KAPITEL SJUTTON
-----
TILLFÄLLIG MINNESHALLUCINATION
-----
"Rose" Scorpius höjde handen. Hon skyndade sig igenom folkmassan med väskan som slog henne mot bennen. Hon råkade stöta till Evelin McLaggen, en störig gryffindortjej med för mycket finnar och för lite charm.
"Vafan gör du äckliga slampa!?" Rose som kommit en bit höjde händerna som en ursäktande gest och trängde sig vidare.
Scorpius höll upp en papperspåse.
"Gissa vad som är i." Han viskade i hennes öra. Andedräkten blev varm mot örat.
Hon klappade honom på axeln.
"Min käre vän, du vet alltid vad en stackare behöver."
Scorpius kliade sig på hakan.
"Följer du med ner till sjön?"
"Alla dagar i veckan som jag får gå med dig och din påse."
"Bra käre kamrat." De krokade arm och gick ner över skolgården. En femteårselev som Rose sätt med Scorpius syrra många gånger satt och läste en tjock bok på en bänk. Hennes hår var klippt i en page med lugg, Rose var säker på att hon sett henne i uppehållsrummet också."Känner inte din syrra den där tjejen? Ny flickvän?" Rose nickade mot henne.
"Skulle inte tro det. Hon känner alla men jag tror just hon heter Betty Malkin, inte Cissys vanliga typ av kompis."
Rose skrattade och lutade huvudet mot hans axel.
"Bara ett år kvar av det här helvetet snart." Rose kände verkligen lyckan flöda inom hennne. Hon hade alla chanser att bli något.
"Pappa vill att jag ska studera vidare efter Hogwarts." Scorpius tittade på henne.
"Men det kan han väl glömma?" Rose tittade ner på grusgången.
"Antagligen."
"Sissten ner till sjön är ett bergatroll!" Rose sprang iväg, men Scorpius kom joggande efter. Hon slog sig ner vid den lilla stranden. Träden dolde den och det var bara de som hittade hit. Scorpius kom joggande ner igenom buskaget och slogs sig ner brevid henne.
Han plockade fram papperspåsen och fiskade fram flaskan.
"Björnbärslikör, det var det enda som svinhuvudet gick med på att sälja."
"Typiskt de svinen. När de väl säljer sprit till mindreåriga så kan de ju sälja något som smakar gott."
Scorpius skruvade av korken och hällde upp några droppar i den. Rose slet flaskan ur hans hand. Hon tog en djup klunk.
"Präktiga unge, kan du inte bara halsa lite?" Rose tog några djupa klunkar. Det var egentligen inget vidare fel på björnbärslikör, men det hade blivit en vanaatt driva med svinhuvudet. Men såklart, sött var det.
Rose famlade i fickan. Den lilla nötta asken låg där. Hon fick upp den och öppnade.
"Cigarr sir? Eller ett halsbloss av dessa fantastiska mugglarciggaretter?" Scorpius tog en ur asken.
"Mincendio" Cigaretten fick fyr.
"Härligt att vi fick lära oss att tända en liten låga på trolformelläran. De trodde nog inte att vi skulle sitta här dagen efter och använda den."
"Jomen Ms Weasley och Mr Malfoy är ju sådanna duktiga små elever, riktigt begåvade. Kanske lite speciella men riktigt duktiga ungdomar. Inga regelbrytare direkt." Rose härmade McGonnagals stränga röst.
YOU ARE READING
Flickorna med de tusen färgerna♀Harry Potter
FanfictionRose kunde inte titta på henne. Bitterheten som hon kände var för stark. För ansiktet som skulle varit Roses var istället hennes. Tiden som Rose skulle fått var hennes och den briljanta pojken var hennes. Dagen var hennes, natten var hennes, livet v...