Ze zámku

3.6K 233 9
                                    

,,Richarde! Kdy pojedeme navštívit děti z chudobince?" zeptala se.

,,Nevím má drahá! Je to na tobě." odvětil.

Šli chodbou do hlavního sálu, tou chodbou, kde se před šestnácti lety bojovalo o lady Kathrine.

,,Pamatuješ?" zeptal se. Nepatrně kývla na souhlas.

,,I když to již tolik let, pořád to bolí. Bolí mě, že ji už nikdy neuvidím."

,,Máme přece Jonathana," podíval se na ni.

,,Ty nevíš jaké to je, jaká bolest to byla! Chtěla jsem vidět jak se usmívá, její první krůček, slovo,..." usmála se na něj přes slzy.

Kráčeli chodbou.

,,Můžeme alespoň udělat šťastné děti v chudobinci." usmál se na ni. Úsměv mu oplatila.

,,Den a čas je jen na tobě princezno!" dodal ještě.

,,Kolem poledne po zítřku!" řekla zvesela.

,,Výborně! Co jim vezmeme na přivítanou?"

,,Říká se, že tam není moc dobré jídlo! Také málo místa! Co kdyby se chudobinec přestěhoval do zadního opuštěného křídla paláce?"

,,A kde budeme my? Vždyť by palác obsadily děti!" začal ji honit.

,,Mně to nevadí! Zapomněl si, že jsem také nejdříve nebyla bohatá. Můj otec si vzal výše postavenou dámu, až když má matka zemřela!" křikla na něho.

,,To vím, ty nepotřebuješ bohatství, stačí když máš srdce na pravém místě, což ty máš." konečně jí chytil a jemně políbil.

,,Jsem rád, že už nejsi smutná." pošeptal jí při dalším polibku. Vyrušil je ale hlas.

,,Otče! Matko! Co jste mi chtěli tak důležitého sdělit, že jsem měl zameškal hodinu houslí?"

,,Synu, vše co ti říkáme bude důležitější, než cokoliv jiného. Toto je obzvlášť důležité. Po zítřku jedeme s tvou matkou do chudobince, podívat se jak se mají děti a něco jim přivést. Chtěli jsme, aby jsi jel s námi a zahrál tam dětem na housle. Mohl bys?" řekl.

,,Já?!"

,,Ano, ty" odvětila.

,,Já tam nikdy nevkročím! Je to tam malé a špinavé!" vydal se rázně ke dveřím.

Král si ztěžka sednul na trůn.

,,A že by jsme přece jenom přemístili chudobinec do zadního křídla?" přemýšlel.

Ahoj! Tohle byl krátký zpravodaj o tom co se děje v království. Zítra bude delší a pořádný díl. Kdo bude ve dveřích se dozvíte už zítra. Co si myslíte jaké povahy bude Jonathan?
Váš
Lennýsek

Princezna [Opravuje se]Kde žijí příběhy. Začni objevovat