Chapter 3
Ik werd wakker gemaakt door de warme zonnestralen op mijn gladde huid. De vogels floten een melodie van vrede. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht. Niets beter dan wakker worden van een heerlijk gefluit een aangename warmte. Ik deed mijn ogen op en ging rechtop zitten. Ik was nu al goedgezind. Ik kleedde me om en ging stilletjes naar beneden nadat ik mijn tanden had gepoetst. „Hey, lieverd!” Ik zag mama achter het fornuis staan.
„Hey mam”, zei ik terwijl ik haar een kus op haar wang gaf.
„Goed geslapen? Ik wou deze eerste dag in ons gloednieuwe huis speciaal maken. Kijk, ik heb lekkere pannenkoeken gebakken, met Nutella speciaal voor jou.” Ze toonde me een groot bord met een grote stapel pannenkoeken. De gesmolten Nutella droop eraf.
„Bedankt mam! Ik hou van je!” zei ik blij. Het zag er zo smakelijk uit. Mijn dag was nu al gemaakt. Ik stapte richting de living, die zich naast de keuken bevond. Daar zag ik mijn kleine broertje op de mat al met zijn nieuwe autootjes spelen. Ik lachte. Hij is zo schattig.
„Aan tafel!” onderbrak mama mijn gedachten. Ik keek om en stormde richting de tafel. Hij was gezellig gedekt me de pannenkoeken in ’t midden. Mijn broertje zat al over mij. Als er iets is waarvan hij verschrikkelijk veel houdt, zijn het wel pannenkoeken. Ik nam er een paar en smulde ze op.
„Waar is papa?” bedacht ik me opeens. „Hij is even in de tuin, de planten aan het beoordelen”, lachte mama. Papa is dol op de natuur en alles wat met planten te maken heeft.
Na het ontbijt besliste ik om de buurt wat beter te leren kennen. „Ik ben weg! Ik wil het hier wat beter leren kennen!” riep ik voor ik de deur dichtgooide, maar mama gooide er nog tussen: „Heb je je iPhone bij?” „Ja natuurlijk!” Moeders, ze zijn altijd zo bezorgt, soms word het me een beetje tè veel.
Ik zette mijn reis verder en stapte door de straat. Hier kon je eigenlijk best op straat zelf stappen, want hier kwamen toch nooit auto’s. Het briesje doorheen de warme lucht deed deugd. Ik was nu al dol op deze plaats. Een eindje verder kwam ik een park tegen. Een park? In onze straat? Dat is geweldig! Ik ging een kijkje nemen in het park. Het is er best.. gezellig. De regenboog kleurige bloemetjes geven een leuke sfeer. En het felgroene gras is super mooi! Na nog wat rondlopen door de straten keerde ik terug naar huis. De dag ging best snel voorbij. Ik ging naar boven terug op mijn bed zitten, wanneer ik plots een bericht kreeg.
Van: Lien
‚En? Bevalt het je? Ben je gestresseerd voor school? Ik mis je! Veel plezier nog verder! kusjes Lien’, waarop ik antwoordde:
Aan: Lien
,Het is hier top! We wonen vlakbij een park! Het is hier een zeer vreedzaam en rustig straatje en super gezellig! Ik kan niet wachten tot de school begint! kusjes April’
Het was ondertussen avond dus weer tijd om in bed te kruipen.
JE LEEST
The Unknown (Justin Bieber Fanfic) [Dutch]
FanfictionWanneer April moet verhuizen, moet ze ook van school veranderen. Haar ouders zijn zeer rijk en bijna nooit huis. April leert een mysterieuze jongen kennen. Hij zit bij haar in de klas en ze doet er alles aan om ook maar iets van hem te weten te kome...