16

1.3K 94 11
                                    

"Wat niet klopt is dat jij hier bent." Zei Clara ineens. "Wat waar heb je het over?" Vroeg Zack. "Je weet best waar ik het over heb." Zei ze met fijn geknepen ogen. "Nee. En als je mij er niet bij wou waarom had je me meteen niet weg gejaagd zoals je altijd doet." Zei hij boos.

"Oh oké dus ik moet het nu ook nog gaan uitleggen, meneer werkt eerst plotseling voor Randell en neemt Roxi in de maling om vervolgens te gaan trouwen en dan weer te scheiden. Je verdwijnt en we horen niks meer van je. Maar je verschijnt weer zodra er iets met Roxi aan de hand is." Zei Clara met haar handen in haar heupen.
"Nou ze het zegt, ik begrijp haar wel." Jason ging naast haar staan. "Oké best. Dan help ik jullie niet, maar reken d'r wel op dat ik haar eerder vind dan jullie." Zuchtte hij. Hij loop weg.

"Aan de andere kant snap ik je schat, maar het is wel onze enigste kans om Roxi sneller te vinden. Waarschijnlijk is ze al half dood ofzo." Zei Jason.

"Wauw Jason dat geeft me ook echt hoop ofzo. Hoe weten we of dit niet weer een list is?" Vroeg ze. "Ja dat is waar." Zei hij. "Hey waar is Mike ineens?" Vroegen ze zicht tegelijkertijd af.

-

Mike sloeg links en dan weer rechtsaf. Hij vloog door de straten op weg naar Venray straat 176. "Ja dit kan een list zijn, maar het kan ook bloedserieus zijn." Hij wou de gene zijn die Roxi redde. Zack mag haar niet redden, weet je hoeveel pijn hij haar heeft gedaan. Nee, voor een keer wil ik de held zijn.

Mike stapte van zijn motor en liep voorzichtig naar het gebouw. "Hmm het ziet er nog gewoon normaal uit.." Zei hij voorzichtig.

In één keer werd alles een waas voor zijn ogen en viel hij op de grond.

-

"Oh nee je denkt toch niet dat hij.." Zei Clara bang. "Jawel hij is naar Venray straat 176 gegaan." Zei hij.

"Oh gosh nee!!! Dat was sowieso een list van Randell om ons ook te pakken te krijgen." Om Clara te stoppen kuste Jason haar.

"Wauw, goede timing." Zei ze lachend. "Maar het is nu geen tijd voor kusjes schat." Zei ze weer serieus. "Ik wilde dat je stopte met je paniekerig gedrag." Zei hij. "Dat is je dan ook gelukt." Lachte ze. "Mooi. Kom we gaan Mike bellen." Zei Jason. "Ja."

Met Mike, ik kan nu helaas niet opnemen. Als ik vaker niet op neem bel dan de politie. Ik heb eigenlijk altijd mijn mobiel bij me op geluid.

"Wat is dat nou weer voor een voicemail." Zei Jason. "Jup. I know. Probeer het nog een keer." Zei Clara hoopvol.

"Ja hallo Jason."

Jason stopte met adem halen.

"Je hoeft niet bang voor me te zijn hoor."

"Ben ik ook niet."

"Luister goed naar het geluid van de achtergrond." Fluisterde Clara. Jason knikte en ging weer verder.

"Wij hebben die lieve Miky."

"Dat weet ik nu ook wel."

"Oh ugh je klinkt je zusje wel."

"Als je haar ook maar met één vinger aanraakt dan!.."

".. dan wat? Vermoord je me. Je kan me niet eens vinden. En ik heb een vermoede dat dat je ook niet gaat lukken."

"Wacht jij maar Randell."

"Ik wacht ook.. tot je je overgeeft."

"Haal die grijns maar van je smoel, want dat gaat mooi niet gebeuren."

"Taalgebruik meneertje, ik ben anders de gene die twee gijzelaars heeft jij niet."

"OH JA WIJ HEBBEN DIONE!" Riep Zack ineens terwijl hij terug kwam.

"Ja vast." Proest Randell.

"JAA HOOR MAAR DAN." Hij schopte haar.

"Auwww sukkel!" Riep ze.

"Goed. Mij boeit haar toch niet. Ze is hopeloos en onbruikbaar geworden nadat ze Roxi had ontvoerd."

"Jij homo!" Riep Dione boos naar Randell.

"Bedankt liefje."

"Ga toch weg!"

"Is goed."

"Niet ophangen!.."

Te laat zoals gewoonlijk. "Bedankt Dione." Snauwde Jason. "Ik heb wel wat informatie." Zei Clara. "Wat dan?" Vroeg hij.

"Hij heeft lang genoeg aan de telefoon gezeten om hem te traceren. En ik hoorde allemaal vrachtwagens op de achtergrond." Zei ze trots. "Goed gedaan girl je bent geweldig." Zei Jason.

"We moeten haar en Mike vinden." Zei Clara vastberaden. "Ik doe mee." Zei Jason. "Ik ook." Zuchtte Dione. "Wat hoezo?" Vroeg Clara aan haar.

"Omdat ik onbruikbaar ben voor hem ben ik dat nog niet voor jullie." Zei ze gemeen. "Jij weet waar ze is!" Riep Zack.

"Klopt, maar je komt er niet heelhuids er doorheen. Allemaal traps (= val) .. een keer een val aanraken of activeren en je bent dood." Waarschude ze. "Dat is de moeite maar waard." Zei Zack vastbesloten.

"Wie zegt dat jij mee helpt?" Vroeg Clara. "Ja inderdaad." Zei Jason. "Ik heb Dione gevangen." Hij keek ons aan. "Hmm."

-, Carmiewarmy's Note ,-

Ik moet eigenlijk leren, maar ik had al even niet meer geüpload dus dat wou ik echt wel even doen.

Eigenlijk ook omdat ik geen zin heb in leren, maar ja ssstt xD.

Veel leesplezier

-

Herschreven op 20-06-16

The Sweet Badboy Wants The Stubborn Girl. (Deel 3 en 4) #Wattys2018Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu