CHAP10-Battle Condo

67 2 0
                                    

Yongguk P.O.V

*Kat kondominium utk jalankan business.....
Aku tengh berurus niaga ngan org Jepun kat depan aku ni.. aku tengah duduk berhadapan dengan dia dalam bilik V.I.P mewah daripada kondominium milikku.. aku mengarahkan seorang koncoku yang bernama singh utk mendapatkan wine terbaru kami dan menghidangkannya kepada orang jepun ini kerana aku tau dia ni suka wine,kaki menipu jadi aku mesti berhati2 dengan muslihat dia.. so this discussion will take a long time with him.. nasib baikla aku bwak ramai konco2 ku harini..... "hmm.. so Mr. Shiteku ,we will deal with 100,000 U.S dollar right?*smirk.. you should think carefully cause my 'thing' just very expensive and hot you know.. so.. you know what I mean right?"aku mengalih perhatian Mr.shiteku dari merencanakan muslihat utk aku memberi diskaun 'barang'yg aku jual dan menambah lagi 2kali ganda dengan percuma.. "hmmm.. but Mr.bang you know what we deal before right? If you give me more discount.. I will make your company being very comfortable.... but if you not I will take the company back .. cause the company that U just using is under my name... right *smirk "aku bengang sekali dengan muka besar dia.. rase nk tonyeh je ngan pisau rambo aku ni .... !!! Tapi aku cepat2 kwal air mukaku daripada disedari oleh orang jepun itu.. "*smirk back.. just take it if you can.. business is business bro.. my company is not yours but my father's "...terbeliak matanya bila mengetahui yg aku tahu dia menipuku.. sebenarnya aku sudah tahu ketika aku mula2 mengambil alih company appaku lagi.. dulu appa hanya ditipu oleh lelaki jahanam ini.. bila teringat balik aku jadi marah dan terus aku mengawal emosiku dari menghentam manusia dihadapanku ini... bila aku tengok sje muka dia berang seperti itu aku pon menambah "*smirk well sir.. that's all for today right? I'll be waiting for your answer.. and I'll pick up any call from you ok? "Aku terus bangun dari dudukku.. tiba2 aku dapat mendengar bunyi picu pistol ditekan aku terus berpusing dan menyepak pistol itu sebelum sedas peluru dikeluarkan dan terkena gambar saeng2 ku didinding.. aku berasa bengang kerana peluru itu terkena gambar saeng2 ku... konco2 ku terus mengeluarkan senjata dan berlawan dengan konco2 Mr.Shiteku... aku terus menumbuk Mr.shiteku dengan buku limaku yang berwarna emas ke mukanya dan bibirnya berdarah dan darahnya menitis dengan banyak.. dia sapu darah di mulutnya dengan pengelangan tangannya dan cuba utk membalasku dengan tumbukannya tetapi aku sempat mengelak dan aku terus melibas kakinya dengan kakiku kemudian dia terjatuh di atas meja kacaku... kepalanya kini berlumuran darah.. aku berpaling utk meninggalkan tempat itu tetapi dihalang olehnya dan dia terus memukulku menyebabkan aku turut berdarah di bibirku.. aku lapkan darahku dengan jariku kemudian aku tendang dia hingga dia terjelepuk di atas lantai dan kepalanya terhempap di lantai itu juga... apabila aku memastikan yg dia kini tidak sedarkan diri,polis menyerbu masuk.."jangan bergerak kami polis *menghala pistol ke arah kami "jahanam! Kenapala korang ni selalu kacau kerja aku hah?!"aku menjawab Singh dan Jason.iaitu dua koncoku yang aku percayai terus menyorokkan aku dan terus ke lif... apabila kami sampai kat kereta, Jason pon bertanya "diorang camne abang long "jason bertanya.. nanti aku uruskan.. kita pergi dulu" "baik.."kata mereka berdua dan kami terus meninggalkan kondo itu....
............................................................
Jong up P.o.v
kami baru je sampai ke rumah utk beristirihat daripada menziarah tempat perkabungan raerim dan yerim noona... aku membuka pintu rumah kami dan terus menhempaskan tubuh kami di atas sofa empuk di ruang tamu... tiba2 aku terdengar bunyi kereta yang meluncur masuk ke perkarangan rumah kami.. aku melihat yongguk hyung,Singh dan Jason yang masuk ke rumah... aku terlihat bibir dan baju yongguk hyung berdarah.. kami pon segera mendapatkan yongguk hyung... "hyung kenapa ni?"tanyaku.. "hyung,hyung bergaduh ngan sapa ni? "Tanya dae and youngjae hyung pula.. himchan dan zelo hanya mengangguk risau... "xde ape2 lah saengie.. hyung x ade ape2.. skit je nih.. xpe la hyung naik dulu"yongguk hyung menjawab.. x sempat pon lgi kami bertanya,yongguk hyung terus naik ke biliknya... "singh, jason.. ape dah jadi ni? " tanya himchan hyung.. singh dan jason pon menceritakan hal itu dari mula hingga akhir.. terbeliak mata kami apabila mengetahui perkara itu... "aigoo hyung.. nasib baikla dia xkene tembak "zelo berkata dengan penuh kerisauan.. "ne.. nasib baik... "kami membalas... "macam ni la Jason ko arahkan Mark pergi uruskan tentang konco2 kita yang kena tangkap tu and singh ko ikut jason ok? "Himchan hyung memberi arahan.. "ne tuan muda! " setelah menjawab,mereka terus berlalu pergi..
Kami pon terus membuat sesuatu untuk yongguk hyung seperti daehyun dan youngjae sedang memasak makanan kegemaran yongguk hyung, himchan hyung tengah buat kopi,aku mengambil ubat2 yang diperlukan didalam peti kecemasan dan zelo tengah teman gukkie hyung kat atas.. ketika aku mahu naik ke atas,aku masuk ke bilik hyung.. aku terdengar perbualan yongguk hyung dan zelo... yongguk hyung tengah berbaring bersama pijama yang baru ditukarnya dan zelo pula tengah bersila kat atas katil ditepi yongguk hyung "hyung, hyung sakit x?"..tanya zelo "x...xsakit sangat.. pedih sikit je.. "yongguk hyung membalas dan yongguk hyung melihat aku yg tercegat kat pintu,dia pon memanggilku.."la.. uppie.. ape tercegat kat situ tu? Meh sini duduk tepi hyung.. aku segera duduk kat tepi hyung..."hyung.. ni ade ubat.. nk uppie sapukan x..? "Aku bertanya.. "ala kamu ni susah2 je.. hyung boleh buat sendiri la... hmm... memandangkan kamu dah bwak.. tolong sapukan utk hyung.."aku pon sapukan ubat penghapus kuman dan kemudian ubat yang dapat menyembuhkan luka di bibir yongguk hyung.. bunyi berdesih kesakitan kadang kala terkeluar daripada mulut gukkie hyung dan aku cuba menyapu ubat dengan selembut yang mungkin kepada gukkie hyung.. setelah selesai aku menyapu ubat kepada gukkie hyung.. daehyun,youngjae dan himchan hyung pon masuk kebilik yongguk hyung dengan membawa sedulang makanan kegemaran gukkie hyung dan minuman kegemarannya.. gukkie hyung berterima kasih kepada kami kerana telah memberi perhatian kepadanya youngjae hyung pon menjawab "ala.. apalah sangat kami buat ni berbanding ngan hyung yg bersusah payah besarkan... kami.. betol x? "Youngjae berkata. "Ne!! Majayo.. "kami menjawab dngn penuh yakin.. yongguk hyung tersenyum.. kami pon berbual sampaikan kami tertidur kat bilik hyung malamtu...

Bersambung...
Woah.. perasan x guys? Panjang betol chap ni.. and guys sorry sesangat for the late update.. sbbnya sy ada exam minggu ni.. sorry sesangat eh.. #harap anda semua memahami situasi author ye...
Ok guys bye..

~nini ~

My Husband Is A GangsterWhere stories live. Discover now