Kapitel 4

42 1 0
                                    

Lily

3 juli, söndag 07.40

Jag kollade trött på klockan, den var 07.40 och jag landar i Australien om 20 minuter. Jag skrev ett morgon sms till ash att jag snart var på flygplatsen.

Till: Ash xx 07.40: Goodmorning sunshine! I land in about 20 minutes :)

Jag hoppas att han inte sover för att jag vet inte vart han bor. Han svarade precis när vi skulle landa.

Ash xx 08.00: Hey! We are at the airport rn so you can just look for me there! :)xx

Vi? Vilka vi? Jag trodde att det bara var han som skulle komma och hämta mig? Han bor trots allt själv. Sen tänkte jag inte mer på det och gick av planet och tog mina väskor och där stog han, Ashton Irwin, min bästa kompis. Jag sprang fram till honom och han öppnade sina armar och vi möttes i en stor kram. Killen som stod bredvid honom stod bara och log och hälsade sedan på mig och presenterade sig när jag hade släppt mig från kramen.

"Hi, i'm Calum." Sa han, han har svart hår och mörkt bruna ögon och några tatueringar.

"Hey, i'm Lily." Sa jag och log.

"Shall we go?" Sa Ashton och jag nickade.

Jag tog mina väskor och så gick vi till Ashtons bil.

"How do you two know each other then?" Sa Calum nyfiket och kollade på oss.

"Well, we kind of got the contact on skype and then we exchanged numbers with each other." Sa Ashton och jag nickade.

"And then we started to text and call almost every day." Sa jag och Calum nickade.

Det tog ungefär 10 minuter från flygplatsen hem till Ashton så jag satt bara och kollade ut genom fönstret.

"So we are here." Sa Ashton och stannade bilen, nu stod vi framför en stor vit byggnad med en lobby. Det såg nästan ut som ett hotell först men det är som ett lägenhetshus, fast mycket snyggare och lyxigare än i Sverige.

"Wow! It's so big!" Sa jag och bara tittade.

"Well, this is not Sweden." Sa Ashton och skrattade lite åt min reaktion.

"Are you from Sweden?!" Sa Calum häpet.

"Yeah, lived there for whole my life basically." Sa jag och nu var det han som bara stod och tittade.

"Wow, you have to tell me more about your friends Ash!" Sa Calum efter ett tag. Nu står vi i hissen påväg upp till Ashtons lägenhet. Han sa att han bodde högst upp så att det tog ett tag att komma upp dit.

"The boys are gonna love when you move in." Sa Calum när vi var uppe på högsta våningen.

"Wich boys?" Sa jag och tog min väskor. Jag har inte emot att det är några killar som är där inne men det kanske blir lite pinsamt om dom är snygga och att dom helt plötsligt säger att dom jag bo där.

"It is me, Ash, Luke, Michael and you of course!" Sa Calum och jag blev helt stel. Fyra killar och sen jag? Hur ska det gå ihop sig?

"Okey, welcome home to us." Sa Ashton och öppnade dörren. Jag möttes av att det var skor i hela den lilla hallen, Ash bodde stort för att bara vara han som bor där. Det var ljust och vackert. Rakt fram i lägenheten var det som ett stort fönster som började i taket och slutade vid golvet. På väggen hängde det en stor tv och en stor svart soffa med ett vitt soffbord till. Väggarna var vita med svarta detaljer. Till höger om lägenheten fanns det ett hyfsat stort kök med svart golv och vita väggar. Skåpen var svarta och kylen och frysen vita. Till vänster om lägenheten fanns det en liten korridor med 6 dörrar. Troligen 4 sovrum och dom andra två var toa och den sista var väl till förråd.

"Wow, it's so beautiful here!" Sa jag och kollade på Ash som satt i soffan.

"Thank you, i'll hope you will thrive here." Sa han och tittade upp mot mig.

"Yeah, I hope so." Sa jag och tittade ut genom det stora fönstret.

"Hey guys! She is here now! Pause the game and come out here!" Sa Calum som var i köket och åt på en macka.

"Coming!" Sa någon, och efter ett tag kom det två till in till vardagsummet.

"So this is Lily, she's from Sweden and she's the one I talked about." Sa Ashton och tittade på mig.

Så han har alltså pratat om mig?

"Hi there." Sa jag och log.

"This is Luke." Sa Ash och pekade på Luke, han var lång med blont hår och havsblåa ögon, sånna som man kan drunkna i och en svart piercing i läppen.

"Hey." Sa han och log.

"This is Michael." Sa Ash och pekade på Michael, han hade rött hår som spretade åt alla håll och gröna ögon och han hade en piercing i ögonbrynet. Han var ganska söt.

"Hi." Sa han och vinkade lite med handen.

"And you already know me and Cal." Sa Ash och jag nickade.

"So tell me little about you." Sa Michael och jag log.

"My name is Lily and I'm 18 years old, I lived with my younger brother Anton who is 2 years younger than me and my parents until I moved here. I moved because my parents didn't have enough money so that's the reason why I moved. I love all kinds of bands and listen to music almost all the time. That's kinda everything I guess." Sa jag och log.

"So tell me little bit about you now when you kinda know me." Sa jag.

"Okey, i'll can start, i'm Luke Hemmings and i'm also 18 years old, i have two older brothers, Ben and Jack, and they also live here in Australia. Jack is 2 years older than me and Ben is 4 years older than me." Sa Luke och jag log.

"I'm Michael Clifford and i'm 18 years old, I don't have any siblings so I lived with my parents here in Australia." Sa Michael och log.

"I'm Calum Hood and i'm 18 years old, I have one older sister, Mali, who is two years older than me who lives with my parents also here in Australia." Sa Calum och jag nickade.

"You already know me." Sa Ashton och jag nickade.

"Yeah, I do." Sa jag.

"About that, they are also going to live here with us." Sa Ashton och jag nickade. Klart att jag kan bo med fyra killar, om dom är så här trevliga så är det inte några större problem.

"But it is only 4 bedrooms, one of us must share bedroom." Sa Calum.

"Well it doesn't matter where I sleep, atleast I wont sleep at the couch." Sa jag och dom höll med.

"Then who is it that gonna share?" Sa Luke.

"We can draw about it?" Sa Ashton och vi andra nickade.

"I'm going to get some paper then." Sa han och ställde sig upp för att hämta papper och penna.

Det tog ett tag för Ashton att komma tillbaka så jag satte mig i soffan bredvid Calum.

"So, i'm here!" Sa Ashton och gick gåendes in till rummet igen och satte sig. Han rev 5 lappar och skrev en bokstav på varje lapp, antagligen den första bokstaven i våra namn. Han vek ihop dom och la dom i sina händer och skakade dom så att lapparna skulle blandas. När lapparna var färdigblandade sträckte han fram händerna till mig. Jag tog upp två lappar och läste.

"So it's going to be Michael and... me." Sa jag och kollade upp.

"This is going to be intresting." Sa Calum lite sådär lurigt.

Vi andra bara skrattade åt honom.

-x-

1326 ord, hoppas att ni tycker om det!

xx Fanny

Det nya livet // 5SOSWhere stories live. Discover now