Jag knackade svagt på den mörkgröna dörren. Det tog en ganska lång tid till den äntligen öppnades av min lärare. Hon tittade irriterat på mig och fnös.
"Varför är du sen?" frågade hon mig och jag ryckte på axlarna.
"Svara på min fråga, annars kommer du inte in" gnäller hon och jag tänker ut en lögn.
"Jag glömde nycklarna hemma så var tvungen att åka tillbaka" ljuger jag.
Min lärare går genast tillbaka till tavlan så att jag kan komma in i klassrummet. Alla elevernas blickar är fästa på mig och även tre tjejer längst bak i klassrummet fnittrar. Jag ignorerar det och söker efter Linns blick som jag genast hittar. Jag går i den smala gången mellan alla bänkar och när jag går förbi killgänget i min klass så klämmer en av dem till mig på rumpan. Jag vänder blicken mot han som gjorde det, självklart var det den populäraste killen i klassen. Nämligen Adam. Han skrattar högt och hans vänner instämmer.
"Vad fan gör du?!" ryter jag och han tittar förvånat på mig.
"Du tyckte ju om det" flinar han och jag kniper ihop min hand för att inte smälla till honom.
"Sara! Nu går du och sätter dig!" skriker min lärare och jag tittar argt på henne.
"Det var ju hans fel!"
"Först kommer du försent och sen stör du Adam?!" gnäller hon.
"Du är ju helt jävla otrolig! Han tafsade förihelvete på mig!"
"Lägg ner nu! Ska du åka ut?" frågar hon och korsar sina smala armar.
"Hur fan hade du känt om jag hade gått fram och klämt dig på röven?!" ryter jag och hon fnyser.
"SÄTT DIG NER"
Jag gör som hon säger. Jag går till bänken där Linn sitter, jag dunsar ner på stolen bredvid henne. Hon sneglar på mig men jag tittar endast ner i det nerklottrade bordet.
"Jag har sett bilden" viskar hon och jag biter i min läpp för att hindra tårarna som hotar.
"Felix berättade att du ville filma när ni hade sex, och att du ändå ville lägga ut den på internet" fortsätter hon och jag tittar kallt på henne.
"Tror du på honom? Tror du på att jag ville att han skulle sprida ut några jävla bilder och filma när vi knullade?!" ryter jag viskandes och hon svarar inte. Utan hon vänder blicken ner i boken framför henne.
"Du tror på honom, eller hur!?"
"Ja det gör jag Sara!" svarar hon och min lärare kollar strängt på oss.
"Och du ska föreställa min bästa vän?"
"Förlåt men jag tror på honom" suckar hon.
"Fyfan"
Med det ordet sagt så reser jag mig upp ifrån stolen. Jag tittar på henne och spottar sen rätt på henne.
"NU ÅKER DU UT SARA!" skriker min lärare och smäller sin hand i katedern.
"Jag tänkte ändå lämna" svarar jag och klampar ut ifrån klassrummet.
----------------------------------------------------------
Äckel lärare och äckel bästis ju :(Komentera gärna något kul eller nåt:))