Tre

15.2K 180 0
                                    

Jag hade satt mig ner på golvet med ryggen emot väggen. Benen hade jag uppdragna till ansiktet och mina armar runt dem. Ogge stod lutad mot ytterdörren ca en halvmeter ifrån mig. Vi hade suttit och stått på samma platser nu i 20 minuter, och jag hade inte lust att vara här längre.

"Jag borde gå hem" mumlade jag samtidigt som jag reste mig upp.

"Stanna" sa Ogge och ställde sig rakryggad. Han gick fram till mig så att han endast stod en decimeter ifrån mig.

"Jag orkar inte sitta här, jag kan lika bra göra det hemma" säger jag och går ifrån honom till skohyllan där jag tar fram mina skor. När jag ska trycka ner mina fötter i dem så greppar Ogge tag i min arm. Han vänder mig om mot honom och då kysser han mig hårt. Kyssen är så bra att den får mig att tveka på om jag verkligen vill gå.

"Gå inte" flåsar han mot mina läppar när vi drar ifrån kyssen.

"Okej" svarar jag och lägger armarna om hans nacke och trycker mina läppar mot hans.
-----------------------------------------------------------

Jag vaknar upp i ett vardagrum. Jag ligger i en soffa med min rygg hårt pressad mot någons överkropp. Då minns jag att bakom mig ligger Ogge. Jag är tvungen att lyfta på filten vi ligger under och kolla så att vi inte har haft något. Under täcket får jag bekräftelse på att det inte har hänt något. På mig har jag Ogges svarta T-shirt som han hade på sig igår. Ogge har endast ett par kalsonger. Jag vänder på mig i hans famn så att jag ligger med mitt ansikte mot hans hals. Jag kysser honom på halsen och hör hur Ogges andetag blir lite tyngre än de andra. Jag kysser honom på samma ställe och han stönar svagt i sömnen. Jag skapar ett litet sugmärke på hans hud och flinar svagt. Hans grepp om mig hårdnar och han kysser mig i mitt hår. När han kysser mig i håret så kan jag inte sluta tänka på hur det kommer att vara på måndag i skolan.

"Hur kommer det att bli i skolan på måndag?" frågar jag tyst.

"Tänk inte på det" svarar han och jag suckar.

"Jag vill att du iallfall lägger märke till mig och behandlar mig bättre än vad ditt gäng gör"

"Men det är klart att jag kommer?" säger han ganska tveksamt och jag försöker att ignorera att han faktiskt tvekar.

"Du kan väl stå emot dem?" frågar jag och sätter mig upp i soffan. Jag granskar honom när han ligger där i soffan och blottar sin överkropp för mig. Hans hår är rufsigt och han gnuggar sig trött i ögonen. När han slutar gnugga sig i ögonen så tittar han tröttsamt på mig.

"Du är så fin" säger han och jag tittar bort och försöker stoppa leendet som letar sig fram på mina läppar.

"Du kan inte bara byta samtalsämne sådär!" utbrister jag och han skrattar.

"Du tyckte ju om att bli kallad vacker?"

"Ja, men vi pratade faktiskt om en sak!" utbrister jag ännu en gång. Han reser sig upp i en sittande position och lägger sina händer på mina kinder. Han lutar sig mot mig och lämnar en snabb kyss på min mun.

"Men vi behöver inte tänka på det nu" säger han och jag nickar.

"Ska jag göra varm choklad och några mackor?" frågar han och jag ler.

"Gärna"

Jag har aldrigWhere stories live. Discover now