Seoyoon didapur sibuk memasak makan malam mereka .Dia sedang memotong sayur didapur,tiba2 Jungkook datang memeluknya dari belakang "buat apa tu?" Jungkook berbisik ditelinga Seoyoon "ni tengah ajar sotong menari lagi Dope" sindir Seoyoon "hoho...sotong pun maju dalam bidang menari?terasa ke pasal tadi?merajuk la kira ni"Jungkook memandang Seoyoon "kya!tepi la sikit"Seoyoon menolak dagu Jungkool dibahunya tapi Jungkook tetap keras kepala "awak nak saya masak ni,kan saya goreng Bobbee awak" ugut Seoyoon "hahaha,kalau awak masak Bobbee kira khas untuk saya la"Jungkook mencium pipi Seoyoon "ya la,mana tahu kalau malam ni masakkan terakhir saya untuk awak"Jungkook terkejut dengan kata2 Seoyoon "Seoyoon!jangan cakap macam tu!pandang saya!"Jungkook memaksa Seoyoon memandangnya "please,lain kali jangan cakap macam tu"Jungkook mencium dahi Seoyoon & terus naik ke atas.
BTS & manager+ si penyibuk Hae Ra berkumpul untuk berbincang jadual photoshoot yang akan datang.BTS malas nak layan "Jungkook,kenapa Seoyoon tak datang sekali?"soal Jin "dia kena denda la hyung,balik lewat.Risau la"Jungkook mengeluh "don't worry la" Rap Mon memberi semangat 'balik lewat?masa sesuai' bisik hati Hae Ra "manager kalau tak ada apa untuk dibincang,saya nak pergi jumpa kawan.Penting!"Hae Ra meminta izin "ohh..sure2"balas managernya.
"Seoyoon ah,selamat bertugas ya..saya balik dulu"kawan Seoyoon terus pulang selepas menolong Seoyoon menyapu kelas.Seoyoon yang sedikit lemah hari ini terpaksa melaksanakan tugasnya."wow!ni Seoyoon kekasih hati Jungkook?"Minjae & Hae Ra datang tiba2 menyerang Seoyoon.Kebetulan Kyung pulang lewat juga dia merakam apa yang telah terjadi.Dia tidak berani nak masuk campur kerana Hae Ra boleh bongkarkan rahsianya bila2 masa."kau tahu tak Jungkook tu milik...aku!"Hae Ra menampar Seoyoon,datang si Minjae menumbuk perut Seoyoon buat dia melutut "bangun la,kenapa lemah sangat kau ni"Hae Ra menarik rambut Seoyoon "aku bagi kau last warning!" Kali ini Hae Ra menumbuk perut Seoyoon dengan kuat hingga Seoyoong pengsan.Kyung terkejut melihat kejadian itu dia segera menelefon Jungkook.
Jungkook menunggu Seoyoon yang masih dirawat di wad kecemasan.Doktor yang merawat Seoyoon pun keluar "kamu siapa?"soal doktor itu,dia tidak dapat mengenali Jungkook disebalik mask & topi yang dipakainya "oppa kepada Seoyoon,dia ok ke?"soal Jungkook yang mula mengalirkan air mata "dia akan sedar tak lama lagi.Kami akan pindahkan dia ke wad biasa.Saya mendapati kawasan perutnya mungkin dipukul/sebaliknya sehingga menyebabkan dia keguguran.Seoyoon seorang yang kuat sebab mampu bertahan mempertahankan nyawa"terang doktor itu "dia mengandung ke?"soal Jungkook lagi "ya,dia tak ada suami ke?"soal doktor itu pula "mesti la ada!"kata Jungkook "kalau macam tu ,saya minta diri dulu"doktor itu pub beredar.
Kyung datang ke hospital untuk bertemu dengan Jungkook "kook ah!!aku nak bagitau kau"kata Kyung "apa?apa dah terjadi?!"jerkah Jungkook "ni semua angkara Hae Ra!"balas Kyung "ha?"Jungkook terkejut.Kyung mengeluarkan Iphonenya & menunjuk video yang dirakam "kau send kat aku!aku nak pergi jumpa manager" Jungkook berlari & ingin berjumpa dengan managernya di Big Hit.
BTS & manager sedang menjamu selera .Hae Ra dengan muka tidak bersalahnya "manager!"jerit Jungkook.Semua orang *Bts+manager+Hae Ra * terkejut dengan kehadiran Jungkook yang berpeluh seperti baru dikejar oleh orang gila "kenapa ni Jungkook?"soal Suga "buang perempuan tu!Jungkook menunding jari ke arah Hae Ra "waeee?kenapa dengan kamu ni Jungkook?"soal manager "Hae Ra buat Seoyoon masuk hospital!"kata Jungkook dengan perasaan marah.BTS memandang Hae Rae.Hae Ra bangun untuk membela diri "awak ada bukti?"."Daebak!macam drama la pula"bunyi V "kya..taehyung!shh"tegur Jhope "ni video,sebab tu tadi dia nak jumpa sangat kawan dia"Jungkook menunjuk rakaman itu kepada BTS & manager."manager,sekarang ni macam2 boleh guna untuk edit" Hae Ra mula mencari alasan "sudah la Hae Ra!bukti ni dah kukuh.Saya sangat kecewa.Maafkan saya,saya terpaksa buang awak dari syarikat Big Hit" kata2 manager buat BTS gembira manakala Hae Ra menangis merayu kepada manager."hyung saya nak pergi hospital dulu" ahli2 BTS datang memeluk Jungkook untuk memberi semangat.
Jungkook duduk di kerusi yang disediakan.Sayu hatinya melihat Seoyoon yang ceria & selalu menyokongnya tapi sekarang terlantar di hospital."Seoyoon ah,jebal...bangun la.Saya tahu awak kuat.Kalau awak tak bangun siapa nak sokong saya?siapa saya nak kacau malam2"Jungkook menangis ditepi telinga Seoyoon.V & Jin mengintai Jungkook dari luar yang sedang menangis"hyung,pergi la tengok Kookie"mata V mula merah tahan menangis "hyung tak sanggup" Jin menangis dibahu V.Jimin datang bersama buah tangan "hyung kenapa tak masuk?kenapa muka macam menangis?soal Jimin "tak ada apa..esok la datang...jom balik"V,Jin,Jimin pun pulang..
Dah 1:45 a.m(T_T) sambung nanti la pulak ..hihi..siapa yang nak saya followback tlg bgitau ya..kadang2 saya lupa nk follback =3
YOU ARE READING
Mr.International playboy(Byuntae)
FanfictionKim Seoyoon berumur 18 tahun dipaksa kahwin dengan seorang lelaki dikenali sebagai international playboy.Apakah nasib Seoyoon selepas berkahwin? "Kau nak hadiah x?" Bisik Jungkook dgn romantik.Seoyoon mula berdebar2."Ni hadiahnya syg..Ai ya!!" Jungk...