Hari ni, hari yang paling Raisha menggelabah. Mana tak, Raisha bakal begelar Isteri orang dan jauh dari keluarga.
"Raisha, mama nak pesan sebelum Raisha jadi isteri orang ingat tau jaga percakapan dengan suami jaga adab, lepastu rajin-rajinlah jenguk Mama papa dekat sini tau i love you Raisha ingat mama pesan ni" Puan Aishah menyapu ubun-ubun Raisha semasa mereka di dalam bilik persiapan.
Sebelum Raisha masuk ke dalam Masjid papanya pula pesan
"Ni nak jadi isteri orang ni ingat syurga bawah tapak suami lepas ni tanggungjawab papa dah serah dekat dia, Raisha hormat suami tu"
"Ye pa, insyaallah pa, terima kasih" -Raisha memeluk papanya.
Hati Raisha mula gelisah, manakala Daniel pula memerhati Raisha.
"Tengku Daniel Bin Faez, aku nikahkan engkau dengan Raisha Azzahra Binti Ahmad dengan mas kahwinnya Rm300 tunai"
"Aku terima nikahnya Raisha Azzahra Binti Ahmad dengan mas kahwinnya Rm 300 tunai"
Dengan sekali lafaz Raisha sah begelar isteri Daniel atau digelar mr kidnappers.Perasaan Raisha ketika itu tidak dapat digambarkan.
Selesai sahaja lafaz Daniel memandang ke arah Raisha dan mengelip sebelah mata lalu diangkat kenin tanda dia milik Raisha. Malu Raisha dibuatnya.
Ibu bapa dan ahli-ahli keluarga yang lain sibuk melayan tetamu yang hadir.
"Hye wife, tonight"Daniel dengan sekali lalu disebelah Raisha dia berbisik, ketika itu pula Raisha sibuk melayan rakan-rakan nya.
"Mak!!" Hati Raisha dah tak menentu.
Selesai semua tetamu pulang ahli -ahli keluarga kedua-dua pihak rehat di ruang tamu rumah Datuk Faez dan Datin Ina.Manakala Raisha pula rehat di dalam bilik dan menukar pakaian pengatinnya itu.
Knok!! Knok!!
Diketuknya pintu bilik itu oleh Daniel sebelum masuk."Ha masuk la" -Raisha
"Turun lah semua ada kat bawah diorang dah nak balik jom turun" ajak Daniel
"Oh ok jom"- balas Raisha
"Wah meriahnya berborak, borak ape ni " Daniel menyampuk perbualan saudara maranya itu
"Lawanya mak su ni" tiba-tiba anak kepada kakak Daniel bersuara. Kiranya anak buah lelaki Daniel.
"Aip ni Pak su punyalah !!" Terus dipegang tangan Raisha
"Alaa pak su ni, kenapa mak su tak tunggu rayyan"
Raisha hanya tersengeh dan ahli-ahli keluarga pula ketawa besar.
Suasan semasa itu sangat meriah dan bising."Okla Daniel akak balik dulu, Raisha jaga adik akak elok-elok ye i trust you" pesan kakak Daniel sebelum pulang ke rumahnya.
"Bye mak su sayang mak su!" Sengaja Rayyan menekan sedikit semasa sayang mak su.Daniel hanya memandang Rayyan
"Dah-dah pegi balik" sengaja Daniel menyuruh anak buahnya balik kerana cemburu.
Akhirnya semua saudara mara mereka balik.Tinggal ibu bapa dan Hana sahaja.
"Raisha, mama papa balik dulu tau jaga diri elok-elok" disalam tangan kedua tangan ibu bapanya.
"Kak, aku balik dulu kak kak tonight jeng jeng" Hana mengusik kakaknya
"Haish kau ni"-Raisha mencuit tangan adiknya Hana.
*dalam bilik*
"Hye wife" Daniel mendekati Raisha yang duduk di meja makeup.
"Hye husband, dijatuhkan sanggul rambutnya yang panjang itu dan mendekati lagi Daniel"
Sekarang ni Daniel pula yang takut.
"Wuish kau nak buat apa ni raisha? Nak goda aku ke ape ni? Tapi lawanya dia rambut dia mata dia fuhh!!" (Monolog Daniel)
"Kau nak kacau aku Daniel? Tunggu tunggu sekarang siapa kacau siapa hahahhahaah"
Raisha memegang pipi daniel dan lebih dekat dan berbisik
"Takut ke husband?"
Daniel semakin cuak.
"Hah! Pikir ape? Tahu cuak..Dah ar aku nak tido" terus Raisha meniup telinga Daniel.
"Oh malam ni kau kenakan aku tak pa tak pa aku bagi peluang esok hahaha tunggu la my turn"(Daniel menolog)
Daniel pun baring di atas katil dan berbisik "good night wife"
Vote
👇
YOU ARE READING
Mr.Kidnapper, My Husband [Completed]
Romance[#Wattys2016] "Pulp!" Seseorang menutup mulut Raisha sehingga dia pengsan "Kau nak apa ha?" Soal Raisha yang masih diikat pada kerusi "Aku nak kau kahwin dengan aku kalau kau tak nak I'll make your life hancur do you want?" Dia gila ke apa? Culik ak...