Bab 28 (papa,mama)

23.9K 766 12
                                    

Are you malay?

Opkos why?

Sebab bila saya tegok awak air liur saya malayleh 😜

Chiaaa !! 😂💕💕🙈

*********

Raisha mengajak Daniel membeli-belah di 'shopping mall'. Bermacam-macam jenis makanan dibelinya.Ais krim,kek coklat,biskut dan pelbagai lagi pencuci mulut yang manis-manis.Daniel hanya melayan karenah isterinya.

Ilya mengenggam tangan sekuat-kuatnya.Geram melihat Daniel dan Raisha bermesra di shopping mall itu. "Kau tunggu Raisha plan aku hari tu tak jadi, tak pa ada lagi" Ilya mengetap kedua-dua bibirnya sambil memandang tajam Raisha.

Dalam perjalanan pulang ke rumah.Raisha terperasan satu gerai yang menjual durian di tepi jalan."eh awak berhenti jap, saya nak beli durian tu macam sedap je" Raisha menepuk laju bahu Daniel yang sedang memandu itu.Cepat-cepat ditekan brek keretanya itu.

"Nak 5 biji Durian yang sedap-sedap tau cik" Raisha hanya membuka tingkapnya.Penjual Durian itu memilih durian dan meletakkan Durian di kedudukan belakang kereta.Habis bau durian satu kereta itu."wahh sedapnya bau durian ni, nanti bukak tau awak kat rumah" pinta Raisha

"Ye awak, untuk awak apa-apa pun boleh" senyum Daniel walaupun di sudah tidak tahan dengan bau durian itu.

Sampai di rumah, Daniel membuka dua biji durian terus.Hampir sebiji setengah dimakan Raisha setengah sahaja dimakan oleh Daniel.

"Awak, saya pelik la kenapa awak lain sangat ni makan pun tak menentu sekejap nak makan yang manis sekejap nak makan yang masam" tegur Daniel semasa Raisha sedang menikmati durian.

"Suka hati sayalah, awak sayang saya kan.. awak sendiri cakap untuk saya apa-apa pun boleh janganlah tanya hehe" Raisha menunjukkan giginya yang teratur itu.Timbul perangai mengada-ngadanya.

Hari berjalan demi hari,masa berjalan demi masa,menit berjalan demi minit akhirnya sudah 10 minggu bermaksud sudah 2 bulan 2minggu kandungan Raisha.

Hari ini pula adalah hari jadi Daniel.Dia ingin membuat kejutan tetapi idea untuk buat dirumah sudah Daniel lakukan semasa sambutan Hari lahir dia."ar!! Idea? Idea? Raisha termenung dengan jarinya satu-satu mengetuk meja officenya.

"menung apa?" Soal Damia

"Ha! You birthday Daniel esok hari ni, so I nak bagitahu pasal baby ni tapi I tak tahu lah nak surprise dia macam mana. You ada idea tak?" Soal balik Raisha

"Oh, ermmmm" Damia berfikir beberapa minit.

"Ha!" Terus Damia mengetuk meja

"Hish you ni terkejut baby I..Baby are you okay? Ni aunty Damia yang terkejutkan mama" Raisha mengusap perutnya walaupun kandungannya baru berusia dua bulan.

"Eh sorry-sorry camni you mesti tak bagitahu family you lagi kan?" Soal Damia

"Mestilah husband I pon tak tahu"jawab selamba Raisha

"Okay you explain kat dua-dua pihak family you, cakap nak buat birthday surprise lepastu you cakap depan semua family you" terang panjang lebar Damia.

"Ha betul jugak tu kk thanks"

Terus Raisha menelefon kedua-dua belah keluarganya dam memberitahu rancangannya. Kedua-dua pihak setuju dan buat makan malam besar-besaran di rumah Datin Ina dan Dato' faez.

"Hello Daniel,malam ni makan kat rumah mama tau, mama masak istimewa.Isteri kamu pon mama dah jemput" kata Datin Ina didalam telefon

"Okay ma nanti dalam pukol 8 malam Daniel sampai sana sebab harini banyak pulak kerja" balas Daniel

"Okay see you bye"

Seterusnya Raisha membeli baju kemeja berwarna 'dark blue' sebagai hadiah. Biru gelap adalah warna kegemaran Daniel. Hadiah yang paling besar pula adalah tentang kandungannya itu.

"Baby, hari ni papa akan tahu yang baby ada dalam perut mama ni.Exited pulak mama nak bagitahu"

Jam menunjukkan pukul 7.45, segala makanan dan segalanya telah disiapkan.Semua lampu telah ditutup.Sekarang hanyalah tunggu Daniel untuk pulang.

Jam tepat pada pukul 8 malam.Kedengaran bunyi enjen kereta Daniel yang baru sampai."eh kenapa macam tiada orang" perlahan-lahan Daniel menolak pintu rumah yang besar itu.

"Surprise!!!!" Semua menjerit sekuat-kuatnya nasib rumah jiran tidak terlalu dekat dengan Rumah Datin Ina dan Dato' Faez

"Wahh thank you semua, tak sangka korang plan macam ni, siapa yang first plan ni? " Daniel terharu sangat. Segala penat lelah bekerja semua hilang.

Semua tunjuk kepada Raisha.Reaksi Raisha hanyalah senyum yang menampakkan giginya.Mereka pun makan makanan yang dimasak oleh Datin ina dan puan Aishah. Selepas kenyang, ada yang tersandar di sofa dan ada jugak yang berborak.

Raisha pula mengajak Daniel pergi ke tepi kolam.Hanya mereka berdua sahaja di situ. "awak nak cakap apa?" Soal Daniel

"Saya nak bagi hadiah ni" Raisha menghulurkan sebuah kotak yang berisi baju kemeja itu.

"Thank you"

"Ada lagi" Raisha mengeluarkan lagi satu sampul kecil.

"Apa ni? Travel?"

"Bukan bukak la" -Raisha

"Apa ni?" Soal lagi Daniel selepas melihat gambar kandungan Raisha. Yang dia nampak hanyalah bintik kecil

"Serious tak tahu?" -Raisha

"No apa ni?"

"I'm pregnant dah 10 weeks" Raisha senyum kepada Daniel

"Seriously?"

Raisha mengangguk laju

"Actually dah lama nak bagitahu tapi masa tu saya nampak awak dengan " tidak sempat Raisha menghabiskan kata-katanya Daniel meletakkan jari telunjuk di bibirnya

"Shhh, ni lah hadiah yang paling berharga saya pernah dapat. Thanks awak i promise akan jadi papa yang terbaik untuk baby kita ni" Daniel mengusap lembut perut Raisha

"Insyaallah" balas Raisha

"Hye baby, tak sabar nak tunggu kamu keluar cepat-cepat la keluar " Daniel bersuara sambil telinganya rapat dengan perut Raisha.

"Awak, jom bagitahu diorang mesti diorang happy bila dengar berita ni" ajak Daniel dengan manarik tangan Raisha

"Perhatian!!!" Daniel mengetuk sudu dan garfu di depan Dato'faez, Datin ina, Hana, Puan Aishah dan Encik Ahmad.Mereka semua berkumpul di ruang tamu.

"Kiteorang ada berita baik nak bagitahu papa mama semua kat sini" kata Daniel

"Apa dia?" Soal Dato' Faez

"Ha! Kakak naik pangkat!" Sampuk Hana

"Eh no no" balas Daniel

"Habistu?" Soal Puan Aishah pula

"Cepatla Daniel" Datin Ina pula bersuara.Nampak semua sangat teruja nak dengar berita itu.

"Okay, tak lama lagi Daniel jadi papa and Raisha jadi mama!" Kata Daniel dengan semangatnya

"Alhamdulillah" semua sangat gembira lagi-lagi Puan Aishah dan Encik Ahmad nak menyambut cucu yang pertama.Eh tak lupa juga si Hana nak jadi mak cik.

"Ni" Raisha menghulurkan gambar kandungannya itu.Semua berebut nak tengok

"Berapa weeks?" Soal Dato' Faez

"Baru 10 weeks" jawab Raisha

"Mesti comel macam mama kan" Kata Puan Aishah

"Eh macam mummy la" Datin Ina pula bersuara

"Eh dah dah! Macam auntie dia okay okay!!" Dengan semangatnya Hana bangun dan berkata sambil tangannya terbuka luas.

Semua ketawa melihat telatah si Hana itu.Memang Hana ini seorang yang lucu kalau dia tak da memang tak meriah sesuatu majlis.

P/s: satu family dah tahu..Kalau Ilya tahu korang rasa apa jadi kat Raisha?? Kk baca baca!!
Jangan lupa vote patu komen la! 🙏🙏🙏🙏🙏🙏

👇❤

Mr.Kidnapper, My Husband [Completed]Where stories live. Discover now