Kapitel 1

69 2 0
                                    

Lily

1 juli, fredag 09.00

"Hallå! Har någon sett min resväska?" Sa jag från mitt rum och hoppades att någon i huset skulle svara. Jag ska åka till Australien och bo där hos min bästa kompis, Ashton Irwin.

"Ja den ligger uppe på vinden och skrik inte så högt Lily." Sa min lillebror Anton. Han är 2 år yngre än mig så han är 16.

"Tack så mycket, men kan du ta ner den så är du jätte snäll?" Log jag mot honom och han tog ner stegen och gick upp på vinden. Ibland är han världens bästa lillebror!

"Hur ser den ut då? Jag har glömt bort det." Sa han där uppe.

"Den är neon grön så den är ganska svår att missa!" Sa jag och det ända jag hörde var att han skrattade.

Jag ska åka till Australien och bo där för min familj har bara råd att ta hand in ett barn och eftersom jag är äldst och är 18 så skulle jag ändå hur som hur flytta hemifrån.

"Så, här är den!" Sa Anton som precis hade kommit ner från vinden och gav den till mig.

"Tack så mycket!" Sa jag och gav honom en kram. Han är längre än mig så jag fick ställa mig på tå men han var ändå lite längre.

Så, nu ska jag bara tänka ut vad jag ska ta med mig och hur mycket det är som får plats. Jag ska börja vara hos Ashton under sommaren och sen om jag trivs, vilket jag hoppas att jag gör, så kommer jag stanna längre. Men jag tänker att jag tar med mig det allra viktigaste som typ tandborste, laddare, dator och mobil, kläder, badkläder för att det kommer vara varmt i Australien, smink och andra användbara saker som kan va bra att ha med sig.

"Kan någon komma hit och hjälpa mig att packa?" Sa jag och efter ett tag kom Anton in i mitt rum.

"Vad vill du ha hjälp med?" Sa Anton efter att han kommit in i mitt rum.

"Jag vet inte vad och hur mycket jag ska ha med mig." Sa jag till honom och han gick till min garderob och tittade efter lite kläder som han kom fram med till mig, det var både tröjor och byxor, korta som långa.

"Det här och så lite underkläder såklart!" Sa Anton och gick bort till mitt lilla sminkbord och tog fram en hyfsat stor neccesär och började lägga i allt smink som han tyckte att jag skulle ha med mig. När han var klar med neccesären så kom han fram till mig och la ner den i resväskan som låg på min säng. Man märker att han har hjälpt mig många gånger.

"Var det något annat du ville ha hjälp med?" Sa han och jag nickade.

"Vad ska jag ha på mig imorgon? Jag åker ju då och jag behöver en outfit som är både bekväm att flyga i men den ska även vara snygg." Sa jag och han gick fram till min garderob igen och började leta efter kläder.

"Duger det här?" Sa han och tog fram ett par adidas mjukisbyxor och en svart hoodie.

"Det blir jättebra, tack så mycket för att du vill hjälpa mig!" Sa jag och la kläderna på stolen vid sminkbordet.

"Något mer du vill ha hjälp med?" Sa Anton och jag tänkte en liten stund och skakade sedan på huvudet.

"Nej, jag tror jag tar hand om resten. Tack så mycket för hjälpen!" Sa jag och log. Han gav mig en kram och gick ut från rummet.

Ibland har jag bara världens bästa bror!

Det nya livet // 5SOSDonde viven las historias. Descúbrelo ahora