Ze loopt het lokaal uit en ik blijf haar nakijken tot ze de hoek om is. schaakmat?! Dat is het enige wat er in mijn hoofd rond gaat op dit moment. Jaylano blaast zijn ingehouden adem uit. Ik zie Valentijn bang naar me kijken. "Ja groentje wen dr maar aan want dit soort dingen ga je vaker zien". Hij knikt en gaat weer verder waar die mee bezig is. Ik bemoei me niet met wat hij aan het doen is want heel veel belangrijks is t ook niet. Jaylano kijkt me boos aan. Ja hij is de enige die weet wat er allemaal is gebeurt in de vakantie. Ik heb voor het eerst sinds een hele lange tijd weer kerst gevierd. Het was het beste wat mij ooit is overkomen. Ik liet voor even mijn masker van mijn gezicht af. Ik was zoals ik vroeger was. Ik was zoals ik altijd ben geweest eigenlijk. Maar nu ben ik weer mezelf. Vergeten zal ik nooit wat er in de vakantie is gebeurd. Het is het beste wat er ooit is gebeurd. "Dude, waarom deed je dat?" sist Jaylano. Ik haal mijn schouders op en zeg verder niks.
Tijdskip
Nadat de laatste bel is gegaan loop ik naar mijn kluisje waar ik mijn boeken in stop. Ik hoor achter mij wat meiden giechelen. Ik geef ze een knipoog en loop naar de kamer van Scarlett. Als ik er ben klop ik netjes aan. Aan de voetstappen te horen komt er iemand aan. Als de deur open gaat staat het mooiste meisje dat ik ooit heb gezien voor mijn neus. Ik hoor ze zuchten en ze rolt met dr ogen. "Pas op dat ze er niet uit rollen schoonheid, daar zijn ze te mooi voor". Ze zegt niks en zet een stap opzij als teken dat ik binnen mag komen. Elke keer als ik hier binnen kom bewonder is haar kamer weer. Hij is zo groot. En lekker licht. Ik word uit mijn gedachten gehaald door Scarlett die kucht. "Wat kom je doen?" vraagt ze. En nog niet eens zo bot. Ik zet een stap in haar richting. "Luister, ik weet dat ik me op school als een klootzak heb gedragen. Dat ik mijn badboy zelf was. Maar ik kan het gewoon niet..." begin in. "Wat kan je niet? jezelf laten zien zoals je altijd bent geweest? Of kan je niet met mij bevriend zijn zonder dat mensen je raar aankijken?" Ze trekt een wenkbrauw op. ik klem mijn kaken op elkaar. Ik kan niet zonder haar maar als ik met haar ben dan gaat dat weer ten kostte van mijn reputatie. "Laat maar Bryce, ik weet al genoeg. Jou reputatie is belangrijker dan echte vrienden of eigenlijk familie. Niet te geloven dat ik dacht dat je was veranderd. Je was zo anders deze vakantie. Maar ik zal mijn herinneringen daar maar bij laten. O ja en over wat ik zei eerder deze middag over je leuke badboy spelletje? Ik ben er geen part meer van. Ik kap er mee en ik wil dat me met rust laat..." En met die woorden duwt ze mij haar kamer uit.
Ik heb het weer verpest. Ik kan ook nooit eens 1 x iets goed doen. Met gebogen hoofd loop ik naar mijn kamer. Als ik daar aankom tref ik Jaylano aan. Op de bank met een blikje redbull en een zak chips. Ik ga naast hem zitten. "What's the matter?" hij kijkt me aan. "Ik kan ook nooit eens iets goed doen". "Bro, ze is een speciaal meisje, en je halfzusje. Ze vond je leuker in de vakantie. Al die dingen zal ze opslaan maar als je er niks mee doet met de eigenlijk kleine onzichtbare hints die ze je geeft..." Hij pakt zijn blikje en neemt er een slokje van. Onzichtbare hints. Wat in godsnaam bedoeld hij daar nu weer mee. En ja in de vakantie was het leuk.
Flashback
"NEEE niet doen!!" roept ze gillend en rent weg. Ze heeft zonet een sneeuwbal tegen mijn hoofd gegooid. Ik pak een hoopje sneeuw en ren hard achter haar aan. Voor een meisje kan ze nog best wel hard rennen. Binnen een paar seconde heb ik haar in gehaald. "Gatcha babe". Ze lacht. Die heldere lach. Ze heeft haar ogen al dicht. Bang voor de sneeuwbal. Langzaam opent ze 1 oog. en daarna die andere. Want ja ik heb haar nog steeds niet ingezeept. En zodra ze allebei haar ogen open heeft plet ik mijn sneeuwbal op haar hoofd. Ze kan een klein gilletje niet onderdrukken. Ik lach om haar gegil. Ik laat haar los en ren weg. Ze komt me achterna en gooit weer een sneeuwbal tegen me aan. "Daar ga je spijt van krijgen prinses". Haar blauwe ogen stralen van plezier. Ze lijkt een beetje op een klein meisje die een ijsje krijgt. Ik loop naar haar toe maar gek genoeg blijft ze staan. Als ik vlak bij haar ben rent ze op me af en belanden we samen in de sneeuw. Haar ogen doorboren die van mij. ze geeft me een kusje op mijn neus. "Ik ga even omkleden. Kom je zo naar mijn kamer?" ik knik. Ze staat op en loop weg.
Einde flashback
"Ik mis haar". Jaylano haalt zijn schouders op. "Dan moet je dr wat aan doen. en ik heb dr al meegevraagd naar het gala, maar ze moest er over nadenken want waarschijnlijk wil ze samen jou naar het gala". Jay geeft me een knipoog en loopt dan weg. Mogen wordt het anders. Morgen ga ik laten zien hoeveel ik om haar geef. En dan als familie en als vrienden. Ik sta op van de bank en loop richting de badkamer. Ik kleed me uit en stap onder de warme stralen van de douche. Het doet me ontspannen. Even geen gepieker van iemand.
Als ik klaar ben gaat mijn telefoon.
"Met Bryce"
"Hallo Bryce"
Die stem ken ik wel.
"Heb je me gemist?"
"Nee waarom zou ik je in godsnaam missen?!"
"Nou nou nou, niet zo hoor. Wie is eigenlijk dat meisje waar je mee op je facebook staat?"
"Dat gaat je geen donder aan".
Als dit maar goed gaat....
"Je hoeft niet zo te reageren hoor. Ik ken haar wel..."
"Ja ik weet dat je haar kent. Ik weet ook wat jij bij haar heb gedaan pap" Pap spreek ik met vol walging uit.
"Als je niet oppast kan ik het zo weer doen...!"
Ik wist niet hoe snel ik moest ophangen. Ik wil niet dat hij het weer doet. Ze heeft er verwondingen aan over gehouden. Het is niet normaal meer hoe hij haar heeft toegetakeld. Ik smijt mijn telefoon weg en loop naar mijn slaapkamer waar ik mijn kleren aandoe. Ik ga op mijn bed liggen en val al snel in een diepe slaap.
Ik word wakker van iemand die op de deur klopt. Jaylano heeft de sleutel... Ik kijk op mijn telefoon. Wie klopt er in godsnaam aan om 2.00 in de fucking nacht?! Boos loop ik naar de deur. Als ik hem open doe staat er iemand waarvan ik het niet had verwacht.
JE LEEST
Goodgirls loves/hates badboys
RomanceMijn moeder heeft mij op een internaat gedaan omdat ze niet meer voor mij kon zorgen. Ik ben Scarlett 17 jaar. Ik ben van nature niet heel erg handig dus ik loop natuurlijk op de eerste dag tegen de badboy van de school aan. Ik krijg een warme kop...