Lily
2 juli, söndag 12.05
Okej, jag ska alltså sova i samma rum som Michael. Jag har inget emot det men det känns bara lite konstigt eftersom att jag har bara sovit i samma rum och samma säng som Anton innan, men det här funkar också. Jag tog in mina saker i det hyfsat stora rummet. Rummet hade en fototapet med lite detaljer lite här och var. Dom andra väggarna var vita. Rummets möbler var svarta med vita detaljer, okej Ashton har något för svart och vitt märker jag. Det stod en stor dubbelsäng mitt i rummet med två svarta nattduksbord på varje sida med en liten lampa på. Det låg kläder nästan överallt, det var nog Michaels. Det fanns även en stor tv med massor av tv spel under, okej, Michael kanske tycker om tv spel för att det är tv spel i stora högar på det lilla tv bordet. Sängen var hyfsat välstädad men inte med överkast och allt, det låg på golvet bredvid istället. Men jag fixar inte med överkast och kuddar varje morgon heller, det är för jobbigt tycker jag.
"Sorry if it's looks like a mess in here." Sa Michael som hade ställt sig bakom mig vid dörren.
"It's okey, my room looks pretty much like this too." Sa jag och log.
"Okey good, you can choose side on the bed." Sa han och jag nickade.
Rummet hade ett stort fönster så jag bestämde mig för att ligga närmast fönstret. Jag la ner mina väskor och gick ut till köket, jag har inte ätit något sedan maten på planet. Jag tittade i kylskåpet och hittade inget vidare.
"Ash! We don't have any food and I'm hungry." Sa jag och Ashton kom sedan till köket och tittade i skåpen om det fanns något ätbart där, men han hittade inget vidare där heller.
"Guess that we're going to the market then. Do you want to come?" Sa han och jag nickade.
"Who wants to go to the market with me and Lily?" Ropade Ash och alla tre sprang till hallen som tre 4 åringar.
"I'll take that as a yes." Sa Ashon och skrattade lite.
Vi tog bilen till affären, Ashton körde, Calum satt bredvid i passagerarsätet, Michael, jag och Luke satt där bak. Det var trevligt och vi pratade om vad vi skulle handla.
"Well, I think like the general like butter and sandwiches, and if one of you want any snacks or something?" Sa Ashton och kollade på vägen.
"I want chips and some candy!" Sa Calum.
"I want ice cream." Sa Michael.
"I want pizza." Sa Luke.
"Oh hell yeah! We are totaly getting pizza!" Sa Calum. Jag bara satt där och fnittrade åt deras så kallade "hälsosamma" inköpslista.
"Okey, is someone going to write all that up? So we don't forget?" Sa Ashton.
"I am!" Sa jag som hade skrivit upp allt på mobilen.
"Anything else that's good to have?" Sa Ashton. Det blev tyst i bilen då alla satt och tänkte.
"Well I think like maybe something to drink? Like coke or juise?" Sa Luke.
"Okey, we'll take the rest at the market." Sa Ashton.
Så engagerade dom är i mat verkligen, det måste vara något som dom tycker om.
"We are here." Sa Ashton och stängde av bilen.
"Yeey!" Sa Calum och Luke och hoppade ur bilen som små barn. Jag, Michael och Ashton gick ur bilen som normala människor.
Vi köpte allt vi behövde och ville ha. Vi köpte visst mer än vad vi räknade med. Det blev storhandling av både nödvändiga tjejgrejer som jag hade märkt att jag glömt hemma och annat som mat till godis till dricka. När vi kände oss klara gick vi till kassan nöjda och glada. Ashton betalade och vi andra hjälpte till att packa ner allt i kassarna. Sen gick vi till bilen igen och satte oss.
"So who wants to see a movie tonight?" Sa Luke och vi andra nickade.
"Why not? But wich movie?" Sa jag.
"I heard that deadpool is kinda good." Sa Michael och vi nickade igen.
"Good, then we have a movie to watch!" Sa Calum.
"How long is it?" Sa Ashton.
"I can check." Sa Michael och tog upp sin mobil.
"It's about two hours." Sa han efter ett tag.
"Okey, who is going to fix all the snacks and the drink?" Sa Luke.
"I can fix it, but I want a little help beacuse it's kinda much." Sa Calum.
"I can help you." Sa Ashton och Calum blev glad att det var någon som ville hjälpa till.
"Good, and who's gonna fix with the movie?" Sa jag sen.
"You, me and Luke can do it if you want?" Sa Michael.
"Sure." Sa jag och log.
Planerar dom alltid så här mycket innan dom skulle göra något? Jag blir nästan lite imponerad.
Vi kom precis hem till lägenheten igen och Ashton stängde av bilen och vi gick ut. Vi tog varsin påse och gick in till hissen. Vi sa eller gjorde inte så mycket då det blev väldigt trångt med alla påsar. När hissen var framme tog Ashton upp sina nycklar och låste upp lägenheten. Vi tog av oss våra skor och så satte vi igång att fixa i ordning till filmen. Alla delade upp sig som i små lag skulle man nästan säga, Calum och Ashton gick till köket för att plocka in alla varor som vi hade köpt och fixade snacks och godis, medans Luke gick till sitt rum för att byta kläder och gå på toa, så det var bara jag och Michael som fick fixa filmen.
Vi satte oss i soffan och satte på filmen, jag satt bredvid Michael och Calum, Ashton satt bredvid Michael och Luke satt bredvid Calum med en popcorn skål.
Klockan var runt sju och vi kollade på förtexterna som var extremt roliga. Jag har kollat på många filmer men jag vet redan att deadpool är den bästa av alla.
-x-
"That was the best movie iv'e ever seen!" Sa Calum och vi andra kunde inte mer än att hålla med, den var jättebra.
Jag kände mig ganska trött och gäspade stort.
"Tired?" Sa Michael och jag nickade.
"Yeah, I think I will go to bed." Sa jag och gick till mitt och Michaels rum för att hämta min neccesär och min pyjamas, sen begav jag mig till badrummet för att borsta tänderna, ta bort sminket och byta om. När jag var klar gick jag in till vårt rum igen och såg att Michael låg med sin mobil i högsta hugg.
"Today was the best day in my whole life." Sa jag och la mig i sängen med ansiktet vänt mot honom.
"Yeah, I think iv'e never laught so much as I did today." Sa Michael och la ifrån sig mobilen och såg på mig.
"So do you like it here? In Australia and to live with us?" Sa han sen.
"For after just be here in one day I could just say that I like it here, and just being with you guys just makes it better and I barely know you." Sa jag och log.
"Well I think this is going to be good here. How long do you stay by the way?" Frågade han.
"At first iv'e thought like over the summer but if i liked it here I could decide to stay longer if I want to." Svarade jag.
"Do you know what I think? I think that you are going to stay here with us." Sa han och jag log.
"If that's what you want then i'll stay." Sa jag.
"Goodnight." Sa han sen efter en stund.
"Goodnight." Svarade jag och efter det somnade jag.
-x-
Hoppas att ni gillade kapitlet! Kommentera och rösta om ni vill! :)
xx Fanny
YOU ARE READING
Det nya livet // 5SOS
FanfictionLily är 18 år och bor i Sverige och ska flytta till sin bästa kompis Ashton Irwin i Australien. Hon flyttar för att hennes föräldrar börjar få ont om pengar och har bara råd att ta hand om ett barn, och eftersom Lily är äldst så flyttar hon. Kommer...