Lily Måndag 12.30
Nu satt vi alla i bilen på väg till ett köpcentrum som låg lite utanför Sydney. Ashton körde för att han är den ända som har körkort av oss, Calum satt bredvid honom och där bak satt Michael, jag och Luke. Killarna hade varit där innan och dom sa att det skulle ta ungefär två timmar dit. Michael satte på sig sina hörlurar och lutade sig mot fönstret. Jag satte på mig mina hörlurar och gick in på Spotify och satte på In Too Far av Acceptence. Jag gick in på Instagram och gillade några bilder och sen gick jag igenom alla mina andra sociala medier.
Efter att jag hade gått igenom allt från Twitter till Snapchat till Facebook bestämde jag mig för att lägga ifrån mig mobilen och försökte vila lite. Jag hann precis somna till då Calum hade skruvat upp volymen och sjöng med till Green Days Know Your Enemy. Han sjöng det högsta och snyggaste han kunde. Luke, Michael och Ashton satt och skrattade åt honom och sjöng med jag kunde inte göra mer än att göra samma sak.
Tiden rullade på och vi skrattade och hade roligt och sjöng vidare. Jag har bara känt dem i knappt en vecka och vi har alltid roligt tillsammans.
Klockan var nu 14.30 och vi hade precis kommit till det stora köpcentrumet. Det var jättestort, mycket större än de i Sverige. Ashton parkerade bilen och musiken tystnade, nu är det dags för shopping.
"So where do we go first?" Sa Calum efter att vi hade gått in i köpcentrumet.
"It doesn't matter, we can go however we want." Sa Luke.
"Okey then, what are we waiting for? Let's go shopping!" Sa jag exalterat och gick och de andra killarna instämde och följde efter mig.
Efter några timmar 15:30
Vi har shoppat i ungefär 4 timmar nu och jag kände mig hungrig. Jag vi har gått i nästan alla affärer och jag har hittat ganska mycket, killarna har också hittat lite så att de inte skulle åka tomhänta hem.
"I'm hungry." Sa jag och jag kände hur min mage började kurra, hoppas bara att ingen hörde.
"Me too." Sa Luke.
"You two is always hungry. But fine we'll go eat, I'm also kinda hungry." Sa Michael och vi gick ut ur köpcentrumet och gick till bilen för att lämna alla kassar.
När vi hade satt oss i bilen så skulle vi bestämma oss vart vi skulle äta och vad alla var sugna på.
"I want that's easy to eat." Sa Calum och vi andra höll med.
"Okey, let's go to McDonalds then." Sa Ashton ouch började köra till närmsta McDonalds.
Vi bestämde oss för att ta med maten istället för att gå in, dels för att vi är lata och dels är för att vi vill hem så fort som möjligt eftersom alla är ganska trötta. Det tog ungefär 10 minuter och vi sjöng med till radion igen.
"What would you like to eat?" Sa Ashton och sänkte volymen för att höra vad vi ville ha och så att inte de ute på parkeringen skulle tro att vi var döva eller något.
"I want a pomes frites plate with a Coca Cola." Sa jag.
"I want a Big Mac with a Fanta." Sa Luke.
"I want a double cheeseburger with a Coca Cola." Sa Michael.
"I want a Big Mac with a Fanta." Sa Calum.
"Okey." Sa Ashton och beställde och körde fram till nästa lucka.
Vi fick våran mat och åkte vidare hemåt. Vi åt upp våran mat och alla förutom Ashton hamnade i matkoma, eftersom vi hade ätit så fort så kändes det som om vi satt där som fyra uppsvällda potatisar.
Resan hem gick mycket fortare och vi satt och sjöng och hade lika roligt som när vi åkte dit. När vi kom hem var vi ganska trötta, vi gick ur bilen och tog alla våra kassar och gick in till hissen.
"I had very fun today." Sa jag och gäspade. Jag var så trött så om jag bara ville kunde jag sova här och nu i hissen.
"Yeah, me too, but i'm very tired." Sa Luke och de andra killarna mumlade bara till svar.
Hissen stannade och vi gick ut, vi gick till rummet och Ashton låste upp dörren och vi gick in och tog av oss skorna och hängde upp jackorna.
Jag gick till badrummet för att ta bort sminket och borstade tänderna. Efter att jag hade gjort det begav jag mig till mitt och Michaels rum och tog på mig min pyjamas och gick och la mig. Michael kom in efter en liten stund men jag hann somna innan han hann säga godnatt.
-x-
Hallå hörni!
Såg ni på iHeart Radio Awards i helgen? För det gjorde jag och jag hade röstat röven av mig kändes det som :D
Aja ni får ha det så bra så ses vi!
xx Fanny
YOU ARE READING
Det nya livet // 5SOS
FanfictionLily är 18 år och bor i Sverige och ska flytta till sin bästa kompis Ashton Irwin i Australien. Hon flyttar för att hennes föräldrar börjar få ont om pengar och har bara råd att ta hand om ett barn, och eftersom Lily är äldst så flyttar hon. Kommer...