Sedar dari pengsan, Raisha terkejut kerana berada dalam satu bilik .
Tiba-tiba seorang lelaki masuk.
"dah bangun pun, hye baby"kata seorang lelaki bertopeng yang hanya dapat melihat mulutnya. Lelaki itu berbadan tinggi lebih kurang 183 cm."Kau siapa?"soal Raisha dengan nada yang tinggi.
"Cool relax," -Mr kidnappers
"Kau nak apa ha? Kau cakap sekarang" semakin tinggi nada Raisha.
"Ok simple, aku nak kau kahwin dengan aku" jawab lelaki itu.
"Eh aku tak kenal kau, sedap je suruh aku kahwin hello? Kau ingat kau bapak aku ke?" Raisha
"Kalau kau tak nak kahwin dengan aku simple answer aku akan buat hidup kau sengsara kau nak?" kata lelaki itu sambil mendekati Raisha.
"Aku tak kenal kau, boleh faham tak?"- Raisha
"Ok tak pa, aku bagi kau masa 2 minggu lepastu aku akan masuk minang kau" kata lelaki itu.
"Lepaskan akulah! Hantar aku balik!" Jerit Raisha
"Wauu! Ok fine aku hantar kau balik, Tapi ingat dalam tempoh dua minggu aku masuk minang" ugut lagi lelaki itu.
Raisha hanya membalas jelingan mata.
Akhirnya lelaki itu bukak ikatan tali di tangan Raisha dan menghantar ke tempat kerja semula.
"Kau ingat apa aku pesan" tegur lagi lelaki itu sebelum Raisha keluar dari kereta itu.
Keluar sahaja dari kereta, dia terus masuk ke hijonya dan dipandu laju ke rumahnya.
"Siapa lelaki tu sedap-sedap nak suruh aku kahwin ngan dia, kenal pun aku tak ni nak kahwin memang tak la, Ya Allah selamatkan lah aku."
Raisha terfikir-fikir tentang perkara ini sehingga membuatkan dia terlelap.
____________________________________7.20 pagi
" Morning Isha" tegur Puan Aishah
"Morning Mama" jawab Raisha sambil menuangkan air di dalam cawan.
"Balik pukul berapa malam tadi" soal Puan Aishah
"Pukul 12 malam, banyak sangat kerja nak kena siapkan malam tu jugak" -Raisha
"Lepasni, kalau tak larat cakap je dekat bos" tegur Puan Aishah
"Ye la ma, Raisha pergi dulu tau Assalammualaikum" Jawab Raisha dengan menghulurkan tangan.
YOU ARE READING
Mr.Kidnapper, My Husband [Completed]
Roman d'amour[#Wattys2016] "Pulp!" Seseorang menutup mulut Raisha sehingga dia pengsan "Kau nak apa ha?" Soal Raisha yang masih diikat pada kerusi "Aku nak kau kahwin dengan aku kalau kau tak nak I'll make your life hancur do you want?" Dia gila ke apa? Culik ak...