Sebagai pengerusi kelab muzik dan pengerusi memanah , Hananis jadi agak serabut kerana perlu menjaga dua tempat . Selamat pada waktu yang berlainan , kalau tidak memang tak menang tangan lah jawabnya.
Seorang - seorang pelajar mula mengisi nama di kertas yang di sediakan. Kemudian Hananis terdengar suara sumbang Kyla , menjerit , " Kasyah, jom la masuk kelab teater sama dengan saya ! "
Akasyah hanya menggeleng dan berjalan ke arah meja Hananis . " Syarat masuk kelab muzik ? " tanya dia kepada Hananis.
" Simple. Boleh main sekurang-kurangnya satu instrumen atau ada suara yang merdu dan berminat. " kata Hananis tanpa memandang muka dia. Dia ambil kertas dan mula menulis nama serta no. ic nya.
Selesai segala pendaftaran aktiviti ko-kurikulum , mereka mengadakan perjumpaan dari pukul 2.30 hingga 4.30 . Hananis berjalan perlahan menuju ke bilik muzik yang menempatkan sebuah piano dan beberapa gitar. Rambutnya yang berwarna coklat asli kerana kacukan dari belah ayah , di ikat tinggi dan kemudian dia menyarungkan mask berwarna hitam untuk menutup hidung dan mulut. Memang gaya nya bergini.
" Assalamualaikum , aku Khairul Anwar . Naib Pengerusi kelab muzik kita. Disebelah aku ni , Pengerusi kelab muzik kita , Awatif Hananis. " kata Khai . Bukan dia gila kuasa tapi dia sudah maklum dengan cara Hananis yang susah buka mulut untuk bercakap.
Mereka memulakan perbincangan sedikit dan beberapa minit kemudian Khai bertanya, " Ada apa apa nak tanya ? "
Seorang pelajar lelaki tingkatan 1 mengangkat tangan dan bertanya , " Aku Aiman. Aku nak tanya , kenapa kak Hananis jadi pengerusi sedangkan abang Khai lagi banyak bercakap ? "
Hananis mendekati budak lelaki itu perlahan-lahan. Khai bersuara , " Hanis , kau bagi satu dua kat budak ni. " Hananis yang sudah berdiri dihadapan pelajar itu terus melangkah ke arah sebuah piano. Mask hitam dia buka. Dia mula menekan piano itu. Love Yourself , Justin Bieber.
All the times that you rain on my parade
And all the clubs you get in using my name
You think you broke my heart
Ohhh girl for goodness sake
You think I'm crying
Oh my ohhh, well I ain't!And I didn't wanna write a song
'Cause I didn't want anyone thinking I still care, I don't
But, you still hit my phone up
And baby I be moving onAnd I think you should be somethin' I don't wanna hold back
Maybe you should know that
My mama don't like you and she like's everyone
And I never like to admit that I was wrong
And I've been so caught up in my job
Didn't see what's going on
But now I know
I'm better sleeping on my own'Cause if you like the way you look that much
Ohhhh baby you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourselfDia berhenti menyanyi disitu. Kemudian dia ambil sebuah gitar yang tersandar di dinding dan bawanya kedepan. Hananis duduk di kerusi tinggi di hadapan bilik muzik. Gitar mula dipetik .
I remember when we broke up the first time
Saying, "This is it, I've had enough," 'cause like
We hadn't seen each other in a month
When you said you needed space. (What?)Then you come around again and say"Baby, I miss you and I swear I'm gonna change, trust me."
Remember how that lasted for a day?I say, "I hate you," we break up, you call me, "I love you."
Ooh, we called it off again last night
But ooh, this time I'm telling you, I'm telling youWe are never ever ever getting back together,
We are never ever ever getting back together,
You go talk to your friends, talk to my friends, talk to meBut we are never ever ever ever getting back together
Like, ever...
I'm really gonna miss you picking fights
And me falling for it screaming that I'm right
And you would hide away and find your peace of mind
With some indie record that's much cooler than mineOoh, you called me up again tonight
But ooh, this time I'm telling you, I'm telling youWe are never, ever, ever getting back together
We are never, ever, ever getting back together
You go talk to your friends, talk to my friends, talk to me
But we are never ever ever ever getting back togetherTepukan kuat dihadiahkan buat Hananis. Kemudian dia perasan, ada sepasang mata yang asyik memandang nya. Dia , Amru Akasyah. Hananis balas pandangannya dan mengenyitkan mata hazelnya sekadar mengusik.
" So , Aiman dan korang yang lain. Hanis tak banyak cakap dan ada suara yang boleh buat korang ternganga atau lebih parah , jatuh cinta. Got it ? " kata Khai pada ahli kelab muzik dan mereka balas dengan anggukkan.
Jam tangan Nike yang berwarna hitam Hananis tilik. 3.25 pm. Dia memandang Khairul dan Khairul menganggukkan kepala sebelum bersuara , " Semua boleh bersurai dan jangan lupa bayar yuran kelab muzik , ya. "
Hananis terus mengorak langkah ke padang yang tidak jauh dari bilik muzik. Mask hitam ditarik menutup mulut semula. Rambut dibuka , dikemaskan kemudian diikat semula. Hananis memusingkan badan ke belakang. " Asal kau ikut aku ? " tanya Hananis mendatar. " Kau dah bawak lari hati aku , so aku kenalah kejar. " kata Akasyah sambil mengenyitkan mata. " Whatever , annoying. " dan dia meneruskan langkah ke arah padang. Tiba-tiba dia berhenti melangkah dan pandang Akasyah. " Please jalan kat depan , aku tak suka lelaki jalan belakang aku. Cepat!" kata Hananis tegas. Akasyah pula terus emngangguk dan menurut saja.
It's time to plaaaaaaay!!! jerit hati Hananis, gembira.
--
Hey assalamualaikum!! Thank you awooook @SeorangHamba
YOU ARE READING
Hananis
Teen FictionSaya tak reti nak buat sinopsis untuk cerita niiii ! Bacalah kalau nak tau. Dalam cerita ni terdapat banyak lagu dan video so , enjoy selaluuuuuuu . nohatejustlove!