Ogge
Klockan var runt 11 på kvällen när jag satt ute i Oscars uteplats. Luften runt mig var fylld av ciggarett rök som kom ifrån Oscar och Gustav. Jag rökade inte längre, det gjorde jag senast när jag var 14 år.
"Jag glömde fråga, men vad fan hände i matsalen idag?" frågar Gustav. Jag sjunker ner lite i stolen jag sitter på och jag försöker endast se oberörd ut, fast inom mig så är jag inte så oberörd.
"Äsch, ingenting"
"Är det bruden?" frågar Oscar och jag höjer på ett ögonbryn.
"Vad är det med henne?" frågar jag. Oscar och Gustav utbyter några blickar med varandra.
"Du tog hem bruden i fredags ifrån festen. Bara för att hon skulle kyssa Felix eller nåt. Sen så blir du arg för att hon sitter i Felix knä?"
"Men lägg ner. Tro inte att jag är kär i henne eller nåt" muttrar jag som svar till Gustav.
"Du verkar ju helt-" säger Gustav men jag avbryter.
"Jag drar hem" avbryter jag och reser mig upp. "Ha det bra"
"Ehm okej. Men vi ses imon" säger Oscar och jag svarar inte. Utan jag går ut i hallen och drar på mig mina skor och jacka. Jag öppnar sen ytterdörren och joggar igenom trädgården. Felix bor ungefär några minuter härifrån och jag bestämde mig för att gå dit. Även om jag visste att Sara var där. När jag kom ut på vägen så började jag att jogga.
Jag stod andfått utanför ytterdörren till Felix. Jag böjde mig fram lite för att ringa på dörren men stoppades när jag hörde ganska tydliga stön. Jag tittade upp mot huset och såg att Felixs rums fönster stod på glänt. Självklart kom det därifrån. Jag stod där nere för att försöka försäkra mig med att stönen inte kom ifrån Sara.
"Åh"
"Fuck"
"Sara"
När jag hörde hennes namn lämna Felix så vände jag mig om och sprang därifrån. Tårarna brände bakom mina ögonlock men jag höll dem inne, för Ogge gråter inte. Fan för Sara, fan för Felix.