Lily
1 juli, fredag 20.56
Jag ligger i sängen och tänker på vad mer jag ska packa till imorgon. Jag kommer inte på så mycket och jag är också ganska hungrig (som jag är typ hela tiden), så jag går fram till garderoben för att byta min outfit till ett par mjukisbyxor och en tjocktröja. Efter att jag kollat mig själv i spegeln ett tag så bestämmer jag mig för att gå ner till köket.
Jag öppnar kylskåpet och tar fram youghurten och en skål från skåpet och börjar hälla youghurten i skålen när jag hör att min bror kommer från vardagsrummet och in i köket.
"Hej." Sa jag och log.
"Hej, vad äter du för något?" Frågade Anton som nu stod vid kylskåpet.
"Youghurt." Sa jag enkelt och satte mig vid bordet.
"Okej, då tar jag också det." Sa han och tog fram en skål och youghurten.
"Jag kommer sakna dig när du åker imorgon." Sa han efter ett tag.
"Jag kommer sakna dig också." Sa jag samtidigt som han satte sig framför mig.
"Hur länge kommer du att vara borta hade du tänkt dig?" Frågade han och jag började se att hans ögon började glittra.
"Jag tänkte mig att jag stannar där över sommaren, men om jag trivs hos Ash så stannar jag där längre, så jag vet inte riktigt." Sa jag.
"Okej, berätta lite om honom, så att jag inte behöver oroa mig liksom. Hur lärde ni känna varandra?" Sa han och jag var tvungen att tänka lite.
"Jo det var så här att jag visste lite vem han var innan vi började ta kontakt på skype. Det var där vi började ta kontakt mer och mer. Han har blond-brunt hår och hasselfärgade ögon, han är runt 1.80, är 21 år gammal och har två mindre syskon och han har ett band som heter 5 Seconds Of Summer också." Sa jag och han nickade.
"Han verkar ju som en ganska trevlig kille ju, så jag behöver nog inte oroa mig trots allt." Sa Anton och log och jag blev förvånad över hur han reagerade för att jag trodde att han skulle bli sur eller något för att Ash är äldre än mig.
"Ja, det är han verkligen." Sa jag och tog lite av min youghurt.
"När åker du imorgon då?" Sa han efter ett tag.
"Planet går vid 1 så jag måste åka hemifrån runt 12 imorgon för att hinna packa det sista." Sa jag och han tog lite mer av sin youghurt.
"Okej." Sa han bara. Sen blev det tyst i köket. Vi båda åt upp våran youghurt samtidigt och jag gick upp till mitt rum och Anton gick också upp till sitt rum.
Jag gick fram till mitt sminkbord och tog av mig dagens smink. Efter att jag var klar gick jag fram till min stora spegel som är bredvid garderoben. Jag granskade mitt hyfsat långa mörkblonda hår som slutade precis under brösten. Det var lite slitet i topparna men det var inte överdrivet slitet. Jag är inte så lång kanske runt 1.60 kanske, det är svårt att nå upp till högsta hyllan i skåpet om man säger så.
Jag avbryts i mitt tänkande av att någon står med både täcke och en kudde i dörröppningen. Det är Anton som står där som en liten 4 åring.
"Kan jag få sova hos dig inatt? Innan du åker imorgon?" Sa han med sin gulligaste röst han hade och jag bara stog där och log.
"Ja det kan du göra." Sa jag och han gick fram till min stora säng, och la sig på ena sidan av sängen.
"Jag ska bara gå och borsta tänderna sen kommer jag och lägger mig bredvid dig." Sa jag och gick till badrummet.
"Okej, glöm inte att ställa klockan också så att du inte försover dig imorgon." Sa han och jag bara nickade.
När jag var klar gick jag och la mig bredvid Anton som kollade på sin mobil. Jag tog upp min mobil och gick in på twitter.
"Förresten jag ställde din klocka på 10 så att du inte skulle glömma bort det. Eftersom du brukar oftast glömma bort det." Sa Anton efter ett tag.
"Tack så mycket." Sa jag och jag kan inte mer än att hålla med. Jag glömmer bort saker hela tiden. Jag la undan mobilen och det tog inte låg tid tills att jag somnade.
YOU ARE READING
Det nya livet // 5SOS
FanfictionLily är 18 år och bor i Sverige och ska flytta till sin bästa kompis Ashton Irwin i Australien. Hon flyttar för att hennes föräldrar börjar få ont om pengar och har bara råd att ta hand om ett barn, och eftersom Lily är äldst så flyttar hon. Kommer...