Michael
3 juli, Måndag 09.30
Jag vaknade och såg att Lily fortfarande sov. Hennes hår låg utspritt över i princip hela sängen.
Jag räckte mig efter min mobil som låg på nattduksbordet bredvid sängen och drog ur laddaren och gick in på Twitter.
Jag retweetade och favoritmarkerade några av våra fans tweets för att göra deras dag lite bättre. Det är ganska coolt ändå att vi i bandet kan göra några människors dag så bra, det känns som om att man räddar dom på något sätt. Ja, det låter jätte konstigt jag vet.
Lily kl. 10.00
Jag rullade runt så att jag vände mig om i sängen och öppnade mina tunga trötta ögon och såg att Michael låg med sin mobil i högsta hugg och jag tror att han kollade Twitter eller Instagram, som vanligt.
"Good morning." Sa jag med min morgonröst. Mitt hår kändes som ett stort jäkla fågelbo på huvudet.
"Good morning sleepyhead, slept well?" Sa han och kollade på mig med ett leende.
"I has slept like a woodcut." Sa jag och skrattade lite.
"Yeah I saw that." Sa han och började skratta han med. Han har så gulligt skratt.
Det slutade med att vi båda låg i sängen och nästan vek sig av allt skrattande. Jag har nog aldrig haft så roligt på jättelänge, och jag har bara känt killarna i en dag.
"Hungry?" Sa Michael efter att vi lugnat ner oss lite.
"Very." Sa jag och reste mig upp från sängen, han gjorde detsamma.
Jag gick fram till min resväska och tog fram ett par svarta jeans med hål på knäna, och till det tog jag en vit T shirt. Jag gick fram till spegeln i rummet och fixade till håret så att det såg någolunda fint ut. Jag bestämde mig för att spara sminket till efter frukosten. Michael hade bara ett par gråa mjukisbyxor och en svart T shirt. När vi gick från vårat rum till köket såg vi att Luke och Ashton satt i vardagsrummet och tittade på tv och Calum satt i köket och åt på en macka.
"Good morning, already up?" Sa Ashton och skrattade lite.
"Yeah, actually." Sa jag och skrattade lite ironiskt tillbaka.
"For how long have you been awake?" Sa Michael efter att vi gått till köket för att leta efter något att äta.
"I just came here." Sa Calum och tog en tugga av sin macka.
"Okey, then we haven't slept away the whole day." Sa Michael igen och knuffade till mig lite lätt. Det ända jag kunde göra var att le.
"Can't we do something today?" Sa Luke från vardagsrummet.
"Sure why not? It would be fun to do something." Sa jag och drack lite av min juice.
"But it's raining outside?" Sa Ashton.
"Can't we go out and shop today? Please?" Bad jag, jag behöver verkligen kläder och lite nytt smink.
"Sure, why not?" Sa Calum och dom andra verkade hålla med.
Den här dagen kommer bli bra och spännande nu när man vet att man har tre nya bästa kompisar med sig. Hemma fick jag åka och shoppa själv eftersom att det inte var någon som ville följa med. Först kändes det ganska ensamt, men efter några gånger så kändes det helt okej.
Jag gick till köksön med min frukost och min mobil i högsta hugg och satte mig på stolen bredvid Calum och Michael satte sig framför mig. Jag kollade igenom alla mina sociala medier tills att jag hade ätit upp all min frukost. Jag tycker att det är så gott med frukost, det är det bästa som finns på hela dagen.
Efter att jag hade ätit upp min frukost så gick jag till diskmaskinen och ställde in min disk, efter att jag gjort det gick jag till vårt rum och gick till min resväska för att försöka hitta min neccesär. Jag tog den och begav mig till badrummet för att göra iordning mig. Jag började med att sätta upp håret i en slarvig bulle mitt på huvudet så att jag inte förstör sminket eller får hår i munnen medans jag borstar tänderna. Jag började med att borsta tänderna, sen sminket, efter det blir det håret som får sig en omgång så att man inte ser ut som ett troll.
Medans jag stod i badrummet och borstade tänderna kom Michael in och borstade tänderna. Jag gick till badkaret och satte mig på kanten så att Michael skulle få mer plats vid handfatet. Badrummet var ganska stort så det fanns mycket plats. Det fanns några plastväxter i krukor bredvid badkaret och vid handfatet.
När jag hade borstat färdigt gick jag fram till handfatet och spottade och sköljde mig runt munnen, nu är det dags för sminket. Jag gör den gamla vanliga sminkningen, consealer, ögonbrynen och mascara.
När jag kände mig klar med sminket så fortsatte jag med håret, jag drog ur bullen och borstade igenom det och tänkte på vad jag skulle göra med det, om det ska vara utsläppt eller om jag ska göra någon frisyr av något slag. Jag bestämde mig för att gå och fråga killarna och höra vad de tyckte.
"Guys, I need your help, I don't know what I should do with my hair. Should I have it like this? Or should I put it up in a ponytail or do a braid?" Sa jag och gick till vardagsrummet där Calum och Luke satt.
"I think that you should have it like that." Sa Luke och Calum höll med.
"Okey, thanks guys." Sa jag och log och gick in till badrummet igen. Nu när jag gick förbi vårt rum såg jag att Michael och Ashton var klara och kollade på sina mobiler.
Klockan var nu runt 12 och alla var klara. Vi gick till hallen och tog på oss våra skor och skinnjackor. Alla hade på sig svarta jeans och helsvarta Converse, nästan som om vi redan hade bestämt det innan att vi skulle se likadana ut. Jag har tagit på mig en rödrutig skjorta med uppvikta armar till min vita T shirt för att det skulle se snyggare ut. Luke hade på sig en vit tröja som det stod Bon Jovi på och svarta jeans. Calum hade på sig en svart T shirt som det stod Nirvana på med vit text och han hade två hål i tröjan vid halsen. Ashton hade på sig en svart T shirt som det stod AC/DC på med röda bokstäver och en bandana och svarta jeans. Michael hade på sig en svart T shirt som det stod Green Day på med gröna bokstäver och matchade det med en grönrutig skjorta över och svarta jeans.
När vi var klara och vi hade tagit på oss allt gick vi ut ur lägenheten och Ashton låste efter oss, vi begav oss till hissen och Michael tryckte på hissknappen, det plingade och vi gick in i hissen.
"Guys, we're matching today." Sa jag när dörrarna hade stängts.
"Haha, yeah, I didn't think about that." Sa Ashton och skrattade lite.
-x-
Hej, förlåt att jag inte har uppdaterat på evigheter men det är för att jag inte har kommit på så mycket. Hoppas att ni gillar det :)
Ha det så bra! xx Fanny
YOU ARE READING
Det nya livet // 5SOS
FanfictionLily är 18 år och bor i Sverige och ska flytta till sin bästa kompis Ashton Irwin i Australien. Hon flyttar för att hennes föräldrar börjar få ont om pengar och har bara råd att ta hand om ett barn, och eftersom Lily är äldst så flyttar hon. Kommer...