bab 8

747 69 11
                                    

"I want it to be hurry, we're running out of time!" Marah sultan, meja pejabat di istana itu dipukul kuat.

kelihatan pekerja pekerja yg berada dalam bilik sultan itu juga kelihatan takut

Putera danial kelihatan duduk di sofa , Assri pula berdiri dibelakang putera dengan tangan nya yg tergantung dengan kain biru. 

" tuan Fahmi, beta mahu kamu mengetatkan lagi sistem keselamatan, kalau boleh kamu letak saja para pengawal di setiap inci kawasan istana ini" ujar sultn lagi, jelas kerisauan dan kemarahan di wajah sultan negeri indrea kayangan .

putera diam, rasa terharu lahir dihati, mungkin kerana sikap ayahandanya yang amat risau, mungkin?

*

Putera Danial melemparkan pandangannya ke luar jendela, terbentang luas tanah sehijau padang golf di belakang istana itu. Cahaya mentari petang menambahkan lagi keindahan ciptaan Allah itu.

Entah apa yang difikir, masalah barangkali? Eh, sebentar.. mana masalah yang selalu muncul dalam hidupnya?

"Tuanku!!"  Sapa Assri dengan kuat tatkala memasuki bilik tuanku.

'Datangpun' bisik hati tuanku.

Tuan putera cuma menoleh kebelakang lalu kembali melemparkan pandangan nya ke luar.

"Jauh termenung, menungkan apa?" Tanya Assri.

Tangannya masih tergantung didalam kain biru itu, bagi memastikan tangankiri nya dapat sembuh akibat dari tembakan yang terkena.

"Sesuatu perkara, tapi yang pastinya perkara itu tiada kaitan dengan kamu" balas putera sinis, ringkas tapi dalam maksudnya dan yang pasti baginda tidak mahu Assri terus bertanya mngenai perkara yang di lamun kan.

"Tuanku ni, secretive betul.. share la sikit, mana tau sya dapat tolong kan.. tak gitu tuanku" ucap Assri lagi, smbil tangan kanan nya menyiku lengn kiri tuanku.

"Tidak mengapa , rasanya setakat ini beta masih belum perlukan bantuan kamu, kecuali mengenai peluru itu." Balas tuanku.

"Ouh, ya, beta ingin maklumkan kepada kamu, lusa kamu akan menemani beta dan ayahanda ke switzerland"

"Switzerland?? Macam best, buat apa tuanku"

"Ada majlis pelancaran"

"Ouh, ok, saya akan jaga tuanku! Jangan risau! Saya akan menjadi payung yang akan melindungi tuanku ketika hujan!" Katanya dengan penuh semangat.

"Kalau begitu beta berharap supaya tidak berlaku hujan" balas tuanku, dalam maksudnya.

"Hak elleh tuanku ni, kita ikhlas pe!"


Assri berjalan di belakang Tuan putera Danial , sementara pengawal-pengawal lain juga berjalan mnegelilingi sultan iskandar dan putera danial.

Kelihatan ramai wartawan wartawan yang datang mengerumuni mereka di lapangan terbang antarabangsa switzerland itu.

Sebaik sahaja tiba di              , ibu negeri switzerland itu, mereka di sambut mesra oleh PM switzerland. Mereka terus dihantar ke hotel tempat penginapan mereka.

...........

"tak nak!" Teriak Assri lalu menghumban badanya ke katil, yang berharga lebih ribuan ringgit itu.

Hikayat seorang putera dan bodyguardnyaWhere stories live. Discover now