Hoofdstuk 1

7.5K 164 12
                                    

                  

Pov Scarlett

Maandag ochtend, de meeste verschrikkelijke dag van allemaal. Maar voor mij was het dan ook echt verschrikkelijk. Vandaag was de dag dat ik naar het internaat moest omdat mijn moeder niet meer voor mij kon zorgen. Ze is hele dagen aan het werk. Ik moet alles zelf doen. Vandaag is de dag dat ik alles en iedereen moet achterlaten. Mijn beste vriendin, Maaike en mijn beste vriend Fabian die ik vanaf vandaag eigenlijk niet meer ga zien.

Ik kijk op mijn wekker. 7.34 geeft hij aan. Ik ga rechtop zitten en rek mij uit. Mijn handen maken de knot in mijn haar los en ik ga er met mijn hand door heen. Ik pak mijn telefoon van het kastje af en bekijk mijn whatsapp.

Maaikiee: Hey babe, ik kom over een half uur naar je toe xxx

Scarlett: Hey bae, ja is goed ik ben dan beneden xxx

Ik leg mijn telefoon weer weg en ga opzoek naar kleding. Na vijf minuten staan ga ik voor mijn sweater met een uiltje, een simpele skinny en mijn witte all stars *Media*. Ik pak mijn kleren en loop naar de badkamer. De tegels onder mijn voeten voelen koud aan. Snel loop ik door omdat het 1 koud is aan mijn voeten en 2 ik moet een beetje opschieten. Ik draai de kraan van de douche open en de warme stralen verwelkomen mijn huid. Na 10 minuten ben ik klaar, doe de douche uit en droog mij af. Ik doe mijn kleren aan. Na even een blik in de spiegel pak ik mijn maskara en  doe een laagje op. Mijn blauwe ogen komen er mooi in uit zou Maaike dan zeggen. Ik lach in mezelf en loop daarna naar beneden.

Als ik beneden kom is er nog niemand wakker. Ik loop door naar de keuken en pak een cracker. Niet veel later hoor ik de deurbel. Ik leg mijn cracker op het aanrecht, klop mijn handen af en loop naar de deur. Ik pak de sleutel van het haakje en open de deur. Zoals ik al had verwacht staat Maaike daar. Ze komt binnen en knuffelt mij. "Vandaag ik het zover" zegt ze. Ze werpt een blik op mijn koffers. Ik wil helemaal niet weg. Ik kijk haar aan en knuffel haar. "Ja..... vandaag is het zover" zeg ik bijna huilend. We lopen naar de keuken waar mijn half aangebroken cracker ligt. Ik zie Maaike er naar kijken en zie dat ze haar lach niet lang meer kan inhouden. En ja hoor ze barst in lachen uit. "SSSSTTTTT!!! Niet zo hard mijn moeder ligt nog te slapen!" Vrijwel meteen stopt ze met lachen. Ik zeg tegen haar dat ik even mijn laatste spullen moet pakken en mijn tanden moet poetsen. Ze knikt en loopt dan achter mij aan naar boven. "Je dacht toch niet dat ik je alleen alles laat doen he?" zei ze lachend. Ik schud mijn hoofd en loop dan naar de badkamer. Maaike loop door naar mijn kamer. Als ik klaar ben in de badkamer pak ik mijn toilettas en stop daar de laatste dingen in. Ik loop naar mijn kamer en tref Maaike aan op mijn bed. Ik kijk haar aan als teken dat we naar beneden terug gaan. Zij loopt voorop. Ik pak nog snel mijn Iphone en mijn oplader. Dan loop ik achter haar aan naar beneden. Ik zet mijn toilettas bij mijn koffers en wacht op de taxi die mij naar het internaat zal brengen. Net als ik naar Maaike op de bank wil gaan zitten gaat de deurbel. "Dat zal de taxi wel zijn denk ik". Ik loop naar de deur en pak alvast mijn jas. Als ik de deur open zie ik Fabian staan in plaat van mijn taxi. Ik kijk hem vreemd aan. "Je dacht toch niet dat ik je zomaar zou laten gaan he?" beantwoord hij mijn vragende blik. Hij trekt mij in een knuffel. Zijn armen voelen zo vertrouwd om mij heen. Ik snuif zachtjes zijn geur op. hij heeft het blijkbaar gemerkt en zegt "Ja Scar, deze geur moet je maar gaan missen". Ik geef hem een duw en hij lacht. Zijn tanden zo tandpastawit. Hij slaat een arm om mij heen en we lopen naar de woonkamer. "Aahh Maaik!" Hij laat mij los en geeft Maaike een knuffel. We kletsen nog wat en dan horen we getoeter van de taxi. Zuchtend sta ik op. Ik pak mijn jas en mijn schoenen. Fabian en Maaike hebben allebei een koffer vast. Ik lach naar ze. Mijn moeder doet volgens mij ook niet eens de moeite om mij gedag te zeggen. Ik loop naar mijn taxi chauffeur. Hij komt zelf de auto al uit en doet de achterbak voor mij open om mijn koffers er in te leggen. Ik kijk nog een laatste keer naar Maaike en Fabian. Fabian komt naar mij toelopen en knuffelt mij. "Hier, dit is voor jou maar je mag het pas openmaken als je op je kamer bent" zegt hij. Ik knik. Vervolgens is Maaike aan de beurt. Ik knuffel haar stevig. Ik laat rustig los en kijk haar aan. Ze pakt iets uit haar zak. Het is een ketting met een hartje er aan. "Als je hem opendoet staat er een datum". Ik kijk haar aan en open dat voorzichtig het hartje. Er staat inderdaad een datum. '8-03-2010'. Dat is de datum dat we beste vriendinnen werden. Ik geef ze allebei nog een laatste knuffel een geef ze dan een klein boekje. "Je mag het pas open maken als ik jullie een appje stuur". Ik loop van ze weg en stap de taxi in. "Bent u er klaar voor mevrouw?" de taxichauffeur kijkt door zijn spiegeltje naar mij. Ik zucht dan en knik naar hem. Ik voel dat de auto in beweging komt. Ik zwaai naar Maaike en Fabian en ga dan de hoek om. Dit is het begin van mijn nieuwe leven.

Ik doe mijn oortjes in. Ik krijg een appje van mijn moeder.

Patricia Newman: Hey Scar, ik ben nu pas wakker ik ga zo werken suc6 op je nieuwe school. Zie je wel weer! Kusje van Mama.

Nou als je dit mama noemt. 'Ik zie je wel weer' klinkt nou niet bepaald aardig. Ik reageer een duimpje terug en stop dan mijn telefoon weg. Ik zie alles voorbij komen. Bomen, flats, grasvelden, auto's en ga zo maar door. Na een uur gezeten te hebben stop de taxi. "Mevrouw we zijn er". Ik kijk op. Ik stap de auto uit en pak mijn koffers. De taxichauffeur wenst mij succes en rijdt dan weg. Voor mij staat een gebouw waar mijn vorige school wel een stuk of drie keer in past. Ik loop over het plein waar een jongen staat. Ik loop er voorbij en ga naar binnen. De warme lucht komt mij al tegemoet. Mijn ogen scannen de ruimte en loop dan naar een Receptie of iets in die richting. Als ik het gevonden heb kijkt een vrouw van begin de 30 mij een beetje verveeld aan. Ze heeft bruin haar en draagt een rond brilletje. Haar lippen zijn vuurrood gekleurd en ze heeft een dikke laag mascara op. "Hoi, ik ben Scarlett Newman en ik ben hier nieuw" zeg ik vriendelijk. Ze laat haar blik over mij heen gaan. "Hier zijn je papieren en je hebt keuze uit drie sleutels en de rest staat in je papieren". Ik weet nu al dat ik haar niet mag. Op de bali liggen inderdaad drie sleutels. 202, 254, 236. Ik ga voor de sleutel met de gouden rand. 236. Ik bedank die vrouw en loop dan door naar het meisjesblok. Ja dat had ik als op de bordjes gezien. Ik loop langs de kamers en zie dan uiteindelijk kamer 236. Ik steek de sleutel in het slot en open de deur. Ik loop naar binnen en kijk dan mijn kamer rond. Dit is wel een super mooie kamer denk ik bij mezelf. Aan de ene kant staat mijn bed en mijn dan staat er een soort want tussen met wat planken waar ik mijn spullen op kan zetten. Naast die wand is een bank waar ik lekker op kan chillen, dan mijn bureau en nog een deur. Ik zet mijn koffer weg en loop naar de deur. Het is een complete inloop kast met alles er op en er aan. Ik zet mijn koffer er in en loop dan naar de volgende deur vlak naast de tv. Het is de badkamer. Oke dit is wel heel chill! Ik loop terug naar mijn kamer. Als ik op mijn vensterbank wat leuke kussentjes neer leg kan ik daar ook makkelijk leren. Ik keur mijn kamer nog eens en begin dan met het uitpakken van mijn koffers en mijn tas. Ik heb alleen niet zo veel kleren denk ik bij mezelf. Als ik bijna klaar ben klopt er iemand op mijn deur. Ik leg mijn shirtje even terug en loop dan naar de deur. Als ik hem open doe staat er een meisje van mijn leeftijd. Ik kijk haar een beetje verbaast aan. "Ohh sorry, ik ben Cleo, ik heb de kamer naast jou en ik hoorde een aantal deuren open gaan dus ik zal eens kijken wie er naast me leeft haha" beantwoorde zij mijn vragende blik. Ik kijk haar nog even aan. "Wat stom van mij, kom binnen". Ze loop mijn kamer binnen en kijkt in het rond. "Dit is de suite room. Je weet wel hoe je moet gokken". Ik loop haar achterna en kijk verbaast. Wauw ik kan wel heel vaak verbaast kijken. Misschien kan is er ooit nog een award meer winnen. Oke ik moet niet meer in mezelf gaan praten. Ik ben nog niet dement dat ik allemaal stemmetjes ga horen. "Ehmm.... Hoorde je wel wat ik zei?" vroeg Cleo. Ik schrik op. "Ehm ja sorry, Ik ben trouwens Scarlett".  Ze kijkt mij aan en begint dan weer te praten. Ik volg het allemaal wel maar het boeit mij eigenlijk niet zo heel erg veel. "Cleo, haha". Ze kijkt me vragend aan. "Je praat echt heel veel haha" Zeg ik lachend. "Ja dat zeggen veel mensen. Sorry, ik ga weer naar mijn kamer. Ik kom je anders zo ophalen voor het avond eten?" Ik knik en ze loop mijn kamer uit. Ik ga verder met het uitpakken van mijn koffers. Als ik klaar ben zie ik dat ik het uitzicht heb op het voetbal veld. Ook dat nog. Ik ga in de vensterbank zitten leg mijn hoofd tegen het raam. Er zijn een aantal jongen shirtless aan het voetballen. De jongens hier weten wel hoe ze hun spieren moeten onderhouden denk ik bij mezelf. Ik merk dat ik aan het staren ben en er een jongen dat in de gaten heeft. Hij stoot zijn vrienden aan en wijst dan naar mij. Ik geef ze een knipoog en loop dan weg. Jongens. Ik pak mijn telefoon en stuur een berichtje aan Maaike en Fabian dat ze het pakje open mogen maken. Niet veel later hoor ik iemand op de deur kloppen. "Ik kom er aan". Ik stop mijn telefoon in mijn kontzak en loop dan naar de deur. Daar staat Cleo. Ik doe de deur achter mij op slot en loop dan naar de aula.

Goodgirls loves/hates badboysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu