Kapitel 3

44 1 0
                                    

Lily

2 juli, lördag 10.00

Jag vaknade av att klockan ringde och att det var dags att gå upp. Anton ligger fortfarande bredvid mig och det ser ut som om han precis är påväg att vakna. Idag är det då jag åker till Ash.

"Godmorgon sömntuta." Sa jag till Anton med min morgonröst.

"Godmorgon." Sa han bara trött tillbaka.

"Är du hungrig eller? Jag tänkte gå ner och äta frukost." Sa jag och han bara nickade.

Jag slängde mina ben över sängkanten och gick fram till mitt sminkbord för att ta på mig mina kläder som Anton valde ut till mig igår.

"Kan du gå ut ett tag? Jag ska byta om." Sa jag och han bara nickade och tog sina saker och gick in till sitt rum.

Jag satte upp mitt hår i en tofs och satte på mig kläderna. Efter att jag var klar gick jag ner till köket där mamma satt vid köksbordet.

"Godmorgon, är du uppe så här tidigt?" Sa hon och tog lite av sin macka.

"Godmorgon, japp uppe med tuppen typ." Sa jag och gick till kylskåpet.

Jag tog fram saker till en rejäl frukost som man kan stå sig på länge eftersom jag ska sitta på ett flyg i ungefär 20 timmar. Jag tog fram smör och lite pålägg, youghurt, jouise och mackor. Jag började bre 2 mackor och la på pålägg på båda, sen la jag dom på en liten tallrik. Jag tog fram en skål från skåpet och hällde youghurt i den, samtidigt tog jag fram ett glas och hällde jouisen i det.

"Är allt färdigpackat?" Sa mamma.

"Nej, jag tänkte packa det allra sista nu efter frukosten." Sa jag och hon nickade som svar.

"Okej, vi kommer sakna dig när du åker idag. Vi vill verkligen inte att du ska åka, speciellt nu när du ska åka till andra sidan jorden." Sa mamma.

"Jag kommer sakna er också såklart! Jag messar någon av er när jag kommer fram så att ni vet att allt har fixat sig." Sa jag och hon nickade.

Jag tog min frukost och satte mig vid bordet. Samtidigt som jag äter min frukost så messar jag Ash och säger att jag kommer idag så att han vet att jag verkligen kommer hem till honom.

Till: Ash xx: Hi! You know that i'm coming to Australia today huh? Can you pick me up at the airport then?

Jag tryckte på skicka och jag kom precis på att han sov så jag suckade. Efter ett tag fick jag ett svar.

Ash xx: Hi there, in the middle of the night, yeah when do you arrive? xx

Till: Ash xx: Well idk? I can text you when I've landed.

Ash xx: OK see you there then! Can't wait! xx

Vi har känt varandra i ungefär ett år och vi har inte träffats, bara skypat och smsat. Men idag ska det äntligen hända! Jag ska träffa min bästa kompis som jag aldrig träffat innan. Sjukt egentligen men det är lite för långt att åka från Sverige till Australien bara för att vara med sin bästa kompis.

Jag åt upp det sista av min frukost och gick upp till badrummet för att borsta tänderna och fixa håret. Jag tog ur tofsen i håret och började fläta det. När jag var klar och var klar inne på toan så gick jag till mitt rum där jag satte mig vid sminkbordet och sminkade mig lite lätt, consealer och mascara mer får det inte bli. Jag stängde min resväska och tog fram en handväska som jag skulle ha på planet. Jag packade i laddare till dator och mobil, datorn, lite godis om jag skulle bli sugen på det, hörlurar, mitt pass såklart och andra nödvändiga saker som är bra att ta med sig.

När jag kände mig färdig tog jag mitt handbagage på axeln och tog resväskan i handen, shit! Den var tyngre än vad jag hade räknat med, och jag som är klenare än en myra.

"Hallå! Kan man få lite hjälp här uppe eller?" Sa jag och väntade på att någon skulle komma. Pappa kom upp efter ett tag och hjälpte mig med väskan.

"Tack pappa." Sa jag när vi var nere från trappan.

"Det var så lite så, men gör dig färdig nu så kan vi åka till flygplatsen." Sa han och jag tog på mig mina helsvarta converse och min skinnjacka som var gjord av fake läder. När jag var färdig gick jag ut till bilen där mamma, pappa och Anton satt och väntade på mig. Alla skulle följa med för att säga hejdå och kramas.

"Så är alla med?" Sa pappa och kollade i backspegeln för att se om vi var fastspända och klara.

"Japp!" Sa jag och Anton i kör.

"Så bra! Då bär det av till flygplatsen." Sa pappa och vi nickade.

Bilfärden till flygplatsen var inte så lång eftersom vi bor typ en halvtimme ifrån flygplatsen. När vi var framme på Landvetters flygplats gick vi alla ut ur bilen och pappa tog ut min resväska från bilen, den är på hjul som tur är annars skulle jag inte komma någonstans.

"Så jag tror det var allt." Sa pappa med en ledsen min, han gav mig en kram och sa att jag skulle sköta om mig och om det var något skulle jag höra av mig.

Nästa som var på tur var mamma, hon stod och grät och kramade mig och sa att jag skulle ta hand om mig och om hur mycket dom skulle sakna mig.

"Ring när du kommer fram till Australien, okej?" Sa nu min bror Anton med tårar i ögonen och jag släppte kramen mellan mig och mamma.

"Jag lovar att jag kommer ringa och smsa varje dag, okej?" Sa jag och gav honom en stark kram.

"Jag vill inte att du ska åka." Sa han efter att vi stått där ett tag och varit tysta och bara kramats.

"Dom som ska åka med planet till Australien avgång 13.00 till gate 2 nu tack." Sa någon i högtalarna och jag släppte kramen och kollade på min bror.

"Hejdå, jag kommer att sakna er jätte mycket!" Sa jag och vinkade hej då till dom. Dom vinkade tillbaka och jag gick igenom säkerhetskontrollen och lämnade in min väska.

Nu finns det ingen återvändo, nu åker jag till Australien!

Det nya livet // 5SOSWhere stories live. Discover now