8

239 15 10
                                    

Picture: Samuel en Adriana😉

Samuel

"Hey Adriana. Wordt wakker." "Samuel laat me slapen." "Oh wil je dan niet eten?" Vraag ik. "Goede morgen." Zegt Adriana en geeft me een kus. "En nu ben je wel wakker." Lach ik. "Nou. Sukkel." "Jou sukkel, baby. Jou sukkel."

"En wat zullen we vandaag gaan doen? Kermis? Walibi? KFC? De stad in? Zeg het maar baby." "Kies jij maar." "Baby het maakt mij echt niet uit waar we heen gaan als we, maar samen zijn." En ik haal mijn hand door haar haar.

"Dan gaan we naar de stad." "Oké. Dan ga ik alvast douchen terwijl jij eet en je kleding klaar zet." Zeg ik en loop de badkamer binnen. Isn't she the cutest girl in the world?

"Samuel waar is mijn mascara?!" "Weet ik niet! Kijk anders in je toilettasje!" "Laat maar ik heb hem al gevonden!" Ze raakt zo snel haar spullen kwijt. Ik loop de trap op naar boven.

"Nog steeds bezig?" Vraag ik als ik mijn armen om Adriana haar middel heb geslagen. "Jezus! Je liet me schrikken.'' ''Sorry babygirl.'' ''We kunnen gaan.'' Zegt Adriana en draait zich om. Ik druk een kus op haar lippen en laat haar los.

''Samuel?'' ''Ja babe?'' ''Zullen we naar de Bijenkorf gaan?'' ''We gaan overal heen waar jij wilt.'' Ik pak Adriana haar hand vast en zo lopen door de stad. We lopen de Bijenkorf in en gaan naar de vrouwenverdieping. Adriana rent naar een jurkje toe en pakt hem.

Het is zo grappig om te zien ho ze al die kleding vast heeft. ''Nu gaan we passen!'' Zegt ze en we lopen naar de paskamers. Adriana loopt naar een paskamer en kijkt me onzeker aan. ''Ik wacht wel buiten baby. Je bent er nog niet klaar voor.'' Zeg ik met een kleine glimlach.

Na vier uur geshopt te hebben zitten Adriana en ik nu in de mc Donalds met zo'n vijftien tasjes. ''Zo als het om shoppen gaat verspil je, je tijd er goed aan.'' Zeg ik en neem een slok van mijn cola.

''Ik had hard nieuwe kleding en make-up nodig.'' ''Waarom heb jij niks gekocht?'' ''Ik ben niet zo van het shoppen.'' Zeg ik. ''Maar Sam. Jij moet toch ook wel iets hebben. Je hebt alles zitten betalen, maar je hebt niks voor jezelf gekocht.''

''De volgende keer koop ik wel iets voor mezelf.'' Adriana rolt met haar ogen. Ik buig over de tafel en geef haar een kus op haar neus. Ze glimlacht met haar hamburger in haar hand. ''You're so damn cute.'' Mompel ik terwijl ik met mijn frietjes speel. ''You're so damn hot.'' Doet ze mij na.

''That's why you're my girlfriend.'' ''And that's why we're here." "Je pest mij gewoon." Zeg ik. "Nee ik plaag je maar hoor." "Zullen we dan maar eens gaan? Dan eet je in de auto verder."

Adriana knikt. Ik pak alle tassen en draag ze terwijl Adriana naast mij loopt. "Geef maar." Zegt ze. "Nee hoeft niet." "Nee echt waar geef het maar hier." "Babe ik draag het wel." Zeg ik en geef haar een kus op haar haar.

Na een anderhalf uur rijden zijn we weer bij Adriana thuis. Adriana opent de deur en ik loop met de tassen naar binnen. Als we de woonkamer binnenlopen zie ik een man en een vrouw in de kamer.

"Mam? Pap? Wat doen jullie al weer zo vroeg in Nederland?" "We misten onze dochter." Zegt Adriana haar moeder. "En wie ben jij?" Vraagt de vader van Adriana. "Ik ben Samuel Leijten." Zeg ik en geef hem een hand.

"Ik ben Thomas en dit is mijn vrouw Kiara." "Wat ben je eigenlijk van Adriana?" "Ik ben haar vriend." "In welke richting?" "Wij hebben sinds kort een relatie." Zeg ik met een glimlach.

"Ik wil niet dat jij met mijn dochter gaat daten." Zegt Thomas. "Wacht wat?" Vraag ik. "Je hoorde mij wel. Jij bent niet de ideale schoonzoon. Mijn dochter kan beter krijgen dan jou."

Ik geloof mijn oren niet. Zei hij dat nou echt? Ik kijk van Adriana naar haar vader en van haar vader naar haar moeder. "Ik wil dat je je spullen bij elkaar pakt en dit huis verlaat. En je hoeft er nooit meer één stap in te zetten."

"Nee Samuel ga niet weg. Blijf hier. Blijf." "Nee Adriana! Hij gaat onmiddellijk weg! Hij is geen goeie jongen voor jou!" De tranen stromen langs Adriana's wangen. Ik kijk haar hopeloos aan.

"Waarom doe je dit pap?" Vraagt Adriana snikkend. "Ik wil alleen het beste voor jou." "Laat me dan met hem daten. Het is wel mijn vriendje." "Hij is geen goeie jongen Adriana."

"En nu dit huis verlaten!" "Ik hou van je Samuel." Hoor ik Adriana nog zeggen. Ik weet niet wat ik voel. Ik wil huilen, maar de tranen komen niet. Ze zei dat ze van me houd en ik zei niks terug.

Ik ben gewoon zo... Zo... Ik voel gewoon helemaal niks. Ik voel geen verdriet, boosheid, wanhoop. Gewoon helemaal niets. Ik loop naar mijn auto en stap in. En dan rij ik naar huis.

Na een kwartier rijden loop ik naar binnen. "Hallo Sam." "Hey lieverd en hoe was het?" "Hey knul van me." Ik negeer m'n zussen en ouders en loop naar boven. Ik heb even geen zin in ze.

Ik loop naar m'n kamer en kleed me om in mijn joggingbroek en hoodie. Ik pak mijn YFG pet en zet hem op en ook mijn capuchon van m'n hoodie. Ik loop de trap af en ga naar de kelder.

Wat moet je in de kelder? In de kelder heb ik een studio. Ik wil later een zanger worden alleen ik weet niet of ik er klaar voor ben. Ik weet niet of ik in mijn eentje voor honderden mensen durf te zingen.

Ik loop de studio in en zet de muziek van ZAYN iT's YoU aan zonder de tekst. Ik stap in de studio en begin met zingen. "She got, she got, she got. Her own reasons for talking to me."

"Am I wrong for wanting us to make it? Tell me your lies. Because I just can't face it. It's you, it's you. It's you. It's you, it's you. It's you." Ik hoor iemand klappen. Ik kijk op en zie Sissy.

Ik loop het kamertje uit. "Je hebt een mooie stem Samuel. Weet je dat?" "Dankjewel." Mompel ik. "Is er iets?" Ik schud mijn hoofd. "Sam je kan alles bij me kwijt hé?" Ik kijk op.

"Adriana haar vader heeft me verboden een relatie met haar te hebben. Ze was zo gebroken. En toen ik weg ging zei ze dat ze van mij hield. En ik zei niks terug." "Waarom niet?" "Ik kon de woorden 'ik hou ook van jou' niet zeggen. Ik kan die woorden gewoon nooit zeggen."

"Ik ben het slechtste vriendje die elk meisje zou hebben. Ik kan niet eens zeggen dat ik van ze hou." "Dat maakt je niet gelijk een slecht persoon. Misschien ben je er nog niet klaar voor."

"Je hebt misschien gelijk. Ik ben misschien nog niet klaar om de woorden 'ik hou van jou' te kunnen zeggen." "Alleen ik mag haar nooit meer zien. Ik mag zelfs het huis niet meer in. Ik weet niet wat ik zonder haar moet."

"Je kan het Samuel. Je moet haar kunnen vergeten." "Haar kunnen vergeten is een van de moeilijkste dingen nu." Ik sluit het hier beneden en af en loop samen met Sissy naar boven.

"Slaap ze." Zeg ik en loop naar mijn kamer. Ik pak mijn telefoon en zie dat Adriana me heeft geappt.

A: Ik wil het niet
A: Hij kan niet voor mijn gevoelens voor jou spreken
A: Ik hou van jou
A: En ik ga iemand niet loslaten waar ik van hou
U: Ik mis je mijn baby
U: Ik wil dit ook niet
U: Zullen we anders morgen naar de bioscoop gaan?
A: Ja hoe laat?
U: Zes uur?
A: Ja. Ik hou van jou
U: 😘

Ik vergrendel mijn telefoon. Wat wil ik graag ik hou van je tegen haar kunnen zeggen.


A Fool For Love // Dutch Samuel Leijten FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu