Tepat jam 8:30 malam , majlis perasmian itu akan dimulakan, jam menunjukkankan pukul 7:30 malam.
Tuanku putera sudah sibuk di 'hias' oleh para perunding imejnya, Assri diam, dalam hati mnegetawakan putera yang macam anak patung disolek.
Tiba tiba seorang pengawal raja datang menghadap putera.
"Ampun tuanku, patik datang dengan mesej yang ingin disampaikan oleh baginda sultan, Assri di panggil menghadap sultan" ucap pengawal itu.
"Mengapa ayahanda tidak menghantar chat saja di whatsapp kan lagi mudah," balas putera.
Mereka terdiam sejak bila putera abad 90 an ni tau pulak nak berwassap...
"Kan beta belajar dari kamu" tambahnya lagi sambil memandang assri.
♥♥♥♥♥
"Patik datang menghadap tuanku" ucap Assri.
..............(perbincangan mereka dirahsiakan kerana ini rahsia negara indera kayangan #harapmaklum)♡♡♡♡♡
Setelah berbincang selama hampir 30 minit, Assri kembali ke bilik putera danial.
Kelihatan 2 orang pengawal yang berjaga di bilik putera danial, Assri sempt menghadihkan senyuman kepada mereka lalu bertanya " pekerja perunding imej tu dah balik?"
"Sudah"
Lalu assri melangkah masuk, bilik itu kedengaran senyap, pelik, suara tv juga tidak kedengaran,
"Tuanku, saya dah datang ni"Kelihatan seorang lelaki yang juga menggunakan kot sedang melihat keluar jendela.
Assri tidak mengambil masa yang lama, dia terus meluru kearah lelaki tersebut dan diterkamnya.
"Do not move or u will die!" Triak assri, pistol sudah diacukan kearah kepala lelaki tersebut yang tertiarap di lantai.
Lelaki itu cuma mengerang kesakitan,
"Who are u! Speak!" Teriak Assri lagi lalu menendang kaki lelaki tersebut.
"Haqni ? Knapa kamu.."
"Haqni!!" Ucap putera danial yg baru keluar dari tandas, lalu meluru mendapatkan lelaki yang tertiarap itu.Lelaki itu bangun, kot nya di sapu sapu bagi membersihkannya,
"Kenapa tuanku tolong dia?" tanya Assri pelik melihat putera danial itu.
Putera melihat Assri dengan bengang "kenapa kamu tanya?! Apa yang sudah kamu lakukan!"
"Maaf kan pengawal beta, pastinya dia tersilap" ucap putera kepada lelaki itu, putera kelihatan hormat kepada lelaki itu.
"Tersilap?! No! Saya tak salah.. dia yang pelik, senyap jer! Tu yang saya syakwasangka.. so its not my fault, plus.. i'm doing this for your own sake" terang Assri panjang lebar.. membebel jer kerja budak ni. Cakap sikit menjawab , cakap sikit menjawab.
Lelaki itu meletakkan kedua dua tangan nya di belakang.. badannya ditegakkan.. mukanya garang, rsa nya dia berumur diaatas 25 tahun.
"Kamu tidak mengenali beta?" Ucapnya.
"Kenal? Huh.. ingt artis ke apa" balasnya selamba.. putera menggelengkan kepalanya.
YOU ARE READING
Hikayat seorang putera dan bodyguardnya
Novela Juvenilsaya teringat kisah anak raja yang bercinta dengan orang biasa, so saya terfikir why not buat kisah macam begitu kan? but then, xkn la saya buat kisah cinta jugakn jadi cerita yang saya buat ni, berkisarkan anak raja dengan orang biasa tapi bertemak...