Bab 27

23K 775 17
                                    

Dah 2.45 k baca! Tq so much much much much 😭😭 terharu author thanks yg keep reading tu 💕💞💞
*******

Bab ni kesian Raisha 😢 tapi ada yang akan memberi semangat untuk Raisha? Nak tahu? Well baca dulu.. Tapi en geram pulak dengan Ilya dulu dia curang dengan now nk rampas Daniel balik 😏😏.

"Awak tahu tak kopi apa paling manis?"
"Tak. Apa dia?"
"Kopilih aku dari dia"

🙈❤❤

*******

Hari ni Raisha masuk kerja semula."you dah sihat ke nanti pening lagi" tanya Damia

"I dah okay, dont worry kayh"balas Raisha menggosok lembut bahu Damia.

"Uwerk"Raisha hampir termuntah terus di pergi ke tandas.Damia rasa ada tak kena dengan Raisha.

"Raisha you pergi klinik la, lunch nanti sebelum makan kita pergi klinik" Damia memaksa Raisha risau dengan keadaan Raisha.

Waktu lunch

"Jom masuk" Damia menolak pintu klinik itu.Mereka menunggu sehingga nombor giliran dipanggil.Raisha terpandang seorang wanita yang sarat mengandung tiba-tiba satu ukiran senyuman terukir di bibirnya.

"Bila la turn aku pula nak jadi seorang ibu"

Akhirnya nombor giliran dipanggil.Raisha duduk di kerusi sebelah doktor."ye puan Raisha sakit apa?" Soal doktor

"Seminggu dua minggu ni saya kerap pitam lepastu muntah-muntah, tak boleh bau pelik-pelik" terang menerang Raisha

" oh i think you sakit perempuan ni, lets check" kata doktor

"Ha? Sakit perempuan"

"Okay awak nampak tak bintik hitam tu, that's your baby and taniah you pregnant 6 weeks"kata Doktor itu.

"Seriously doktor my friend pregnant?" Sampuk Damia

"Yup, so ni anak pertama ke?"soal Doktor lagi

"Haah" sepatah Raisha menjawab

"Well tu normal sebab biasanya anak first memang selalu ada alahan macam ni maybe two or three month you akan rasa cepat letih, pening sebagainya so I nak you rehat secukupnya" Doktor memberi nasihat.

"Okay doktor thanks" Perasaan Raisha ketika itu susah untuk digambarkan kini dia berbadan dua Tidak sabar untuk dia memberitahu berita ini kepada kedua belah ibu bapanya.Lagi gembira bila Raisha akan melihat reaksi muka Daniel.Sekarang dia perlu banyak berehat kerana menjaga satu lagi nyawa.

"Taniah Raisha, wah nanti I jadi auntie mesti dia cute macam I"kata Damia sambil menggosok perut Raisha

"Eh mestilah cute macam mom dia" jawab Raisha dengan mengangkat kening beberapa kali.

"Daniel dengarlah apa I nak cakap, can you give me peluang ke dua?" Pinta Ilya memegang kedua-dua tangan Daniel

"No! I have my wife" jawab Daniel kasar dengan melepaskan tangannya dari pegangan Ilya.Susah bercakap dengan perempuan tidak faham bahasa ni

"No! You're mine and only mine"

"Raisha kejap eh I nak alih kereta orang dah hon suruh I alih kereta" Damia terus segera ke 'parking' kereta.

Tiba-tiba mata Raisha tertumpu kepada dua orang.Kejap tu bukan Daniel.Tapi dia dengan siapa? Timbul rasa tidak sedap hati.Perempuan itu pula memegang tangan Daniel dengan pakaian macam tak cukup kain.Rasa sakit hati, sedih, marah semua timbul.

Aku baru nak bagitahu kau Daniel pasal berita ni. Kenapa kau buat aku macam ni? Setitik demi setitik air mata Raisha jatuh.

Ilya perasan yang Raisha melihat dia dan Daniel.Lagi bertambah gedikla dia dengan Daniel.

"Raisha, are you okay? Why you menangis hey" Damia lap air mata Raisha menggunakan ibu jarinya itu.

"No I'm okay just happy sebab I dah jadi mom and tak sabar nak bagitahu family" dia terpaksa beebohong tak mahu kawannya risau.

"Oh I ingat apa lah tadi, dah jom makan" Damia lega mendengar kata Raisha. Walaupun semua itu adalah berlawanan.

"Ilya let me go! You jangan harap I nak balik dekat you" -Daniel

"I'll make you mine " Ilya mengeluarkan kata-katanya sesudah Daniel mengatur langkah ke kereta.

"Raisha kenapa ni makan la" Damia menggocang lembut tangan Raisha.Dalam fikiran Damia hanya berkata tadi gembira sekarang sedih mungkin emosi berbadan dua.

"Erm I tak de selera pula, you habiskan makanan you lepastu kita balik office yer" kata Raisha.Mana tak hilang selera makanan kalau dah nampak suami dengan perempuan lain lagi-lagi dengan emosi dia yang tidak tertentu.

Dekat office Raisha menerima lagi satu massagd dari nombor yang sama.

"Tadi you nampakkan that's me dengan husband you, tak sangka dia still sayang I. Daniel aku punya!"

Perempuan ni nak apa sebenarnya? Daniel still sayang? Mesti sebelum ni Daniel pernah ada hubungan dengan perempuan tu? Pelbagai soalan timbul di fikiran Raisha.

Sampai di rumah terus disedikan makan malam. Selesai memasak Raisha masuk bilik dan rehat.

Balil dari kerja tekak Daniel terasa haus.Dia ternampak satu notes kecil
"Kalau nak makan, saya dah sediakan atas meja.Saya penat saya nak rehat jangan kacau saya"

Hairan juga Daniel tak pernah lagi Raisha berperangai seperti ini.Dia pun memutuskan untuk tengok keadaan Raisha di bilik.Terlihat Raisha sedang tidur. "Mungkin betul kowt dia penat" kata Daniel sambil mengusap rambut Raisha yang menutupi matanya itu.

"Dah bangun dah sayang?" Soal Daniel serentak dia memberhentikan siaran televisyennya itu.

"Ermm" sepatah sahaja dijawab oleh Raisha

"Marilah duduk sebelah ni" ajak Daniel dengan menepuk-nepuk sofa yang lembut itu beberapa kali

Malas Raisha melayan Daniel, moodnya terus hilang apabila melihat kejadian di depan klinik tadi.Baru sahaja niat untuk memberitahu tentang babynya semua itu batal!

Dia naik ke atas semula dan sambung baring di atas katil.
"Baby, papa kamu dah ada orang baru, dia dah tak sayang mama lagi.Baby janji tau jangan tinggalkan mama." Raisha mengusap lembut perutnya itu dan bercakap kepada kandungannya seolah-olah ada dihadapan dia.Terus perlahan demi perlahan kelopak matanya tertutup.

Keesokkannya adalah hari cuti pekerja iaitu sabtu dan ahad.

"Kenapa ni awak?" Soal Daniel

"Tak de pape!"

"Tell me, kenapa awak lain dari semalam lagi tak syok la" soal lagi Daniel.Walaupun masa itu dia takut untuk tanya Raisha dengan mukanua yang berkerut.

"Tak syok? Eh takkan tak puas semalam bukan main syok lagi layan perempuan?" Balas Raisha

Daniel terdiam mungkin Raisha nampak semasa dia dengan Ilya No!!!

"Okay let me explain" Daniel menarik nafas dalam kemudian disambung semula " perempuan semalam tu ex tunang saya, masa saya pergi rumah dia nak jemput pergi butik pengantin lepastu lelaki yang bukak and ilya tu curang dengan saya..yang awak nampak semalam dia paksa-paksa saya pegang tangan kalau boleh nak je saya lempang tapi dekat tempat orang ramai kan" jelas panjang terang menerang Daniel.

Raisha terdiam dia menyesal menuduh Daniel tanpa soal siasat kerana terlalu emosi. Well biasalah perempuan selalu bertindak sebelum bercakap lepas dah tahu perkara sebenar terus terdiam, macam itu lah yang dirasa oleh Raisha sekarang.

Ikutkan hati nak sahaja dia beritahu Daniel tentang kandungannya itu tapi Hari lahir Daniel hanyalah lagi tiga minggu jadi dia simpankan hal itu dahulu.

P/s: ni baru sikit Ilya kenakan Raisha.lepas ni lagi teruk dia buat
korang rasa apa dia nak buat?
K nak tahu keep reading .. vote!
❤👇🙈

Mr.Kidnapper, My Husband [Completed]Where stories live. Discover now