Kapitel 2

96 3 0
                                    

Leah's P.O.V
Klockan har slagit 12.00 och det är dags för mat. Ashley drar mig i armen till matsalen. När vi har tagit den goda maten så letar vi reda på ett tomt bord. Vi hittar ett längst ner i matsalen och sätter oss där. Vi pratar om allt mellan himmel och jord och lite till. Hon varnar mig också för "the badboys" som hon kallar dom. Jag frågade vilka det var. Hon svarade: du ser dom där borta i matkön? Dom muskulösa killarna? Det är dom. Ashton, Alec, Luke och Mike. Dom gör allt för att få en tjej i säng. Dom får alltid som dom vill, dom låtsas gilla en tjej, får dom i säng sen så dumpar dom tjejerna så att dom ska få behålla sitt dumma rykte.
Jag kollade på Ashley med en allvarlig blick. Jag vart lite chockad över det hon sa. Men jag ska lyssna på henne och hålla mig borta från dom, hmm jag kanske kan låtsas att jag gillar en? T.ex. Alec? Han är väl hyfsat snygg, eller?

- Ashley? Får jag fråga en sak?
- Ja, vad är det?
- jag tänkte på det du sa, men jag kom på en idé, kan inte vi låtsas att vi gillar killarna? Inte att vi gillar dom, men vi låtsas som att vi gör det?
- jag vet inte vad det där var gör en dum fråga, men visst. Kör till. Jag ska försöka haffa Luke lite, vem ska du haffa då?
- jag tänkte mer, ehmmm, Alec. Hahah

~~onsdag~~ Leah
Ahopp, onsdag idag då, undra vad jag ska ha på mig? Dags att haffa killarna idag ju. Jag får ett litet leende på läpparna när jag tänker på idén som jag kom på. Men tillslut så bestämmer jag mig för jag ska ha för kläder. Det blev ett tajta ljusblåa jeans med några hål i, och sen en vit magtröja och mina bita Nike skor.
Jag har ätit frukost så nu ska jag bara ta mig till skolan, utan att komma försent till första lektionen.

Jag kom precis i tid. Första lektionen är Matte, så jag tar mina matte böcker och går in i salen. Jag sätter mig på min plats bredvid Ashley och vi småflinar redan.
Lektionen börjar, och sen en kvart senare så kommer "the badboys" in i klassrummet. Läraren skriker på dom och säger att dom går ogiltig frånvaro. Men jag och Ashley sitter bara här och skrattar.

- så, hur ska vi göra då Leah? Det var ju din idé om att vi skulle haffa någon av dom.
- ja justja, jag tänkte mig mer att vi väntar tills vi får en lite längre rast, vi går fram till dom och spelar "the sex girls"
- jag kan kolla schemat nu, vi har en längre rast efter maten. Rast, det är en håltimme vi har då. Vi kan "gilla" dom då.
Jag skrattar och kollar på henne. Hon ser seriöst ut som en gullig fem åring, litet och lent ansikte, lite fräknar.
Jag är inte lesbisk, men hon är bara så söt bara för att hon ser så liten ut.

~~~~~~~~~~~
Omg vad pinsamt slut, hmm vad tror ni händer? Skriv i kommentarerna vad ni tror kommer hända😜
Tror ni att Leah kommer bli kär i Alec och Ashley i Luke? Eller vad tror ni? Skriv gärna en kommentar rösta på min bok.

TACK SÅ JÄTTE MYCKET, för en läsare -.-
Är inte förvånad, när jag inte ens är bra på det här, wow snälla nån kan man bli sämre eller?

The good girl and the bad boy (svenska)Where stories live. Discover now