BREVVÄXLING MELLAN TVÅ SJÄLAR

25 3 0
                                    

19 Januari
London

Scorpius,
Jag önskar att du ville prata med mig. Vad har jag gjort? Det du gjorde mot mig var ett svek, men jag är redo att släppa det. Trots att det vuxna har skilt oss åt så saknar jag våra stunder. Egentligen ville jag inte att vi skulle växa isär, vi är gjorda för varandra, och jag vet att du är fullt medveten om det. Jag vet att det som hände i somras kanske förändrade allt, men jag är inte redo att släppa taget ännu. Du är den enda som jag någonsin älskat på riktig. Du var min bror, i många år så var du bara det. Men efter det som hände på stranden, så kände jag något annat. Scorpius, jag har aldrig varit kär förut, inte älskat någon som jag älskar dig, snälla låt det inte bara rinna ut i sanden, det är för mycket. För jag vill verkligen inte det, jag vill aldrig förlora dig. Jag har aldrig kunnat lita på någon, utom dig. Du är mitt enda alternativ och även om et fanns hundra tusen killar i världen skulle ingen kunna vara lika bra som dig. Jag älskar dig, och du älskar henne.

/Rose, hon som alltid finns där

3 Mars
Huset vid heden

Rose,
Det fanns en tid då jag kände samma sak för dig, som jag känner för henne. Men du lät det det gå, som du gör med allt annat. Jag önskar dig all lycka i världen, syster.Det du säger berör mig, men vi kan inte älska varandra. trots att jag önskar att vi kunde det. Men det finns det andra, det som måste gå först. Snälla Rose, kan det inte bara vara som förr, som det var då? För att du är vacker och snäll. Du har charm och du ler mot en. Men du och jag kommer inte kunna sluta tillsammans, jag älskar Dominique mer än någonsin. Jag har varit kär två gånger, i dig och Dominique, men kärleken till dig  försvann.. Snälla Rose, det här blir inte lättare. Kan vi inte bara prata, ansikte mot ansikte. Jag vill säga allt jag behöver säga. Jag skulle aldrig svika Dominique, för hon är så lysande, briljant, så vacker, så underbar. Men bara för att jag inte älskar dig nu så betyder det inte att jag någonsin älskat dig, som något annat en vän, glöm inte det. Kan du inte komma till min lägenhet? Söndag? Jag finns här, alltid.
Fina du..
Din trogna vän och bror,
Scorpius




5 Mars
London

Plåga mig inte för mycket bara.
Din Rose, som kommer på söndag.

-----

Hejsan!
Det här kapitlet är då en brevväxling mellan Scorpius och Rose. Om du vill se några fler i framtiden rösta gärna eller kommentera vilka det ska vara en brevväxling mellan.

Flickorna med de tusen färgerna♀Harry PotterWhere stories live. Discover now