Trettio

6.6K 134 10
                                    

"Vi går hem Ogge" säger jag högt för att överrösta musiken.

Ogge som nog är fullast på denna festen skakar endast på huvudet och kysser mig på kinden.

"Några minuter till babe" säger han och jag suckar.

"Okej, men jag ska ut och ta luft" säger jag och han svarar inte.

Han fortsätter endast att hoppa till den dunkande musiken.

Jag går ut från huset och ställer mig på den lilla uteplatsen. Luften är sval och frisk och jag drar in den genom näsan.

"Men hej Sara"

Jag vänder mig hastigt om och möter en Felix som kommer ut på uteplatsen.

"Vad vill du?" snäser jag och han tar upp händerna i luften.

"Jag sa bara hej" försvarar han och jag himlar med ögonen.

"Hejdå" säger jag och vänder på klacken men han tar tag i min överarm och drar mig hårt intill sig.

Min hud under hans hårda grepp värker och jag försöker dra mig undan. Hela han luktar ciggarettrök och sprit.

"Lyssna noga på mig nu" väser han. Eftersom han är så nära så pustar hans andedräkt i mitt ansikte.

Jag rynkar på näsan åt hans andedräkt som verkligen stinker ciggarettrök.

"Släpp mig Felix"

"Fattar du hur mycket du fuckade upp för mig när du skvallrade?" ryter han och jag skakar med rädsla på huvudet åt hans ton på rösten.

"Hora" muttrar han och puttar mig bakåt så att jag slår i min rygg i väggen.

Han trycker upp mig på väggen så att jag står på mina tår. Jag sväljer av rädsla.

Han smäller till mig i magen. Det går så fort att jag knappt hinner reagera. Jag börjar genast hosta av den kraftiga smällen och han flinar mig rätt upp i ansiktet.

"Åh lilla Sara" säger han med tillgjord röst och jag känner hur tårarna bränner.

"Snälla sluta och släpp mig" säger jag skakigt fram och han ska precis avlossa ännu ett slag när vi hör en hård och en aning sluddrande röst bakom oss.

"Släpp henne nu annars så slår jag ihjäl dig"

Jag har aldrigWhere stories live. Discover now