A/N; ik wilde eigenlijk pas morgen updaten máár omdat ik vandaag lekker weekend heb én al (voor mij is dit al) 118 lezers heb doe ik het lekker nu al. Volgende update komt zondag! X
De volgende morgen werd ik wakker in een leeg bed. Nieuwsgierig sloop ik de slaapkamer uit en keek rond in de woonkamer waar ik mijn kledingstukken verzamelde maar geen spoor van Viktor vond. Met een vreemd gevoel stapte ik onder de douche en kleedde me hierna aan.
-
Met een klap trok ik de deur achter me dicht, stapte de lift in en hierna het gebouw uit. Gedesoriënteerd keek ik rond en ik haalde opgelucht adem toen ik de straat herkende. Ik liep terug naar de Sugarfactory waar ik mijn fiets ophaalde en zette koers naar Bo.
-
'Waar was jij vannacht opeens?'
'Lang verhaal, niet de moeite waard om te vertellen. Heb je al ontbeten?'
Ze knikte, sleurde me mee naar de keuken en duwde me op een stoel.
'Je gaat het me toch maar vertellen'
Ik pakte een croissant die ik besmeerde met jam en begon aan het verhaal van vannacht. Ik vertelde Bo dat ik bij Viktor was geweest en voornamelijk dat hij al weg was toen ik vanmorgen wakker werd.
'Wat heb je toen gedaan?'
Ik keek haar fronsend aan.
'Hoezo wat heb ik toen gedaan? Ik ben gewoon dat appartement uitgelopen en heb de deur achter me dicht getrokken'
Bo sloeg met haar hand tegen haar voorhoofd aan.
'Zeg me dat je dit niet meent'
Ik haalde mijn schouders op.
'Misschien was hij wel gewoon ontbijt gaan halen'
'Nou dan had hij maar een briefje neer moeten leggen hoor'
Bo pakte mijn telefoon van tafel en drukte op de home knop om hem te ontgrendelen.
'Bo, wat ben je aan het doen?'
'Misschien heeft hij je wel een berichtje ge-. Ja hoor Deem, je telefoon is leeg'
Ik haalde nogmaals mijn schouders op.
'Heb je misschien iets anders te drinken dan water?'
Bo wees naar de koelkast die ik dankbaar open trok en het pak sap er uit haalde. Terwijl ik het in een glas schonk hoorde ik Bo rommelen in de woonkamer. Een paar minuten later stak ze triomfantelijk mijn telefoon in de oplader. Toen het piepen uitbleef legde Bo zich er eindelijk bij neer dat Viktor gewoon weg was gegaan vanmorgen.
'Wat een lul zeg'
Ik glimlachte.
'Ach, mannen'
-
De receptie waar JMW voor was ingehuurd was voornamelijk erg saai. Ik deelde goodiebags uit bij binnenkomst en kreeg om kwart voor 11 te horen dat ik naar huis kon. Dankbaar knikte ik Bas toe en verliet de ruimte. Zin om mezelf om te kleden had ik niet en daarom fietste ik in mijn hostess kleding vanaf het Grand Hotel terug naar huis. Onderweg fietste ik langs het appartement van Viktor en even kwam ik in de verleiding aan te bellen. Ik remde aan de overkant van de straat en keek naar de bovenste verdieping van het gebouw. Nadat ik geconcludeerd had dat alle lichten uit waren stopte ik mijn oortjes in mijn oren en opende Spotify. Met de troostende klanken van Daughtry fietste ik door naar huis.
-
'Ben thuis!'
Annemarie en Edwin zaten in de woonkeuken gebogen over een aantal brochures. Ik gooide mijn rugzak op een van de stoelen en liet mezelf op een andere stoel vallen.
JE LEEST
Opkomst
FanfictionDemi heeft eindelijk haar plaatsje gevonden. Een fijne opleiding, leuke vriendengroep en een leuk bijbaantje. Eigenlijk is het enige wat nog ontbreekt een liefdesleven. Wanneer Demi gevraagd wordt te helpen bij de seizoensopening van Ajax krijgt ha...