Bab 11

40.2K 1.2K 39
                                    

Selesai lunch mereka berbalik kepada kerja.

Habis waktu kerja, Sedang Raisha mengatur langkah ke parking hijonya kelihatan Daniel sedang menunggu di depan hijonya.Daniel dengan bergayanya memakai spec mata hitam dan baju kemeja, dibukaknya cermin mata itu dan mengelip sebelah mata kepada Raisha.

"Eiyuu, buang tabiat apa tetiba kelip mata kat aku , tapi hensem perh boleh cair siot"

Perlahan-lahan Raisha mengatur langkah ke hijonya dan mendekati Daniel.

"Nak apa tetiba datang office aku?"-Raisha

"Nak kau la" balas Daniel dengan sekali lagi dikelip mata kepada Raisha

"Jangan main-main please i'm serious now'- Raisha

"Jom?" -Daniel

"Mana?"-Raisha

"Kahwin"-Daniel

"Halamak kau ni! Ni buat aku tak selesa ni serious la aku nak balik ni"-Raisha

"Okay okay, teman aku jalan-jalan jom"-Daniel

"Tak nak ar"balas pendek Raisha

"Okay tak nak ehh, aku dukung kau kat sini nak?" Ugut Daniel

"Ye lah! Haih" -balas Raisha sambil mehentak kaki.

"Tahu pon nak, jual mahal konon tengok la Raisha kau akan jatuh cinta dengan aku i'll make you falling in love with me" -Daniel bermonolog

Raisha hanya mendiamkan diri dan mendengar lagu di radio.Dia hanya mengikut sahaja destinasi yang ingin dibawa Daniel.

"Dah sampai"-Daniel

Raisha memandang sekeliling iaitu di sebuah taman tasik yang sangat lawa.

"Jom main basikal yang naik dua orang terus" ajakan Daniel

Nak tak nak Raisha hanya akur kerana dia tahu Daniel akan buat apa sahaja untuk memaksa dia.

Mereka pon menaiki pacuan dua roda itu.Konon-konon pasasangan yang sweet padahal tak.

"Ko pikir sweet ke ha? Buat cenni" -Raisha

"Okay lepas ni kita gi makan" -Daniel

"Ye la, Daniel, kalau aku nak makan pizza boleh tak tetiba craving pizza please please" Raisha membuat muka comel.

"Gila ar dia ni bapak comel do serious tengah cair, Raisha kenapa mesti buat muka kau tak tahu ke aku melting"-(Monolog Daniel)

"Okay okay" Daniel hanya dapat berbalas setuju selepas melihat muka Raisha.

Sampai di restoran Pizza hut, terus dipesan pizza.

"Raisha,kau dah ready ke nak kahwin ngan aku? Tak takut?"

"Ready ke tak? Kau still paksa aku kan.. takut? For what? Mr.kidnappers?" Soal Raisha

"First night" balas pendek Daniel

"Eii kau boleh tak payah cakap macam tu boleh tak? Aku cucuk kau kat sini gak" kata Raisha dengan menunjuk pisau yang ada atas meja.

"Eleh setakat pisau tu bukan tajam pun haahahahha" tergelak-gelak Daniel.

"Haihs dah ar pizza dah sampai aku nak makan, kau jangan cakap pasal benda tu dah hish" terus dipotong pizza oleh Raisha.

P/s:hye guys maybe dalam dua bab lagi diorang akan kahwin so kalau nak tahu keep reading gaiss 😉😘,
Abaikan sebarang typo😂👌
Vote ❤👇 komen 👇

Mr.Kidnapper, My Husband [Completed]Where stories live. Discover now