missen.' Ik val als een blok in slaap. Morgen wordt een leuke dag..

Autumn Blood ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu