Leah's P.O.V
Det är Lördag och idag ska jag och mamma bort från Göteborg och åka flygplan till Kalifornien. Ny skola, nya vänner kanske, nytt hus och vad mer? Hmm, det här ska nog bli intressant. Få se om någon hatar mig eller inte.~några timmar senare~
Jag och mamma är framme vid vårt nya hus. Det är stort och vitt med en stor grön gräsmatta. En pool på baksidan och stranden längre ner. Imorgon är det Söndag och då måste jag börja packa upp mina grejer, fixa garderoben, bädda sängen, plocka upp möbler osv. Usch vad jobbigt, det kommer jag inte orka kan man säga, jag kommer nog sova hela dagen.Måndag ~~~leah's P.O.V~~~
Klockan är redan 09:10 på morgonen och jag börjar bli sen till första dagen i den nya skolan. Grattis, skolan börjar 09:30 så jag har 20 min. På mig.Jag tar min moppe och kör till skolan. Närmar ser skolan så ser jag att den är väldigt mycket större än den i Sverige. Wow, hur ska jag hitta här?
Jag parkerar moppen på moppe stället och går in i skolan. Det är tomt i korridorerna, men lite längre fram så hör jag att några killar skrattar och pratar. Jag går till dom och frågar om dom kan visa mig till rektorns kontor. Men innan det så frågar jag vad dom heter så att jag ska ha lite bättre koll. Det var fyra killar, och dom hette tydligen Achton, Mike, Alec och Luke. Jag gissar på att dom är skolans badboys.
L ~ leah/A ~ Alec
L :/Hej, kan du visa mig till rektorns kontor?
A :/Ja, det kan jag väl, till den snygga bruden dom står precis framför mig (pedosmile)
L :/TackRektorns kontor
Jag knackar och hör en mörk röst svara kom in. Jag går in och sätter mig på en stol.
Leah :Hej, jag är ny här
Rektor : Jamen hejsan, vad trevligt. Jag hörde att det skulle börja en ny elev här. Här är ditt schema och din skåpnyckel. Du har skåp nr 350.
Leah : Tack, hejdå.
Rektor : hejdå Leah.Jag går vidare och försöker hitta mitt skåp, men som vanligt så måste jag ha en karta för att hitta. Jag går längre och längre bort och kollar på alla skåpnummer som står. Tillslut så hittar jag mitt skåp. Nästan allra längst bort. Jag kollar på schemat och ser att min första lektion redan har börjat, Svenska i sal 3B. Jag går dit och knackar på dörren. Jag går in och får ett varmt välkomnande av läraren. Hon säger att jag kan sätta mig längst bak i klassrummet bredvid en tjej som heter Achly. Jag och Achly har redan börjat snacka, och vi kommer bra överens.
Kanske inte världens bästa slut, och kanske inte världens bästa kapitel, men jag ska försöka göra det bättre. Jag har inte uppdaterat någonting alls på min förra bok, men har glömt och jag har inte orkat, men jag ska försöka ta min ork och försöka skriva så mycket jag kan på den här, men det kommer bli korta kapitel, jag kommer nog inte uppdatera så ofta, men minst tre gånger i veckan. Bli inte arga på mig men jag går i åttan, och det innebär att det är prov på prov på prov + läxor varje vecka så jag måste läsa oxå, men om ni löser så tack så mycket. Älskar er babeeeees❤️❤️❤️😎
YOU ARE READING
The good girl and the bad boy (svenska)
Teen FictionLeah hann inte träffa sin pappa innan han åkte till Afrika för att bo där. Sen efter några år så dog han och Leah ville aldrig ta upp det. Så hennes mamma fixade ett nytt jobb i Karlefonien, nör Leah var tvungen att skaffa nya vänner, nytt hus, allt...