Samuel
"Alweer te laat Samuel. Wat is dit toch. Je bent al acht keer te laat. Zelfs Cassius komt niet zo vaak te laat.'' Zegt Shaker mijn dansleraar. ''Sorry. Ik probeer wel op tijd te komen.'' Zeg ik. ''Dat zei je gisteren ook al.'' Zegt Shaker. ''Ik ga het proberen oké?!'' Zeg ik boos. ''Samuel doe rustig. Wat is er toch met je?'' Vraagt Jai. ''Niks. Er is niks. Gaan we nog beginnen of wat?'' Vraag ik.
''Oké jongens op jullie positie. We gaan de choreografie van Roxanne nog eens oefenen.'' Zegt Shaker. Hij zet de muziek aan en we beginnen te dansen. Weet je ik heb echt geen zin in de repetities.
Na anderhalf uur te hebben gerepeteerd mogen we eindelijk weg. Ik pak mijn jas en tas en loop Global Dance Centre uit. ''SAMUEL! SAMUEL! SAMUEL WACHT!'' Hoor ik Jai roepen. Ik stop met lopen en draai me om. ''Wat is er?'' Vraag ik. ''Waarom doe je zo bot? Je komt te laat, ziet er niet uit, je hebt wallen. Is er iets gebeurd in die week toen we vrij kregen?'' Vraagt Jai. ''Nee, er is niks.'' Zeg ik en loop door. Ik loop naar mijn auto, stap in en rij naar huis.
Thuis aangekomen doe ik de deur dicht en loop naar boven. ''SAMUEL BEN JE THUIS?!'' Hoor ik de stem van Gaya beneden roepen. ''JA!''. Ik hoor voetstappen de trap op lopen. De deur van mijn kamer gaat open en Gaya loopt naar binnen. ''Wat moet je Gaya?' Vraag ik en veeg snel mijn tranen weg. ''Samuel wat is er toch? Je ziet er niet uit, je doet zo bot tegen mij, mama, papa, Sissy en Britta. Gaat alles wel goed?'' Vraagt Gaya. ''Ja alles gaat goed.'' Zeg ik. ''Samuel tegen mij hoef je niet te liegen hoor.'' Zegt Gaya en gaat naast me zitten.
''Oké het is Florentina. Ze heeft het uit gemaakt.'' Zeg ik. ''Nee. Waarom dan?'' Vraagt Gaya. ''Ze zei dat ik haar geen genoeg aandacht gaf. Ik gaf haar niet geen genoeg liefde. Ik ging niet vaak met haar op dates. Ze heeft het uitgemaakt en nu heeft ze ook een ander en ze zegt dat hij beter voor haar is. Wat deed ik dan niet goed? Ik gaf haar aandacht, ik gaf haar cadeautjes. Ik gaf haar alles wat ze wou.'' Zeg ik en geef een paar tranen weg. ''Sam je deed het goed. Ik zag hoeveel liefde je aan haar gaf. Ze is jou niet waard.'' Zegt Gaya en geeft mij een knuffel.
Ik loop naar beneden en zie mijn ouders op de bank tv kijken. ''Hey lieverd. Gaat het beter?'' Vraagt mama. Ik kijk naar Gaya en ze geeft een sorry gebaar. ''Ja het gaat wel.'' Zeg ik. ''Wil je anders even de deur uit? Je kunt dan ook gelijk boodschappen voor mij doen. hier is het lijstje.'' Zegt mama en geeft mij een papiertje. ''Oké. Naar de Albert Heijn?'' Vraag ik. Mama knikt. Ik loop naar de hal, doe mijn jas en schoenen aan en loop de deur uit.
''Kip. Kip. Kip. Kip. ki..'' En dan bots ik tegen iemand aan. Ik kijk op en zie een meisje op de grond. Ik help haar met opstaan. ''Sorry. Gaat het?'' Vraag ik. ''Het geeft niet. Ja alleen wat last van mijn pols, maar verder gaat het wel.'' Zegt ze. ''Het spijt me echt. Ik maak het wel goed. Wil je anders chips? Snoep? Chocola? Koekj....'' ''Nee ik hoef niks. Het was maar per ongeluk.'' Onderbreekt ze me. ''Samuel.'' Zeg ik en geef haar een hand. ''Adriana.'' Zegt ze. ''Adriana het spijt me, echt.'' Zeg ik. ''Het geeft niet.'' Zegt ze. ''Mag ik even je telefoon lenen?'' Vraagt ze. Ik knik en geef haar mijn telefoon.
Ze typt wat in en geeft hem dan weer terug aan mij. ''Uh... Wat heb je gedaan?'' Vraag ik. ''Ik heb mijn nummer in je contacten gezet. Dan kunnen we misschien wat doen. En hopelijk zeg je dan niet steeds ''sorry'' net als nu.'' Zegt ze lachend. ''Nee het wordt leuk. Dat beloof ik je.'' Zeg ik. ''Nou tot de volgende keer Samuel.'' Zegt ze en loopt naar de kassa.
''Zo jij bent vrolijk.'' Zegt Britta als ik thuis kom. ''Is er wat gebeurt?'' Vraagt Sissy. ''Ja ik ben een heel leuk meisje tegen gekomen in de Albert Heijn. Nou leuk weet ik niet, maar ze is wel grappig.'' Zeg ik. ''Nou mijn jongen is verliefd.'' Zegt papa. ''Nou... Verliefd kunnen we nog niet zeggen.''
JE LEEST
A Fool For Love // Dutch Samuel Leijten Fanfiction
Romance'Did you ever loved me?' 'I... I don't know.' 'How don't you know?!' 'I just don't know!' 'You're a fool for love.' *Fanfiction *Niet kopiëren A.U.B. *Veel lees plezier pretty one