Ik ben hier een aantal keer voor genomineerd, maar vond het onzin, maar jullie kennen de sociale druk en ik wilde dit doen voor het leek of ik zo onpopulair was dat niemand me genomineerd had.
Geintje. Ik vond de vragen van de mensen die me nomineerden tof, dus ik heb ze gemixt en er hieronder dertien gebruikt. Cacaoboon NinaSneijers toDarcy Bovendien heb ik stiekem altijd al een rantboek willen hebben, maar zoiets is alleen leuk als je denkt dat mensen behoefte hebben aan je gedachten en bezigheden. En dat heb ik niet, ik ben vrij apart en abstract als ik rant namelijk.
Hier komt 'ie hoor:
1) Wat voor hangertje zou je graag aan je ketting willen hebben?
Een vlieger. En dan zou ik willen dat mijn vriendje een anker heeft. Dat ik zijn vlieger ben en hij mijn anker. Of andersom. Een mooiere relatie kun je misschien wel niet hebben.2) Als je de rest van je leven nog maar naar één artiest mocht luisteren, wie zou dat dan zijn?
Deze is moeilijk. Heel moeilijk. Ik luister alles van pop tot folk tot alternatief tot musical. Alleen geen reggae en industrial metal en hardcore en dat soort dingen eigenlijk. Ik hou van lieflijkheid.
De laatste tijd luister ik veel folk, maar er is maar één koningin. Als ik nu kiezen moest, zou ik de rest van mijn leven naar Maaike Ouboter luisteren. En schreef ik een gedicht als eerbetoon aan Lorde. En vertaalde alle liedjes van Taylor als eerbetoon aan haar.3) Liever gedachten lezen en beïnvloeden of liever jezelf kunnen teleporteren?
Gedachten lezen en beïnvloeden is enorme privacy schending en volledig verkeerd. Maar man, wat klinkt dat aantrekkelijk. Ik heb een diepgaande obsessie voor mensen. Dus ik zou hun gedachten niet beïnvloeden, maar wel lezen.
Ik ben gek op reizen, dus teleportatie trekt me niet zo aan.4) Wat zou je later het liefst willen zijn, behalve schrijfster?
Eigenlijk ben ik geen schrijfster op dit moment, maar als die niet meedoen mag, zou ik gaan voor speechschrijfster. Ik weet dat het valsspelen is, maar ik hou zo erg van speeches schrijven. Echt jammer dat er nooit betogen gevraagd worden in schrijfwedstrijden. Gelukkig volg ik nu cursussen retorica aan de Uni van Leiden voor school, dat is echt heel tof. Elke week een speech schrijven, voordragen voor een aantal mensen en dan commentaar krijgen. Echt gaaf.5) Ben je feminist, en zo ja/nee, waarom?
Ik ben zeker feministisch, vrouwen zouden gelijke rechten moeten hebben als mannen. Tegelijkertijd denk ik dat je realistisch moet zijn: mannen en vrouwen zijn anders, en je kunt iedereen slechts gelijk behandelen door ze ongelijk te behandelen (bron: mama).
Maar het is belachelijk een bepaalde bevolkingsgroep anders te behandelen op basis van hun anders-zijn. Dus daarom ben ik overtuigd feminist.6) Wat is je mening over sociale media?
In plaats van argumenten leven we in een gevoelsmaatschappij. 140 tekens: net ruimte genoeg om te zeggen "vind ik leuk". Nou ik niet. Maar in plaats van discussies sta je op die manier tegenover elkaar. Jij vindt wat en ik vind wat en we zeggen niet waarom en staan op die manier niet open voor een compromis, een discussie 'op niveau' of wat dan ook. Dat is een nadeel.
Het wordt een voordeel als mensen wel de discussie opzoeken, wel beargumenteren, wel durven twijfelen. Geweldig vind ik dat aan social media. En natuurlijk de contacten met de hele wereld, echt zo ongelooflijk mooi en leuk!Wat voor hangertje zou je graag aan een ketting hebben?
Artiest vraag
Gedachten vraag
Sociale media vraag
Speech vraag
Feminisme vraag
Wie zou je graag willen ontmoeten?7) Wie zou je graag willen ontmoeten?
JK Rowling natuurlijk. Maar die vind ik wel erg cliché binnen deze cirkels, waarin iedereen met enige waardigheid en smaak snapt waarom dit een cliché antwoord is. Dus in dat geval Ed Sheeran of Justin Bieber. Van Ed Sheeran ben ik fan, Justin Bieber heb ik niet zoveel mee. Ik denk echter dat beiden een fascinerende persoonlijkheid hebben. Dit geldt ook voor Donald Trump en Poetin. Of Kim van Noord-Korea. Zou ook tof zijn. Ik ben echt slecht in kiezen hierin :$8) Ben je langer dan 1.70?
Ja, twee hele centimeters. Of drie. Nog geen modellen-lengte dus (nog afgezien van het gezicht), maar toch behoorlijk lang. Soms echt irritant, klein zijn lijkt me fijn. Al was het maar omdat mijn vier beste vriendinnen een gemiddelde lengte hebben van 1:63. Dat is echt irritant als je in een aula staat en je kan ze niet horen.9) Wat vind je van gekookte aardappels?
Meestal vind ik dit de minst lekkere variant van aardappels, maar soms krijgen we aardappels van "ome Wim", die geen oom is maar zo noemen we hem want hij is oud en hij is nog ergens iets van familie en brengt dus aardappels. In ieder geval, als we die aardappels krijgen, zijn gekookte aardappels perfect.
Het liefst heb ik echter patat, gelukkig eten we dat elke week wel één of twee keer.10) Wat voor genres schrijf je?
Ze noemen dit poëzie. Ik noem het Sinerklaasrijm met een bedoeling. En soms dat niet eens. Ik schrijf gewoon en dan rijmt het. Poëzie vind ik kunst, waar ik diep respect voor heb, en ik vind dat 99,9% op Wattpad (een enkel individu uitgesloten) die titel niet verdient qua gedichten. Inclusief ik. Daar ben ik heel hard in. Maar het is wel zo.11) Wat is he schrijversdroom?
Het idee waar ik nu mee bezig ben, afmaken. Dan het schrijven als verhaal en daar oprecht trots op zijn. Ik ben het nu, maar het plot is ingewikkeld dus ik weet niet goed of het afkomt.
Het is iets met ontvoering en ik ben bang voor de associaties met badboy verhalen waarvan er best een aantal zijn op Wattpad. Dat is het dus totaal niet. Het wordt heel tof. Als het wat wordt.12) Beste liedje ooit?
Millionaires, van the Script. Ik ga niet uitwerken waarom, dat komt terug in dat verhaal dat ik hierboven beschreef. Het geeft voor mij de mooiste vorm van romantiek weer (let op: niet van liefde, dat is iets anders). Dit heb ik trouwens wel al eens beschreven in een schrijfwedstrijd van Fee, toen ben ik daarop afgevallen. Dus hierbij mijn revanche.Just kidding, luf you en het was terecht. Maar het moest toch even gemeld worden eveneens
13) Geloof je in toeval?
Nee, ik geloof niet in toeval. Ik geloof in bedoelingen. Als ik tegen een jongen opbots, oke dan is dat toeval. Als ik echter zo met hem een gesprek opstart en hij blijkt De Ware te zijn, is het geen toeval dat ik hem heb leren kennen: we raakten namelijk aan de praat en daardoor leerden we elkaar kennen. Maar iets klopt niet in deze redenering en zodra ik het weet meld ik het. Want ik denk dat ik ergens toch in toeval geloof. Ik wil gewoon niet dat het er is. Het leven lijdt al onder zinloosheid en ik wil zingevend zijn.Dankjewel allemaal voor de nominaties, ik ga niet door nomineren. Van die mensen bij wie ik er zeer geïnteresseerd in ben, kan ik makkelijk aan die info komen of ze hebben dit al gedaan. En ik ben lui. Sorry.
-x A
JE LEEST
Gedichten
PoetryNederlands en rijm Stijlmiddelen erbij Klankherhaling en woordenbrei Inhoud bedacht speciaal door mij Omdat al het leven er mag zijn